וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות שלא ישקיעו ב-big data ברמת המשתמש לא ישרדו"

6.4.2017 / 9:24

בכנס האדטק שנערך השבוע בתל אביב הוצגו הייתרונות של איסוף מידע מדוייק על הגולשים בידי המפרסמים כדרך לשיפור חוויית המשתמש של הגולש והיעילות של החברות המפרסמות

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
צעירים עובדים מול מחשב/ShutterStock

יותר מ-500 משתתפים, רובם עובדי חברות מובילות בתחום טכנולוגיות הפרסום בארץ ובעולם, הגיעו לכנס האדטק לשנת 2017 שנפתח ביום שלישי במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. מדובר בכנס בן יומיים, שמחבר בין קהילת היזמים והסטארטאפים בתחום הטכנולוגיות בפרסום, עם משקיעים, מובילי דעה, שותפים והזדמנויות עסקיות מהארץ ומהעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עומר אפרת. "הגולשים יודעים שאוספים עליהם מידע"/מערכת וואלה, צילום מסך

היום הראשון של הכנס הוקדש כולו לפאנלים, הרצאות ודיונים בנושאים הכי חמים בתעשיה, בדגש על כל מה שמצפה לנו בעתיד בתחום הזה. בין היתר עסקו באי הכנס במספר סוגיות מפתח שמעסיקות את התעשייה כגוןheader bidding, קניה פרוגרמטית של שטחי פרסום ושימוש בדאטה לקנייה חכמה יותר של פרסומות מקוונות.

באחד הפאנלים המעניינים, דנו המשתתפים בשתי סוגיות חשובות - כיצד להשתמש בטכנולוגיות כדי לזהות שיוזר אמיתי או לא והאנליטיקס והשימוש בדאטה, כדי לטרגט את המשתמשים בצורה אופטימלית.

מאחד הדיונים בפאנל עלה כי אנשים רבים חוששים ממידע שאוספים עליהם, אך מסתבר שזה לאו דווקא משהו שלילי. "המשתמשים והגולשים יודעים שאוספים עליהם מידע, אבל זה משפר עבורם את חוויית השימוש בצורה מהותית. השימוש בדאטה גורם לטירגוט נכון ומדויק יותר וכך נוצר מצב שהיוזר רואה מודעות ופרסומות שיותר רלוונטיות עבורו ולא סתם זבל", אמר עומר אפרת, דירקטור במחלקת המוצר של חברת Inneractive הישראלית שמפתחת טכנולוגיות פרסום מתקדמות למובייל. "חברות אדטק שלא ישקיעו משאבים טכנולוגים ב-big data ברמת המשתמש, לא ישרדו את מהפכת המידע הזאת", הוסיף אפרת והציג למעשה את השקפתן של חברות טכנולוגיות אשר מספקות את שירותי הגשת ורכישת מודעות בזמן אמת.

הטרגוט המתקדם מוסיף הרבה ערך למפרסמים, ומאפשרים לבעלי האפליקציות לגבות מחיר גבוה יותר עבור הנדל"ן הפרסומי שלהם, אשר מועשר בדאטה. "אנחנו מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף על משתמשים שאנחנו יודעים שאותם אנחנו רוצים", סיפר שאד אלטר Head of Mobile User Acquisition בחברת eToro אשר משתמשת בפרסומות, כדי לרכוש משתמשים חדשים ולהגביר פעילויות של משתמשים קיימים. "מעבר לערך למפרסם ולבעלי האפליקציות, פרסומות יותר ממוקדות מייצרות גם חוויה יותר טובה למשתמש, ועל כן הנושא של פרטיות הוא כבר פחות בעיה מבחינת המשתמשים", הוסיף מייק דגאגני, סניור דירקטור בחברת Moat, מהמובילות בתעשייה בתחום מדידת viewability אשר מספקת מדידה אובייקטיבית לנראות של מודעות דיגיטליות.

בעיה נוספת שקיימת בתחום ועלתה בפאנל היא ה-ad fraud. "אנחנו מכירים שישי שני סוגים עיקריים של רמאות בתחום. רמאות שכוללת מודעות שלא מופיעות בחלק הגלוי של הדף, או שיש מעליהן מודעה אחרת, ורמאות מתוחכמת יותר שכוללת בוטים שמחקים או מעתיקים את נתוניו של משתמש אחר", אמר דגאגני.

"אחת הבעיות הגדולות בתחום הפרסום באפליקציות במובייל, היא היכולת של המפרסם או של בעל שטח הפרסום, לדעת האם היוזרים שגולשים באפליקציה כזו או אחרת, הם אכן גולשים אמיתיים או שמדובר בכלל ב"בוטים" (bots)", הוסיף עומר אפרת מ-Inneractive בעניין זה. "מדובר בתוכנה שבעצם "מזייפת" את המספרים האמיתיים של כמות הגולשים באפליקציה ובכך יוצרת מצב בו המפרסמים משלמים כסף לחינם והפרסומת שלהם לא באמת נחשפת לקהל אמיתי. המטרה שלנו היא לחשוף את ההונאה הזו ולא לתת לבוטים האלו בכלל להגיע ל- exchange דבר שנהיה מאתגר ככל שהם נהיים מתוחכמים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully