וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חצי מהגמלאים משלמים מס לחינם

איתמר שניר

28.3.2017 / 15:17

רוב הגמלאים סבורים שההטבה המגיעה להם מהמדינה מסתכמת בקצבת זקנה מהביטוח הלאומי. אך יש עוד הטבה - פטור על קצבה - והיא שווה לכם הרבה מאוד כסף

פנסיונרים. ShutterStock
פנסיונרים/ShutterStock

מיליוני שקלים מגיעים לפנסיונרים כהטבת מס, אך בשל המורכבות של התחום מאות אלפי גמלאים אינם מודעים לכך ומשלמים מס לחינם עד סוף ימיהם. מרבית הגמלאים שיישאלו מהן ההטבות שמגיעות להם מהמדינה ישיבו: קצבת זקנה מהביטוח הלאומי. זו אכן הטבה חשובה, אך חשוב לדעת כי יש הטבה נוספת שלה זכאים הגמלאים והיא "הפטור על הקצבה", והיא שווה לא מעט כסף.

רחל פרשה לגמלאות ביולי 2015 אחרי 32 שנים שבהן שימשה כמחנכת בבית ספר. עם פרישתה קיבלה רחל מענק ימי מחלה ופיצויים בגובה 100 אלף שקל, והחלה לקבל קצבת פנסיה חודשית בגובה 8,500 שקל. כגמלאית טרייה היא התייעצה עם אנשי הכספים במקום עבודתה ואלו עדכנו אותה כי מעתה ואילך היא תשלם למס הכנסה מס שנתי בגין הקצבה בגובה כ-4,500 שקל.

רחל לא ידעה כי מגיע לה פטור ממס על הקצבה, וגם אנשי הכספים הבכירים במקום עבודתה, לא ידעו על זכאותה זו, שבחישוב פשוט היתה יכולה לאפשר לה לצבור במשך שני עשורים לא פחות מ-90 אלף שקל.

הטבת "הפטור על הקצבה", מבטאת את רצון המדינה כי ציבור העובדים בישראל ייהנה מפנסיה גבוהה ככל האפשר, וכחלק מכך מעניקה בתלושי הפנסיה הנחה משמעותית במס. ככל שסכום משיכת הפיצויים במועד הפרישה נמוך יותר, כך גדלה הזכאות לפטור ממס. ההטבה חלה על כל מי שעבר את גיל הפרישה - 62 שנה לנשים ו-67 שנים גברים – והיא בסכום של 2,000 שקל עד 20 אלף שקל בשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשכתי לעבוד לאחר גיל פרישה האם אני זכאי להטבת המס?

רבים טועים לחשוב כי מי שהמשיך לעבוד לאחר גיל הפרישה אינו זכאי להטבת הפטור על הקצבה. ואולם, בפועל גם אם ממשיכים לעבוד לאחר גיל פרישה בהחלט יש זכאות להטבה.

הפנסיה שלי נמוכה ולא מגיעה לסכום החייב במס. האם כדאי לי לבדוק את הזכאות שלי לפטור?

בהחלט כדאי לבדוק את הזכאות. החוק מאפשר לקבל הטבת מס דרך בן הזוג, וזאת בהנחה שאצל בן זוג ההכנסה חייבת במס.

איך אדע אם קיבלתי את ההטבה?

גמלאי שעבר את גיל הפרישה ורוצה לבדוק אם הוא נהנה מההטבה יכול לעשות זאת בפעולה פשוטה: להסתכל בתחתית תלוש הפנסיה, בצדו הימני, ולחפש את אחוז הפטור שלו. בדקתם וכתוב שם 49%? אתם נהנים מההטבה המקסימלית. מופיע שם אחוז נמוך יותר - או לא מופיע כלום? מומלץ לבדוק מדוע אינכם נהנים מההטבה. כדאי לזכור שהכסף הזה שייך לכם על פי חוק, ושאין כל סיבה לוותר עליו. נכון, תחום זה מורכב ודורש מיומנות בהיבטים המיסויים של הפנסיה – אך אל תרימו ידיים, בדקו אם אתם נהנים מההטבה והתייעצו עם אנשי מקצוע.

*הכותב הוא בעלים של משרד רו"ח המתמחה במיסוי פרישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully