וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפקס משתלטת על מקס סטוק: האם זה סוף למחירים הזולים?

ההודעה על מכירתה של רשת הקמעונאות לקרן אייפקס בכ-170 מיליון שקל עוררה חשש בקרב לקוחות רבים מכך שהמהלך יביא לעליית מחירים. אז כיצד ייראה שוק הסטוק עם כניסת השחקן הגדול למגרש? מומחים מסבירים

קניות לקראת החזרה ללימודים, חנות מקס סטוק. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
אז מה יהיה עם המחירים? ילדים קונים ציוד חזרה ללימודים בחנות של "מקס סטוק"/ראובן קסטרו

אחרי ההודעה אתמול (שלישי) על כך שבעלי הרשת הקמעונאית "מקס סטוק" מוכרים את השליטה בחברה לקרן ההשקעות "אייפקס" בכ-170 מיליון שקלים, לקוחות רבים הביעו חשש מכך שבקרוב תורגש עליית מחירים בחנויות הרשת הפופולרית.

מאז שפרצו רשתות הסטוק לחיינו הן שינו את פני הקמעונאות הישראלית והפכו למתחרות רציניות של הרשתות הגדולות בתחום כלי הבית, הצעצועים, הטקסטיל והמתנות. "את כלי הבית ואת הצעצועים לילדים אני קונה כמעט תמיד ברשתות הסטוק - המחירים שלהן זולים ומאוד משתלמים ביחס לאיכות שהיא מספיק טובה", אומר יניב, אב לשניים מרמת גן. "זו לא הסחורה הסינית שפעם היינו נרתעים ממנה. לא פעם קורה שאני רוכש פריט ואחר כך מוצא אותו במחיר כפול באחת מרשתות ה'הום' בקניון. גם כאבא אני מעדיף לשלם חמישה שקלים על צבעי גואש לילדים, במקום להוציא 40 שקל ברשת גדולה של כלי כתיבה".

זהבית כהן באירוע המנהיגים העסקיים של דן אנד ברדסטריט מרץ 2010. אורי לנץ
בזכות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים גם חברה גדולה יכולה להתנהל באמצעות מטה קטן. מנכ"לית קרן אייפקס, זהבית כהן/אורי לנץ

רשת "מקס סטוק", שהייתה בין החלוצות בתחום שמרה עד היום על מחירים נמוכים ועל מגוון גדול של מוצרים. "לדעתי ההצלחה של רשתות הסטוק טמונה לא רק במחיר הנמוך, אלא גם בכך שהיא מציעה מגוון מוצרים מכל מיני תחומים בחנות", מסביר גורם מתחום קמעונאות ה"לואו קוסט". "זה לא פלא שגם הרשתות הבינלאומיות הגדולות כמו זארה ו-H&M נכנסו לאחרונה לתחום ה'הום', כי יש דרישה של הצרכנים לחוויית קנייה יותר כוללת ואנחנו מתחילים לחזור לקונספט של בתי כלבו".

אז כיצד יושפעו מחירי המוצרים?

בקרב המומחים הדעות חלוקות בכל הנוגע להשפעת המהלך של קרן אייפקס על המחירים בחנויות. יש הטוענים כי המהלך יעודד חברות השקעה אחרות להיכנס לתחום, מה שיהפוך שוק של יזמים קטנים למגרש משחקים של ענקים. "מערך של חברה גדולה שונה ממערך של רשת סטוק קיימת, הוא מצריך תהליכי שיווק ופרסום רחבים יותר, הוצאות גבוהות יותר, וקשה לי להאמין שמקס סטוק יוכלו להישאר בפורמט הקיים והמחירים יהיו חייבים לעלות", טוען גורם בתחום.

גורם קימעונאי אחר, לעומתו, מעריך כי בזכות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים גם חברה גדולה יכולה להתנהל באמצעות מטה קטן, וצופה כי המחירים אף צפויים לרדת בזכות כוח הקנייה הגדול של הרשת. "רשת 'מקס סטוק' חייבת לדבוק במחירים הנמוכים שלה, כי בשנייה שהם יעלו מחירים, יש הרבה מתחרים שיחכו להם בפינה. לרשתות הסטוק כיום יש משבר זהות רציני - צרכנים מתקשים להבדיל ביניהן, ולא פעם נחשפתי למקרים שהם הלקוח מבקש להחזיר מוצר שקנה ברשת סטוק מסוימת וניגש איתו לסניף של רשת אחרת לחלוטין".

  • עוד באותו נושא:
  • מקס סטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully