וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולק חדש בענף: בנק ישראל העניק רשיון לטרנזילה

4.4.2017 / 10:04

החברה, העוסקת בפתרונות סליקה לעסקים, שואפת להפוך בעתיד לחברת כרטיסי אשראי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

סולק חדש בשוק התשלומים: בנק ישראל העניק היום (ג') רשיון סולק לחברת טרנזילה. טרנזילה צפויה להתחיל לפעול כסולק הרביעי בשוק כרטיסי החיוב הישראלי, ותתחרה מול שלוש חברות כרטיסי האשראי השולטות כיום בשוק זה. מתן הרישיון מבוצע לאחר התייעצות עם ועדת רישיונות וקבלת הסכמתה הגורפת למתן רישיון זה.

מהודעת בנק ישראל עולה כי טרנזילה מתכוונת להפוך לחברת כרטיסי אשראי: "החברה תעסוק בסליקה, ובהמשך בהנפקת כרטיסים ובמתן אשראי לציבור בישראל", נכתב בהודעת בנק ישראל. למעשה, זו הפעם הראשונה מזה למעלה מ-20 שנה שניתן רישיון בתחום ענף כרטיסי האשראי.

חברת טרנזילה מוחזקת במלואה על ידי איציק נוסצקי, שהינו גם הבעלים של חברת אינטרספייס. חברת טרנזילה פועלת בשוק ה-Gateway לעסקים, ומאפשרת סליקה מאובטחת ללקוחות דרך אתרי האינטרנט וגם למשרד הממוחשב.

הרשיון לטרנזילה הוא אמנם מיידי, אך בבנק ישראל מציינים כי ייקח לחברה כשנה עד שתחל לפעול. בענף כרטיסי האשראי מעריכים כי תהליך זה, הכולל אינטגרציה עם ויזה ומאסטרקארד, עשוי אפילו לקחת שנתיים.

נציין כי תחום הסליקה מתאפיין כיום בירידה ברווחיות, שצפויה לגבור בעקבות חוק שטרום. חוק שטרום קבע בין היתר כניסה של סולק מאגד מול העסקים הקטנים. כמו כן, בנק ישראל אמור לקבוע מתווה לעמלה צולבת, שמהווה את רצפת המחיר לעמלת הסליקה, ושצפויה להיות נמוכה יותר מהעמלה הנוכחית העומדת על 0.7%- מה שישחק עוד את רווחיות התחום.

המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר מסרה: "אנו מעריכים שכניסתה של חברה רביעית לשוק תיצור חלופה לעסקים ותוביל להגברת התחרות שתשתקף בהפחתת עמלות הסליקה שמשלמים בתי העסק, שיפור השירות, העלאת רמת החדשנות, ובהמשך, בהתאם לתכנית העסקית שהגישה החברה, גם להגברת התחרות בתחום הנפקת כרטיסי החיוב. אני קוראת לבתי העסק להתנהל בצורה נבונה, להשוות בין הצעות המחיר השונות, להתמקח, לעבור בין סולקים ולפעול להפחתת עלויות הסליקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully