וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך למשש: האפליקציה שתגיד לכם אם העגבניה בשלה

11.6.2017 / 16:00

במקום לסמוך על חוש המישוש או מראה עין תוכלו בקרוב להשתמש בטלפון הסלולרי כדי לדעת אם הירקות או הפירות בסופר טריים. בשלב זה האפליקציה תומכת בבדיקת ענבים ועגבניות בלבד והיא עברה בהצלחה פיילוט. צפו בבדיקה שערכנו לה בסופר

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

כדי לבחור פירות וירקות בחנות או בשוק אנו נעזרים בחושים שלנו - בודקים שהתפוח יפה וללא פגמים, ממששים את העגבנייה, גונבים ענב לפה כדי לבדוק אם הוא מתוק וכו'. פיתוח ישראלי חדש מביא בשורה צרכנית חדשה בתחום – אפליקציה לסמארטפון, שתקבע עבורכם מה מידת הבשלות ואיכות הפרי.

חברת AclarTech, מפתחת אפליקציית AclaroMeter, מציעה טכנולוגיה חדשנית, שמנטרת ומנתחת את בשלות, איכות וטריות הפרי. כל מה שצריך הוא להצמיד לפרי מכשיר קטן "פוקט ניר" ששולח קרן אינפרה אדומה לפרי הנבחן. האור החוזר מהפרי מספק למערכת המוטמעת באפליקציה מידע על רמת הסוכר בפרי, מידת החמיצות והחומציות, מידת מוצקות ושיעור המים בפרי. בנוסף, צילום הפרי באמצעות מצלמת הסמארטפון מספק מידע חשוב נוסף על הצבע, הגודל, הטקסטורה והשונות בין הפירות הנבחנים.

אפליקציית טריות פירות וירקות. אבי כהן
המערכת בודקת בינתיים רק עגבניות וענבים/אבי כהן

המערכת, שמשלבת בתוכה בינה מלאכותית עם חוכמת המונים משקללת את כל הפרמטרים ומציגה תשובה מהירה ומדויקת שמדרגת את מידת הבשלות והאיכות של הפרי שנדגם.

בשלב זה האפליקציה תומכת בבדיקת ענבים ועגבניות בלבד והיא עברה בהצלחה פיילוט עם חברת "ענבי טלי". כעת היא צפויה להתחיל את שלב הבטא לבחינת הטכנולוגיה ויישומה בשיתוף עם גופי החקלאות המרכזיים והגדולים בישראל – משרד החקלאות, מועצת הפירות, מכון וולקני, יקבי כרמל, ענבי טלי ועוד. בנוסף, הפיתוח מעורר עניין גדול בקרב גורמים עסקיים בעולם, ביניהם רשת המזון הבינלאומית Tesco.

בשלב ראשון האפליקציה תשווק לחקלאים, סיטונאים וקמעונאים – ובהמשך תגיע גם לצרכנים. עבור החקלאים והסיטונאים בדיקה שעלותה שקלים בודדים עוזרת לקבל החלטות מתי לקטוף, מתי לשווק ובכמה כסף למכור את התוצרת החקלאית. זה חוסך בעלויות ומייעל באופן משמעותי את התהליך שכיום הוא יקר, איטי ובזבזני ומתבסס על בדיקות מעבדה, הערכות וניחושים.

שוק של 250 מיליארד דולר בשנה

עבור החקלאים מדובר בבשורה משמעותית במיוחד - שוק הפירות והירקות הינו אחד הגדולים בעולם, כאשר שווי השוק של 10 הפירות והירקות המובילים, ובראשם העגבניות והענבים, מוערך כיום בכ-250 מיליארד דולר בשנה. אולם כיום, בשל בעיה בזיהוי המועד האופטימלי לקטיפת התוצרת החקלאית ובמדידת איכות התוצרת החקלאית, עסוקים החקלאים בעיקר בניחושים. התוצאה היא, שכ-50% מהירקות והפירות נזרקים לפח, חלקם עוד לפני שהגיעו לבית הצרכן. האפליקציה מנסה לתת מענה לבעיה עולמית זו, ומשתתפת בתוכנית הליווי של TechForGood, ארגון בינלאומי המקדם ומסייע ליזמים הפותרים בעיות חברתיות וסביבתיות אמצעות טכנולוגיה חדשנית.

אפליקציית טריות פירות וירקות. אבי כהן
שלב הבטא עומד להתחיל/אבי כהן

החברה הוקמה על ידי אבי שוורצר ורובי בויארסקי ובין המשקיעים בחברה ניתן למצוא בין היתר את בועז חלמיש, מי שהיה מנכ"ל חברת מרקורי שנמכרה בתמורה ל-4.5 מיליארד דולר. בנוסף משמש יונתן בשיא, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות כחבר בוועדה המייעצת של החברה.

"החזון שלנו הוא לשפר את היעילות והאיכות של מוצרי חקלאות טריים לאורך שרשרת האספקה, מהחקלאי בשדה ועד לשולחנו של הצרכן", אומר שוורצר. "היכולת לקבל אנליזה מידית ולדרג את איכות הפרי נותנת לגורמים הסיטונאיים, לרשתות השיווק ולרגולטורים יכולת קבלת החלטות טובה ומדויקת יותר בזמן אמת, אשר חוסכת הרבה כסף לעומת הפרקטיקה עתירת כוח האדם וחסרת היעילות המקובלת כיום. השימוש באפליקציה שלנו תוריד מהמשוואה את כל מה שקשור בניחושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully