וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות בפתח: איפה תמצאו את סל המוצרים הזול ביותר? בדקנו

23.5.2017 / 14:30

החג הלבן אינו שלם בלי מאכלי הגבינה המלווים אותו. בעזרת סיירת המועצה לצרכנות בדקנו איפה תמצאו את הגבינות הזולות ביותר, האם מצב המחירים בשוק השתפר לעומת השנה שעברה והשווינו בין מחירי סלי המזון של המוצרים הרלוונטיים לחג ברשתות השיווק השונות

עריכה: יאיר דניאל

התחרות שנפתחה בשוק הגבינות הצהובות בעקבות פתיחת השוק ליבוא כבר נותנת את אותותיה, וחג שבועות שעומד בפתח הוא הזדמנות מצוינת לבדוק מה השתנה השנה במחירי מוצרי החלב - אילו מוצרים הוזלו ביחס לשנה שעברה, אילו גבינות התייקרו ואיפה תמצאו את המחירים הטובים ביותר.

כמו כן, בעזרת סיירת המועצה לצרכנות ערכנו השוואה בין מחירי סלי המזון ברשתות השיווק השונות. הסל כלל 33 מוצרים הרלוונטיים לחג, בין היתר - יינות לבנים, בצקים פריכים ובצקי עלים וכמובן גבינות רכות וקשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמי לוי מפסיד את המקום הראשון למחסני השוק

הסיירים בדקו את מחירי הסל ברשתות השיווק המובילות ומצאו כי הרשתות "מחסני השוק" ו"רמי לוי" הן הזולות ביותר לחג – 776 שקלים בממוצע ב"מחסני השוק" ו-822 שקלים בממוצע ברשת "רמי לוי". למקום השלישי הגיעה רשת "חצי חינם" עם 844 שקל, ו"אושר עד" הגיעה למקום הרביעי עם 856 שקלים. "שופרסל דיל" במקום ניצבת במקום החמישי עם 859 שקלים לסל. את הסל היקר ביותר נמצא ברשת "טיב טעם" - 1,118 שקל - פער של 44% לעומת הרשת הזולה ביותר. יש לשים לב כי קיימים פערי מחירים גדולים גם בין סניפי הרשתות.

לטבלה המלאה של מחירי הגבינות - לחצו כאן

הרשת שהכילה הכי הרבה מהמוצרים הזולים בשנה שעברה היתה "רמי לוי", אך השנה נמצא את מרבית המוצרים הזולים ברשת "מחסני השוק". בסל של רשת "מגה בעיר" שהחליפה בעלים ונמצאת כיום בבעלות "יינות ביתן" חלה הוזלה ברשת של 8% בממוצע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הורדות מחירים לצד התייקרות של מוצרים אחדים

המחיר הנמוך ביותר ל-200 גרם גבינה צהובה "עמק" חצי קשה 9% נמצא ברשתות "חצי חינם", "יוחננוף", "רמי לוי" ו"שופרסל דיל" – 15.90 שקל.

המחיר הנמוך ביותר ל-200 גרם משולש גבינת פרמזן קשה 26% "סיי צ'יז" נמצא ב"שופרסל דיל" - 16.40 שקל, בפער ניכר בין שער הרשתות. המחיר היקר ביותר הוא ב"מגה בעיר" - 30.60 שקל. מוצר זה התייקר באופן משמעותי ביחס לשנה שעברה בשיעור ממוצע של 25%.

גם גבינת "פילדלפיה" התייקרה ב-20% בממוצע, כשלמעשה רק רשת "חצי חינם" לא העלתה את מחירי המוצר והוא עומד על 19.90 שקל. עם זאת, זהו לא המחיר הזול ביותר בשוק. רשת "שוק העיר" מוכרת את המוצר ב-17.90 שקל.

גבינת ריקוטה "פרסקה" 9% שומן של "מחלבות גד", לעומת זאת, הוזלה בשיעור ממוצע של 28% לעומת השנה שעברה והיא נמכרת במחיר הנע בין 40 שקל לקילו ברשתות "ויקטורי" ו"חצי חינם" ל-46.9 שקל לקילו ב"טיב טעם".

גבינת קוטג'. עומר מירון
התחרות בשוק הגבינות נותנת את אותותיה/עומר מירון

גם "נפוליאון" גבינת שמנת בטעם טבעי 25% מהדרין של "תנובה" 225 גרם הוזלה ברשתות השונות לעומת השנה שעברה. שיעור ההוזלה הממוצע עומד על 31% וניתן לקנות את הגבינה במחירים הנעים בין 7.9 שקל ברשתות "אושר עד", "חצי חינם", "יוחננוף" ו"רמי לוי" לעשרה שקלים ברשת "ויקטורי".

גבינת ברי פקאן 23% מחלב כבשים במשקל הוזלה בשיעור ממוצע של 14% לעומת השנה שעברה אך עדיין מדובר באחת מהגבינות היקרות שנבדקו. ניתן להשיגה במחירים הנעים בין 90.3 שקל לקילו ברשת "יוחננוף" ל-142.1 שקל לקילו ברשת "טיב טעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן כללי, ניתן לראות כי מרבית הגבינות הוזלו השנה לעומת שנה שעברה, אולם חלק מהמוצרים התייקרו באופן משמעותי. זאת, ככל הנראה בשל הסכמים פחות טובים עם היבואנים או התמחור של הרשתות. "אנו שמחים כי במרבית הרשתות והמוצרים, ניתן לראות השנה הוזלה במחירי הגבינות ביחס למחירן בשנה שעברה. במקום בו הורדו מכסות היבוא על גבינות קשות ונפתחה התחרות על-ידי משרד הכלכלה, אין ספק כי הצרכנים נהנים ממחירים נמוכים יותר", אומר ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות.

"אנו מקווים כי עוד ועוד מוצרים ייפתחו לתחרות, אשר תמיד מסייעת לנו הצרכנים במחירים מוזלים יותר. כמו כן, אנו ממליצים לצרכנים לקנות גבינות במעדנייה, שמחירן זול משמעותית מאשר גבינות ארוזות. וכתמיד, את הקניות מומלץ לערוך במתחמי קניות רווי-תחרות, בהם יש כמה וכמה רשתות, הנאבקות ביניהן על כיסו של הצרכן ולכן מורידות מחירים באופן משמעותי, לעומת מקום בו קיימת רק רשת אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully