וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אקזיט: סינרון תימכר לאייפקס בכ-400-500 מיליון דולר

גלי וינרב

2.4.2017 / 8:05

החברה שפועלת בתחום הרפואה האסתטית חיפשה רוכש כבר מחודש פברואר. שתי מתחרותיה הישראליות, לומניס ואלמה לייזרס, נמכרו לחברות סיניות

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חברת סינרון ( 10.55 -0.47% ) הישראלית, שפועלת בתחום הרפואה האסתטית, תימכר לקרן אייפקס תמורת כ-400-500 מיליון דולר. כבר בחודש פברואר פורסם כי סינרון מחפשת רוכש, והיא אף גייסה את בנק ההשקעות ברקליס לצורך המשימה, ובין המתעניינים היו קרן אייפקס הבינלאומית.

הרכישה מגיעה אחרי ששתי מתחרותיה הישראליות העיקריות של סינרון, לומניס ואלמה לייזרס, נמכרו בשנים האחרונות, שתיהן לחברות סיניות. אלמה לייזרס הפרטית נמכרה לחברת פוסון פארמה ב-240 מיליון דולר ולומניס נמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי הסינית XIO ב-510 מיליון דולר.

סינרון הוקמה על-ידי ד"ר שמעון אקהויז, לאחר שהודח מלומניס שגם אותה ייסד, בתהליך של השתלטות עוינת. בשנות ה-90 עקפה סינרון את לומניס בביצועיה, ולאחר מכן התחרו השתיים ראש בראש ונסחרו בנאסד"ק בשוויים דומים. לומניס התפתחה גם לשוק הרפואי שאיננו אסתטי על בסיס טכנולוגיית הלייזר והאנרגיה שלה. סינרון התרחבה בעיקר באמצעות רכישות, לתחומים אסתטיים נוספים. סינרון מנוהלת היום על-ידי עמית מרידור ואקהויז משמש כיו"ר החברה. הוא גם מחזיק מניות בשיעור של כ-7%.

סינרון רשמה בשלושה הרבעונים הראשונים של 2016 הכנסות של 215 מיליון דולר. בינואר-ספטמבר 2016 עברה החברה לרווח של כ-1.1 מיליון דולר, לאחר הפסד של 6.4 מיליון דולר ב-2015 והפסדים גם בשנים הקודמות.

ברבעון השלישי של 2016 רשמה החברה הכנסות של 71 מיליון דולר, צמיחה של 15.3% ואילו בתחום המוצרים החדשים, שהיה אחראי על 24 מיליון דולר מתוך הכנסות אלה, נרשמה צמיחה של 61%. לאחרונה קיבלה החברה אישור למוצר שלה לטיפול בצלוליטיס, שנחשב למנוע צמיחה מבחינת החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully