וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: מדיניות רכישת הדולרים הוכיחה את עצמה

19.3.2017 / 11:41

המחקר, שנערך ע"י חטיבת המחקר של בנק ישראל, בחן את ההשפעה של התערבות הבנק בשוק מטבע החוץ על שער החליפין בין השנים 2009-2015. בשורה התחתונה המחקר הראה כי מדיניות ההתערבות סייעה במידה מסוימת לפיחות השקל

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

על רקע קיתונות של ביקורת שספג בנק ישראל על מדיניות ההתערבות שהוא נוקט בשוק המט"ח במטרה להחליש את המטבע המקומי, בנק ישראל מפרסם היום (א') תוצאות מחקר שהוא ערך ונועד לבחון את ההשפעה של מדיניות רכישת המט"ח והאפקטיביות שלו. בשורה התחתונה מגיעים בחטיבת המחקר של בנק ישראל למסקנה כי מדיניות ההתערבות תרמה לפיחות השקל.

המחקר, שנערך ע"י ד"ר סיגל ריבון מחטיבת המחקר של בנק ישראל, בחן כאמור את ההשפעה של התערבות הבנק בשוק מטבע החוץ על שער החליפין בין השנים 2009-2015.

בנק ישראל, שחזר להתערב בשוק מטבע החוץ במארס 2008, לאחר כעשור שבו לא התערב הבנק בשוק כלל, שם לו למטרה להחליש את המטבע המקומי לאחר שהחל להתחזק מול המטבעות המובילים בעולם על רקע המשבר הכלכלי שפרץ באותה שנה. בתחילה ההתערבות נעשתה בסכומים קבועים מראש, כ-25 מיליון דולר ליום, ומאוחר יותר כ-100 מיליון דולר ליום. באוגוסט 2009, שינה הבנק את המדיניות ועבר להתערב על פי שיקול דעת בסכומים שאינם קבועים מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רכישת דולרים. גלובס
רכישת דולרים/גלובס

תוצאות המחקר מראות כי בתקופת האמידה המתייחסת רק לתקופה שבה ההתערבות נעשתה על פי שיקול דעת, החל מספטמבר 2009 ועד סוף 2015, כל 100 מיליוני דולר של רכישות תרמו לפיחות של 0.07%-0.09% בשער החליפין. עבור ההיקף החודשי הממוצע באותה תקופה, 830 מיליוני דולרים, נמצאה השפעה של כ-0.6% על שער החליפין באותו החודש.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully