וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע יוצאת בתוכנית צמצומים - תפטר אלפי עובדים

23.3.2017 / 10:47

בשלב הראשון שכבר החל, הקפיאה טבע גיוסי כוח אדם. בהמשך מתכוונת החברה להציע לעובדיה תוכנית פרישה מוקדמת בתנאים משופרים. בהנהלה מציינים כי רק בשלב השלישי עשויים להתקיים פיטורים כפויים

חברת טבע ברכישה מפתיעה. תאגיד כאן
חברת טבע ברכישה מפתיעה/תאגיד כאן

חברת טבע צפויה לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם כחלק ממאמץ התייעלות ושיפור הרווחיות. במסגרת התוכנית החלה החברה במהלך של צמצומים שקטים במפעליה בישראל ובמטות החברות הבנות בחו"ל. בהנהלת חברה אומרים כי לא מדובר בתכניות לפיטורים של 5,000 איש במפעלי החברה וביחידות המטה, אלא בתוכנית צמצומים בעלת שלושה שלבים. בשלב הראשון שכבר החל, הוקפאו גיוסי כוח האדם לחברה. בהמשך מתכוונת טבע להציע לעובדיה תוכנית פרישה מוקדמת בתנאים משופרים. רק בשלב השלישי עשויים להתקיים פיטורים כפויים. בהנהלת החברה טוענים שהקיצוץ בישראל ובחו"ל היה בהיקף של כמה מאות עובדים בלבד.

משיחות עם אנליסטים עולה כי לקיצוץ של מאות עובדים לא תהיה השפעה משמעותית על רווחיותה של החברה. ואכן, מיד עם פרסום מהלך הפיטורים בחברה עלה שער מניית טבע, וזאת בניגוד למגמה הכללית בבורסה. נראה כי המשקיעים מניחים שהיקף ההתייעלות בחברה יהיה משמעותי יותר מכפי שהיא מציגה. טבע מתמודדת עם תחזיות לירידה חדה בהכנסותיה, עומס חובות גדול ואכזבה ממספר עסקות ענק שביצעה ההנהלה הקודמת. טבע מעסיקה כ-45 אלף עובדים, מתוכם כ-7,000 בישראל.

הגורם העיקרי לקשיי החברה בשנה האחרונה הוא עסקה כושלת לרכישת חטיבת התרופות הגנריות אלרגן באירלנד מידי חברת התרופות אקטביס. טבע שילמה בעסקה כ-40 מיליארד דולר במזומן ובמניות, 21% יותר מהשווי הנוכחי של טבע עצמה. העסקה לא הוכיחה את עצמה והחוב הכבד שיצרה לטבע פגע ביציבותה הפיננסית. בנוסף, מתמודדת טבע עם אובדן הבלעדיות על ייצור התרופה המקורית קופקסון – תרופה לטיפול בטרשת נפוצה שהיא היום אחד ממקורות הרווח העיקריים של טבע. אובדן הבלעדיות צפוי לגרום לירידה חדה ברווחיות.

המשבר בחברה מתחולל בצלו של משבר כולל בתעשיית התרופות העולמית, ושלל הפעולות שננקטות בארצות הברית ובאירופה להפחתת מחירי התרופות. הלחץ גורם לירידה ברווחיות של החברות בענף ובשווי מניותיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארז ויגודמן. שרון בוקוב
ארז ויגודמן/שרון בוקוב

בחודש שעבר אולץ מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, לפרוש מתפקידו. את מקומו תפס באופן זמני היו"ר לשעבר, פרופ' יצחק פטרבורג. החברה הקימה וועדת איתור לתפקיד המנכ"ל החדש, שעל פי ההערכות יבוא מתעשיית התרופות הבינלאומית. במקומו של פטרבורג מונה סול בארר לתפקיד יו"ר טבע.

תחת ההנהלה החדשה צפויה החברה לעבור טלטלה משמעותית הרבה יותר מההתייעלות שאותה מוביל בימים אלה פטרבורג. על פי הערכות החברה תשקול למכור או לסגור את כל פעילות הייצור של התרופות הגנריות - תרופות שלטבע אין עליהן פטנט - ולהתמקד בפיתוח וייצור של תרופות מקוריות בלבד. המשמעות של מהלכים כאלה עשויה להיות פיטורים של אלפי עובדים וסגירת מפעלים בישראל ובחו"ל.

מחברת טבע נמסר: "כפי שהודיעה החברה בעבר, תכנית ההתייעלות היא חלק אינטגרלי מהמציאות העסקית של טבע. התכנית כוללת, בין השאר, סגירת פעילויות שאינן רווחיות ואיחוד פונקציות, וזאת לצד הקפאת גיוסים ותחלופת עובדים טבעית. תהליכים אלה נעשים תוך דיאלוג עם העובדים. וכך ייעשה, לרבות בישראל, במידה ויידרש. נדגיש כי המספרים אשר פורסמו בכלי התקשורת אינם נכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully