וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא מכר מניות פלייטק ב-1.4 מיליארד דולר בעשור

טלי ציפורי

15.3.2017 / 16:43

היום מכר שגיא מניות תמורת 139 מיליון דולר, וירד להחזקה של 17.8% ששווה כרגע 619 מיליון דולר. שגיא: "בכוונתנו לפתח את פורטפוליו הנדל"ן של הקבוצה"

טדי שגיא. ניר פקין
טדי שגיא/ניר פקין

מניית פלייטק ( 896.85 -1.23% ), מקור ההון הראשוני של טדי שגיא, ממשיכה להיסחר לפי מחירי שיא ושגיא ממשיך להקטין החזקותיו בה, בין היתר כדי לממן את פעילות הנדל"ן המתרחבת שלו. פלייטק, הספקית הגדולה בעולם של פלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, השלימה הבוקר הצעת מכר רביעית במספר, ובמסגרתה מכר שגיא מניות תמורת 113 מיליון ליש"ט (139 מיליון דולר) ולפי מחיר למניה של 872.5 פני. הצעת המכר הקודמת הייתה ממש לאחרונה, בנובמבר האחרון, ולדברי פלייטק הצלחת שתיהן מעידה על התיאבון המוסדי למניותיה.

אחרי מימוש זה, ייוותר שגיא עם החזקה של 17.8% ששווה כרגע 619 מיליון דולר. מבדיקת "גלובס" עולה כי מאז הונפקה פלייטק לראשונה בשוק ההון הבריטי (מארס 2006), מכר שגיא מניות תמורת 1.4 מיליארד דולר, כך שההון שצבר בחברה (כולל דיבידנדים ובנטרול רכישה קטנה שביצעה כשהמניה הייתה בשפל) עומד על קצת מעל 2 מיליארד דולר. פלייטק נסחרת כרגע לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר, פי 3 מהשווי לפיו הונפקה לפני 11 שנה.

לפי קבוצת שגיא, צמצום ההחזקה שלו בפלייטק הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של הקבוצה לגוון את עסקיה תוך מיקוד גובר בנדל"ן, חללי עבודה שיתופיים, פינטק ומסחר אלקטרוני. שגיא מסר: "אני מאמין שפלייטק תמשיך לרשום צמיחה משמעותית בשנים הקרובות. מכירת המניות היא חלק מאסטרטגיה ארוכת טווח לגיוון פעילות הקבוצה בתחומי הנדל"ן, חללי עבודה שיתופיים, פינטק ומסחר אלקטרוני, בהם אנחנו רואים הזדמנויות עסקיות עבורנו".

קבוצת שגיא, נזכיר, מחזיקה בחברת מרקט טק, בעלת ה"קמדן מרקט" שבלונדון, שנסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 830 מיליון דולר; SafeCharge, ספקית פלטפורמת תשלומים מקוונת (409 מיליון דולר); וקרוסריידר, המתמחה בהפצת אפליקציות ומוצרים דיגיטליים (104 מיליון דולר). כמו כן, מחזיק שגיא באופן פרטי במתחם הנדל"ן הולבורן לינקס שבמרכז לונדון.

עוד ציין שגיא כי "בין היתר, בכוונתנו לפתח את פורטפוליו הנדל"ן של הקבוצה בלונדון ולהוביל את מהפכת חללי העבודה השיתופיים. ברצוני להשתמש בחלק מהנכסים האייקוניים ביותר בבירת אנגליה ולהקים בהם מרכזים יצירתיים שישמשו חברות סטארט-אפ, עסקים קטנים ובינוניים ויזמים, שיוכלו לעבוד, לקיים קהילה עסקית ולצמוח יחדיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טדי שגיא ופלייטק. גלובס
טדי שגיא ופלייטק/גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully