וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי פוחת: הגבלות חדשות על ההגרלות לויזות עבודה בארה"ב

רן דגוני

4.4.2017 / 8:09

ממשל טראמפ עורם מכשולים לפני מעסיקים שמבקשים לשכור עובדי היי-טק זרים. בעת מסע הבחירות, איים טראמפ לבטל את ההגרלה כליל

טראמפ חותם על חוק למימון נוסף של נאס"א, 21 במרץ 2017. רויטרס
דונלד טראמפ/רויטרס

בארה"ב נפתחה אתמול (ב') הההגרלה השנתית למתן אשרות למקצועני היי-טק – אשרות H-1B. זו הפעם הראשונה שבה נערכת ההגרלה תחת ממשל טראמפ, וכצפוי מעיב עליה ענן של הגבלות חדשות, שנועדו לסייע במימוש סיסמת הבחירות של הנשיא הרפובליקאי: אמריקה תחילה.

מספר האשרות המוצעות הוא 85 אלף, ועל סמך הניסיון תתמלא מכסת הפונים בתוך כמה ימים. כמו בכל שנה בשנים האחרונות, שיעור האשרות הגבוה ביותר – כ-75% - יינתן למבקשים מהודו (71% ב-2015). אחריהם נמצאים פונים מסין (8.4%) ובמקום השלישי – קנדה (2.2%). שיעור הזוכים ב-17 המדינות הבאות ברשימה הוא 1% ומטה (טורקיה, למשל – 0.4%). ישראל כלולה ברשימת "מדינות אחרות", שהשיעור המצרפי של הזוכים בהן היה 7.5% ב-2015.

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", יצק הממשל החדש מידה של אי ודאות לכל תהליך ההגרלה: תקנות חדשות מזהירות מעסיקים מפני אפליה לרעה של ילידי ארה"ב ומתריעות מפני ביקורי פתע של פקחים במרכזי מו"פ או מפעלים שמעסיקים מספר גדול של עובדים זרים בעלי אשרת H-1B.

במהלך מסע הבחירות איים המועמד טראמפ "לשים קץ, מעתה ועד עולם" לתכנית H-1B מפני שהן משמשות מכשיר ליבוא "כוח עבודה זול" לארה"ב. הוא קרא למעסיקים לתת קדימות למחפשי עבודה בעלי אזרחות אמריקאית – "בלי יוצאים מהכלל".

כמובן, צמצום התכנית או ביטולה יהיה מכה קשה לא רק לעובדים זרים אלא גם לחברות ההיי-טק הגדולות. עובדי ההיי-טק הזרים משתכרים הרבה פחות מעמיתיהם האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully