וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האשראי ירד, המטבע בשפל: המשבר הכלכלי בקטאר מחריף

ברקע ניתוק היחסים עם מדינות ערב, ציינה סוכנות הדירוג S&P כי יש אפשרות להורדות אשראי נוספות בעתיד. במקביל, המטבע המקומי צנח. בצל הדיווחים כי אזרחים החלו לאגור מוצרים, גובר החשש במדינה: המשבר יפגע קשות בשתי התעשיות המובילות במדינה – הגז והנפט

מערכת וואלה!

(בווידאו: לי תם מבית ההשקעות אלומות על המשבר בקטאר)

המשבר עם מדינות המפרץ נותן אותותיו גם בתחום הכלכלי: סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P הורידה אמש (רביעי) את דירוג האשראי של קטאר מ-AA ל-AA-, וציינה כי אופק הדירוג של המדינה מצוי באופק שלילי, מה שמעיד על אפשרות להורדות נוספות בעתיד. במקביל להורדת הדירוג, צנח המטבע המקומי, הריאל, לשפל של 11 שנה.

"אנו מאמינים כי זה (ניתוק היחסים הדיפלומטיים של מדינות ערב עם קטאר) יחריף את הפגיעות בהשקעות חיצוניות בקטאר ויכול להפעיל לחץ על הצמיחה הכלכלית ועל המדדים הפיסקליים במדינה", נאמר בהודעת S&P.

עוד נטען, כי "להערכת הסוכנות לאירועים האחרונים יש פוטנציאל לערער את היציבות בהשקעות החיצוניות ולעודד משקיעים לצאת מהמדינה". לפי S&P, ייתכן שקטאר תיאלץ להשתמש בקרן ההשקעות המקומית שלה, במאגרי המזומנים הפנימיים שלה ובעתודות הבנק המרכזי כדי להתמודד עם יציאה של קרנות השקעה מהמדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אזרחים בסופרמרקט בדוחא, קטאר, 5 ביוני 2017. Doha News, צילום מסך
התושבים בקטאר החלו לאגור מוצרים. סופרמרקט בדוחא/צילום מסך, Doha News

את ניתוק היחסים הדרמטי מקטאר הובילה השבוע ערב הסעודית יחד עם איחוד האמירויות הערביות, מצרים, בחריין, תימן, לוב והאיים המאלדיביים, בטענה כי היא תומכת בטרור ופוגעת ביציבותן. זמן קצר לאחר ההודעה על ניתוק היחסים הודיעה ערב הסעודית כי היא סוגרת את משרדי רשת אל-ג'זירה בשטחה. נוסף על כך, עצרה ריאד יחד בשיתוף עם איחוד האמירויות את ייבוא הסוכר אל קטאר, מהלך שנועד לפגוע בצרכנים בזמן חודש הרמדאן, שבו הדרישה למוצר הבסיסי גבוהה. לפי דיווחים בקטאר, חלק מהתושבים החלו לאגור מזון ומצרכים.

המשבר הכלכלי בקטאר מחריף, יוני 2017. רויטרס
המשבר מורגש גם בענף התעופה. תושב דוחא ליד דוכן של חברת התעופה הלאומית "קטאר איירוויז"/רויטרס

המשבר מורגש כבר גם בענף התעופה, אחרי שהחברות "איתיחאד אירווייז" מאבו דאבי, "אמיריית איירליין" מדובאי והחברות הלאומיות "פליידובאי" ו"איר ערביה" משעות את כל הטיסות אל קטאר וממנה עד להודעה חדשה. בתגובה, "קטאר איירווייז" השעתה את טיסותיה על ערב הסעודית.

גם המגזר הפיננסי בקטאר מרגיש כבר את אותותיו של המשבר הכלכלי. לפי דיווח ברויטרס, בנקים של ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות ובחריין עיכבו אתמול מכתבי אשראי ועסקאות אחרות נוספות עם בנקים קטאריים.

המשבר הכלכלי בקטאר מחריף, יוני 2017. רויטרס
גם תעשיות הגז והנפט ייפגעו? דוחא בירת קטאר, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully