וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף זה יחסוך לכם? כל מה שצריך לדעת על רפורמת מס הנעליים

במסגרת תכנית "נטו משפחה", הרפורמה הכלכלית שמנהיג שר האוצר כחלון, נכנס לתוקף הצו המבטל את המכס המוטל על יבוא נעליים מחו"ל. מה בדיוק כולל הצו, בכמה צפויים לרדת המחירים והאם צפויה הוזלת מס על מוצרים נוספים בקרוב? המדריך המלא

צלמים זמניים מורשים

שר האוצר, משה כחלון, חתם ביום רביעי האחרון במסגרת תכנית "נטו משפחה" על צו המבטל את המכס המוטל על יבוא נעליים, שעמד על כ-12%. "ביטול המכס יוריד את מחירי הנעליים בישראל ויביא בשורה לצרכנים ולמשפחות", מסר כחלון מיד לאחר החתימה על הצו. "אנחנו רואים את הפערים האדירים במחירים בין ישראל לחו"ל, ואנחנו לא מוכנים להשלים איתם. נמשיך במדיניות הפחתת המכסים בכל מקום שבו לא תהיה פגיעה בתעשייה המקומית, נוריד את המחירים לצרכנים ונקל על המשפחות העובדות".

אז מה בדיוק אומר הצו, מתי הוא ייכנס לתוקף, בכמה בדיוק יירדו המחירים על הנעליים ועל אילו מוצרים נוספים צפוי לרדת המס? וואלה! עסקים עם כל התשובות.

שר האוצר משה כחלון בוועידת דה-מרקר, תל אביב 21 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"נטו משפחה" מבטלת מכסים על מוצרים שונים כצעד מעודד תחרות. משה כחלון/ראובן קסטרו

מה בדיוק כוללת רפורמת מס על הנעליים?

במסגרת תכנית "נטו משפחה" של משרד האוצר יבוטל המכס על נעליים - תשלום של 12% שמשלמים היבואנים על יבוא נעליים מחו"ל. הורדת המס תהיה בתוקף עד סוף 2018 ותימשך בתנאי שהיבואנים יורידו את המחירים לצרכן בהתאם.

מתי הרפורמה נכנסת לתוקף?

הרפורמה נכנסה למעשה לתוקף כבר ביום חמישי האחרון, 18 במאי, וכל משלוח נעליים שייכנס לישראל מעתה והלאה יהיה פטור ממכס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכמה יירדו מחירי הנעליים?

הרפורמה אינה חוק שמחייב את העסקים להוריד את המחירים, אלא כלי להגברת התחרות שתוכל להביא לירידת המחירים. ברגע שהעסקים מקבלים הטבה ממשרד האוצר ומשלמים 12% פחות על יבוא, יש ביכולתם להוריד מחירים כדי לעמוד בתחרות מול אתרי האינטרנט. ההערכה היא שהמחירים ירדו באחוזים זהים לגובה המכס - כ-10-12%. אולם היות שאין חוק שמחייב את הירידה במחיר, ייתכן שיהיו בתי עסק שלא יורידו את המחירים.

האם יירדו המחירים גם על מלאי נעליים שכבר נמצא בחנויות?

מכיוון שהמלאים של הנעליים שנמצאים כיום בחנויות נרכשו לפני הרפורמה, ובתי העסק כבר שילמו את המס, ככל הנראה הירידה במחירים על המלאי הקיים תחול רק בעוד כמה שבועות כשיגיעו המלאים החדשים. ישנן רשתות כמו "המשביר לצרכן" ורשת נעלי "נמרוד" לילדים שהודיעו שיורידו את המחירים באופן מיידי. אולם, מי שמבקש לקנות נעליים בתקופה הקרובה, מומלץ בכל זאת לחכות כשבועיים עד להחלפת המלאים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מומלץ לחכות להחלפת המלאים/ShutterStock

האם הירידה תהיה רק על נעליים מיובאות או גם על יצור מקומי?

אמנם הרפורמה באה להקל על היבואנים ולהוריד מחירים של נעליים שמיוצרים מחו"ל, הגברת התחרות בשוק הנעליים צפויה להביא גם לירידת מחירים, גם אם לא מיידית, בנעליים ביצור מקומי.

יש לציין כי נראה שייצור מקומי ממשי כמעט ואינו בנמצא. רוב החברות הישראליות מייצרות בחו"ל, וגם הן עונות על ההגדרה של יבואן, ומכאן ההטבה רלוונטית גם לרוב חברות הישראליות.

האם צפוי לרדת המס על מוצרים נוספים בקרוב?

בקרוב צפוי שר האוצר להודיע גם על הורדת מכס על בגדי ילדים ותינוקות, גם זאת במסגרת תכנית "נטו משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully