וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון המס של איביי שיכול לחסוך לכם הרבה כסף בקנייה הבאה

דווין ווניג, מנכ"ל ענקית הקניות העולמית המבקר בישראל, חשף כי החברה משיקה "מחשבון מסים ומוצרים" בעברית, שיאפשר לחשב את עלות המוצרים, כולל מכס, מס ומשלוח. מנתוני החברה עולה כי אחד מכל תשעה ישראלים מחזיק בחשבון באתר. ואיזה מוצרים הם הכי אוהבים?

עריכת וידאו:ניר חן
מנכל איביי דוין ווניג. אירה אימרגליק, מערכת וואלה!
דין וניג, מנכ"ל איביי/מערכת וואלה!, אירה אימרגליק

מנכ"ל "איביי", דווין ווניג, המבקר השבוע לראשונה בישראל, חשף הבוקר (שלישי) כי החברה משיקה "מחשבון מסים ומוצרים" בעברית, שפותח במיוחד עבור הצרכנים הישראלים. המחשבון מאפשר לכל צרכן לחשב את עלויות המוצרים הנרכשים באופן מקוון, אם זה באתר האינטרנט, בפייסבוק או בצ'אט. מדובר במחיר כולל הכול - מכס, מסים, משלוח ועוד. "ישראל חשובה לנו, ויש כאן מרכז פיתוח של האתר שלו חשיבות בינלאומית", אמר ווניג.

כיצד עובד המחשבון החדש? אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של "איביי" בישראל הסביר על התהליך. לדבריו, ראשית מדביקים את הקישורית של עמוד הפריט שמעוניינים לרכוש באתר ומקליקים: "חשב". מיד לאחר מכן האתר מראה את נתוני המכס והמסים לגבי המוצר או השירות. פעולה זהה אפשר גם לעשות בפייסבוק: פותחים שיחה בצ'אט או במסנג'ר של "איביי", מדביקים את הקישורית לצ'אט בוט ומקבלים פירוט מחיר כולל הכול - מסים, מע"מ, משלוח ומכס.

במהלך מסיבת העיתונאים חשפה החברה נתונים עדכניים על הצרכנים הישראלים הרוכשים באתר האינטרנט במהלך חמש השנים האחרונות. על פי נתוני החברה, חשיפת השוק המקומי למסחר בינלאומי תורמת רבות להפחתת מחירים, להגברת כוח הקנייה של משקי הבית, להעלאת היצע המוצרים ולהגדלת מגוון המוצרים, ולהעמדת היצרנים המקומיים מול תנאי תחרות, המונעים היווצרותו של כוח מונופוליסטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחשבון של איביי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, מציינים בחברה, החסם הגדול של הצרכנים הישראליים הוא גובה המכס. לפי אנשי "איביי", קיימים מספר חסמים לייבוא, המהווים נטל על פיתוח התחרות בשווקים והם מייקרים את תצרוכת משקי הבית בישראל. הפטור בישראל עומד על 75 דולר, כמחצית מהממוצע העולמי - פחות מהממוצע באיחוד האירופי, בסינגפור ובמדינות אחדות באמריקה הלטינית. המדינות שבהן הפטור ממכס נמוך ממדינת ישראל כולל את איראן, אינדונזיה, וייטנאם, ירדן ואתיופיה. השיאניות בפטור גבוה (בלי מכס ומע"מ לקניות עד סכום מסוים) הן ארצות הברית (800 דולר) ואוסטרליה (756 דולר). כלומר, הפטור בארצות הברית גבוה ב-1,000% מבישראל.

לפי גולדנברג, "כיום, ישראל מדורגת בין 15 המדינות שקונות ומוכרות הכי הרבה באינטרנט, ובמקום שלישי בעולם בהיקף הקניות בקרב מדינות ללא אתר מקומי (ישראלי). כאמור, הישראלים רוכשים פי שניים מהברזילאים, פי שישה מהיפנים ופי שמונה מהסינים. נתון מפתיע נוסף הוא שאחד מכל תשעה ישראלים מחזיק בחשבון באתר, לעומת 1 מכל 5,000 תושבי ארצות הברית. על פי נתוני החברה, מספר הקונים הישראליים באתר גדל ב-100% בחמש השנים האחרונות, והיקף הקניות צמח ב-80%".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ציין גולדנברג, כי "מבחינת היקף מכירות, הישראלים מוכרים פי שניים מוצרים ושירותים ממה שמכרו לפני כחמש שנים, ומכירות אלה צמחו ב-300% בתקופה זו. היקף הקניות של הישראלים בחמש השנים האחרונות שווה ערך להיקף מכירות של 10 קניונים מסחריים באותה תקופה. מספר הקונים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לאוכולוסיה: כלומר, כל שתי שניות ישראלי קונה מוצר ב'איביי".

אנשי החברה חשפו גם את המוצרים שהכי נקנים על ידי ישראלים באתר האינטרנט: טלפונים חכמים, כיסויים לטלפונים ניידים, מטענים ומתקנים לטלפון הנייד; שעוני יד, נעלי ריצה ומוצרי ספורט.

ומה לגבי תלונות והחזרות? "הישראלים לא שונים במיוחד מצרכני אי קומרס אחרים בעולם, הם צרכנים חכמים, שמחפשים את המחיר הטוב ואת המציאה שלהם באתר. הנתונים מראים שממוצע ההחזרות והתלונות של הישראלים תואם את הממוצע העולמי", אומר ווניג.

  • עוד באותו נושא:
  • איביי
  • ebay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully