וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינויים הקטנים שיעזרו לכם למצוא עבודה בהיי-טק

מנחם צוקר

9.4.2017 / 12:10

רגע לפני שאלפי מעסיקים ורבבות מועמדים נכנסים למשולש הזהב הקבוע בפסח של אוכל-טיולים-משפחה, כדאי להכיר כמה עקרונות שיעזרו למחפשי העבודה בענף ההיי-טק לקבל זימונים למיונים בתעשייה המתגמלת ביותר בארץ. מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

1. שפצו את קורות החיים: האל"ף-בי"ת של כל חיפוש עבודה כולל טיפול בקובץ Word (תשכחו מ-PDF), שמסכם את פועלכם המקצועי בעמוד עד שניים. הסדר הנכון של הפרקים: פרטים אישיים (טלפון, מייל ויישוב יספיקו), מיומנויות טכנולוגיות, השכלה רלוונטית, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי ושפות. כל פרק חייב להציג מידע מזמן הווה לעבר, ויש עדיפות ברורה לבוליטים במקום פסקאות. כדאי להדגיש ב-Bold מחרוזות מילים שמבטאות הצטיינות, ניהול וכדומה כדי למשוך את עיני המגייס/ת בזמן סריקת המסמך בקפידה.

2. הקפידו לכתוב מייל מקדים: התייחסו לטקסט המקדים של המייל, אליו תצרפו כקובץ את קורות החיים שלכם, כהזדמנות פז לייצר "פרומו". זה עשוי להביא לקריאת הקובץ עצמו עם נטייה חיובית ולבטח יקנה לכם רושם רציני יותר. השתמשו בתבנית טקסט מוכנה שיצרתם, תוך שינוי נקודתי של שם התפקיד, שם ומייל הנמען ואולי חצי משפט נוסף בכל שליחה. התחילו בפנייה מנומסת לנמען בציון שמו הפרטי, וסיימו בתודה כולל שמכם המלא. בין לבין שבצו 5 משפטים ממצים על השכלתכם, ניסיונכם ויתרונותיכם היחסיים.


3. זכרו שחבר מביא חבר: אחוז משמעותי מהעובדים החדשים שנקלטים בחברות הייטק, מגיעים לתפקידם החדש דרך מכרים. הם נכנסים לתהליך מיונים מזורז, לאחר שעובד החברה מקשר בינם לבין מחלקת הגיוס. כך העובד החדש מוצא עבודה במינימום מאמץ ושלבים, בעוד שהעובד המפנה מרוויח תגמול מפנק (כסף או חופשה). אז רגע אחרי השלמת עדכון הקו"ח, שלחו אותם לכל מכריכם: מהמשפחה, מהחבר'ה, מהשכונה, מהלימודים, מהשירות או מהמילואים.


4. מצו את האפשרויות בלינקדאין: הרשת החברתית הכי לא חברתית, כלומר, הרשת היחידה שמוקדשת לחיפוש עבודה. הפרופיל האישי שלכם בו צריך לכלול תמונה ייצוגית בקלוז אפ, את כל הרקע המקצועי (באנגלית בלבד), כמה שיותר חברים (רצוי מהתחום), תיוגים של שלל המיומנויות שלכם ולפחות שתי המלצות מפרגנות ממעסיקים ו/או עמיתים. כך תקבלו יותר הצעות רלוונטיות למייל באדיבות האלגוריתם של לינקדאין ויותר חיזורים מקצועיים בפרטי ממגייסים פעילים. מומלץ גם להצטרף לקבוצות חיפוש העבודה המובילות.


5. נצלו את המקצוענים: בין אם מדובר בחברות השמה גדולות ונישתיות או בהד-הנטרים (ציידי ראשים) עצמאיים, האינטרס שלהם הוא האינטרס שלכם. כלומר: למצוא לכם תפקיד כמה שיותר מתאים, כמה שיותר מהר והכי חשוב: עם שכר גבוה ככל האפשר. בשונה ממתווכי נדל"ן, במקרה הזה הצד היחיד שמשלם הוא המעסיק, ואתם מקבלים שירות מקצועי, איכותי ויעיל בלי לשלם שקל. מומלץ לפנות לחברות ותיקות בתחום, המציעות מגוון רחב של משרות פתוחות.


6. התנהגו בהתאם בפייסבוק: כמעט כל המעסיקים (93% לפי נתוני מחקר בינלאומי) "בודקים" את פרופיל המועמדים למשרות שלהם. זה קורה בדרך כלל דקות ספורות לאחר קריאת הקו"ח. מוטב להכין פרופילכם למצב ולהתנהל באחריות. חבל שתמונה (חושפנית/מביכה) או מילים (בוטות/תוקפניות) שהעליתם בלי לייחס חשיבות יפסלו אתכם מזימון לריאיון עבודה נחשק. אז בתקופת חיפוש עבודה, שווה לעשות ניקיון פסח רטרואקטיבי בפרופיל ולהפעיל שיקול דעת מוגבר מעתה והלאה.

7. גבשו ציפיות שכר: אתם שולחים קו"ח למשרות, בתקווה שיחזרו אליכם לריאיון טלפוני. באותה שיחה תישאלו לרוב על השכר החודשי לו אתם מצפים. לכן הכרחי להיערך מראש ולהגיש מועמדויות רק לאחר שקיבלתם החלטה בנושא. רצוי שתציינו טווח שהפרשו 2,000-3,000 שקל, שיאפשר לכם גמישות בשלב המו"מ המיוחל על חוזה בשלב עתידי. ניתן להשתמש בטבלאות שכר מהאינטרנט, להתייעץ עם מכרים מהתחום ולהיעזר בחוכמת ההמונים בקבוצות פייסבוק. שקלול שלושת הערוצים יקטין את הסיכון לסכום נמוך או גבוה מדי.


8. השתתפו במיטאפים טכנולוגיים: הטרנד נולד מהרשת החברתית ,Meetup.com שקמה בתחילת המילניום. המטרה: לאפשר לאנשים להפיק או להשתתף במפגש פרונטלי, שיוקדש לתחום עניין משותף וספציפי. בעולם יש מיטאפים לכל נושא, אבל בישראל הם מוקדשים לנישות של תכנות או יזמות. אין מקום טוב יותר לנטוורקינג ממיטאפ של כ-20 גיקים, שמתחברים לאותן טכנולוגיות שמרתקות אתכם. הקפידו להגיע למיטאפ רלוונטי מדי שבוע. המעגל החברתי שלכם יגדל פלאים, וכך גם הקשרים המקצועיים.


9. העלו פרויקטים ל-GitHub: מדובר בבית החם והתומך של כל מפתחי התוכנה. אין כיום כלי נוח ממנו לשיתוף ותיקון של קטעי קוד שכתבתם. האתר הבינלאומי המצליח מתבסס על קוד פתוח, ומאפשר לכל מי שרוצה לאחסן בו את תיק העבודות התכנותי שלו. הקפידו להעלות לאתר פרויקטים שפיתחתם לבד, ולא משנה אם הם חצי אפויים. גם במייל המקדים וגם בקובץ הקו"ח מומלץ להכניס קישור לפרופיל שלכם באתר, שישדרג את ההתרשמות מכם.

10. הגדירו מראש את החיפוש: ככל שרוצים יותר למצוא עבודה בהייטק, נהיה קל יותר ללכת לאיבוד בתעשייה האדירה בין סטארטאפים וחברות בינלאומיות, חברות תוכנה וחומרה, חברות מוצר ושירותים, כשבטווח אינספור נישות מגוונות של שפות, סביבות ותחומים. כבר בתחילת החיפוש חייבים לצמצם ולהגדיר באופן הכי ממוקד את התפקידים הרצויים והמתאימים לכם. היו סלקטיביים מראש בבחירת הטכנולוגיות, עולמות התוכן, הגבולות הגאוגרפיים ועוד, וכך תמקסמו את תהליך החיפוש ותחסכו זמן יקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הכותב הוא הבעלים וסמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת ההשמה נישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully