וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת קוויבק: "באנו ללמוד חדשנות מישראל"

23.5.2017 / 16:15

משלחת של 100 איש מתחומי התעופה, מדעי החיים, ICT, ואינטליגנציה מלאכותית הגיעה לישראל ממחוז קוויבק הקנדי על מנת להדק את שיתוף הפעולה המסחרי בין המדינות. "אנחנו מחכים לישראלים שיתפחו עסקים בקוויבק"

פיליפ קולארד. אירה אימרגליק, מערכת וואלה!
פיליפ קולרד/מערכת וואלה!, אירה אימרגליק

"אנחנו רוצים להציע לישראל את הידידות שלנו, את קשרי המסחר, ומעוניינים ללמוד אודות ההישגים המדהימים של ישראל בתחום החדשנות", כך אמר היום (שלישי) לוואלה! עסקים ראש ממשלת מחוז קוויבק הקנדי, פיליפ קולרד, שעומד בראשה של משלחת עסקית מקנדה המבקרת בימים אלה בישראל ונועדה לחזק קשרי מסחר, טכנולוגיה ומדע בין שתי המדינות.

"מחוז קוויבק דומה בהרבה מובנים לישראל – מדינה של 8 מיליון איש שמדברים צרפתית ביבשת שכולה דוברת אנגלית - זה בטח מצלצל מוכר לישראלים", אמר קולרד. "כמובן שלא נאלצנו להתמודד עם מלחמות ואיום בטחוני כמו ישראל, אבל יש קווי דמיון. אנחנו מחכים לישראלים שיתפחו עסקים בקוויבק, אנחנו מצפים לחילופי סטודנטים בין שתי המדינות, וככה נבנה עולם טוב יותר. במיוחד היום, אחרי הפיגוע הנוראי במנצ'סטר, אנחנו רואים כאן הזדמנות להתקרבות וידידות בין שתי המדינות".

מדובר במשלחת הגדולה ביותר בהיסטוריה של היחסים בין המדינות. היא כוללת 100 איש מתחומי התעופה, מדעי החיים, ICT, ואינטליגנציה מלאכותית. מטרתה העיקרית של המשלחת היא ללמוד את המנגנון שאפשר לישראל להפוך לאומת החדשות וההיטק ברמה בינלאומית. "אנחנו רוצים ללמוד, לקבל השראה ואולי גם להעתיק את המודל הישראלי לתמיכה בחדשנות, ביזמים צעירים וחברות סטארט אפ", אומר האחראי על הסחר בממשלת קוויבק, זא'ן סגאן. "לפני כמה שנים החלטנו להוסיף תפקיד של מדען ראשי במשרד האוצר, כי ראינו שזה תפקיד בעל משמעות רבה בישראל. כיום ראינו שכבר הוקמה כאן רשות שכולו מוקדשת לחדשנות, ואנו שוקלים להקים גוף דומה גם אצלנו".

המשלחת חתמה על הסכמים לשיתופי פעולה חדשים בין אוניברסיטאות ומכוני מחקר בישראל למוסדות להשכלה גבוהה בקנדה. כמו כן, נחתם הסכם שיתוף פעולה בין חברת החשמל לחברת הידרו קוויבק (שמספקת חשמל באמצעות מים) בנושא של אבטחת מידע והגנה מפני מתקפות סייבר.

שוק גדול שקל ונעים לפעול בו
הסחר בין ישראל לקנדה נאמד כיום ב-1.6 מיליארד דולר בשנה. היקפי הייצוא גבוהים, ולא מעט חברות ישראליות פועלות בשוק הקנדי. חברת "טבע" למשל רכשה את ענקית התרופות הקנדית "נובה פארם", וגם חברת אלעד קנדה הנשלטת על ידי יצחק תשובה עושה עסקים בתחום הנדלן במדינה. החברה הקנדית "בומברדיה" שפועלת בתחום התעופה והרכבות מספקת את מרבית הרכבות לרכבת ישראל, וכן מטוסים לחברות התעופה הישראליות.

"פוטנציאל המסחר עם קנדה הוא הרבה יותר גדול. כיום החזון שלי הוא להכניס את השוק הקנדי למודעות של אנשי עסקים ישראלים", אומר עו"ד יהוד רוה. יו"ר לשכת המסחר והתעשיה ישראל קנדה. "צריך להבין שמדובר בשוק גדול שקל ונעים לעשות בו עסקים. זו מדינה שדומה בהרבה מובנים לארה"ב, עם תל"ג שדומה לארה"ב ועם קרבה פיזית לארה"ב.

כיום אנחנו עובדים על הנפקות של חברות ישראליות בבורסה בטורונטו, שהיא השניה בגודלה אחרי וול סטריט, והיקף העסקים היומי בה נאמד כ-5 מיליארד דולר ביום. לצערי כיום אין בה אף חברה ישראלית, ואנו רוצים לשנות את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully