וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל באוויר: המקצוע שיבטיח לכם הכנסה לכל החיים

וואלה! NEWS בשיתוף רשת מכללות אורט, בשיתוף רשת מכללות אורט

16.7.2017 / 7:04

מדוע הדרישה להנדסאי חשמל רק הולכת וגוברת, האם בעתיד נוכל לייצר את החשמל שלנו לבד, ואיך כל זה קשור לעלייה מחבר העמים בתחילת שנות ה?90?

אורט חשמל. ShutterStock
מקצוע לכל החיים/ShutterStock

האם אתם יכולים לדמיין עולם ללא רופאים? מורים? בנאים? והנדסאי חשמל מה איתם? בדיוק כשם שהעולם צמא תמיד לאנשי מקצוע בתחום הרפואה, החינוך והבנייה, כך הוא צמא למקצוענים בתחום החשמל. בשנים הקרובות, כך צופים המומחים, רק תלך הדרישה ותגבר. מדוע הדרישה גדולה כל כך, למה כדאי ללמוד הנדסת חשמל ומהו עתידו של התחום המקצועי? שוחחנו עם המהנדסת איה פלמן, ראש המחלקה ללימודי חשמל במכללת אורט הרמלין בנתניה.

איה, מדוע מקצוע הנדסאי החשמל מבוקש כל כך?

"הנדסת חשמל היא חוד החנית של פיתוחים טכנולוגים חדשים במגוון אדיר של תחומים – תחבורה, מערכות בריאות, בנייה, רובוטיקה ועוד. מערכות החשמל רק משתכללות מיום ליום. מקצוע החשמל משיק לתחומים רבים ולכן יש לו ביקוש גדול מאוד בשוק העבודה. גם אם יש תנודות במשק והביקוש בתחומים מסוימים יורד, תמיד קיימת דרישה להנדסאים ולמהנדסים בתחום החשמל.

"מאות סטודנטים מסיימים את הלימודים ברשת מכללות אורט בשנה וזה ממש לא מספק את הדרישה בשוק. קיימת מצוקה גדולה מאוד, בעיקר בגלל הפרישה לגמלאות של יוצאי ברית המועצות לשעבר. אלה יוצאים היום לפנסיה ואין מי שיחליף אותם. בשנים הקרובות צפוי מחסור גדל והולך באנשי מקצוע מיומנים בתחום החשמל".

איפה משתלבים הנדסאי החשמל?

"בחברות גדולות כמו חברת חשמל, בזק וכל חברות הסלולר, בבתי החולים, במלונות, בחברות קטנות או משרדי תכנון וכן בעולם הבנייה, כמובן. מקצוע החשמל הוא מטרייה רחבה של תת מקצועות ותפקידים, בהם החלק המוכר יותר – התקנות של מערכות חשמל ותחזוקתן, אבל גם תחומים שפחות מוכרים לציבור הרחב כגון בקרה ואלקטרוניקת הספק.

"הנדסאי חשמל משתתפים גם בפיתוח ובתכנון של מערכות חשמל קטנות וגדולות ולעתים אחראיים על תהליכי הבקרה שלהן. קיימת ניידות גדולה בתוך המקצוע וכן אפשרויות רבות להתפתחות מקצועית ולקידום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אורט חשמל. ShutterStock
"הנדסאי חשמל משתתפים גם בפיתוח ובתכנון של מערכות חשמל קטנות וגדולות ולעתים אחראיים על תהליכי הבקרה שלהן."/ShutterStock

מהו הידע התיאורטי שרוכשים הסטודנטים בהכשרה?

"בלימודי הנדסאי חשמל האוריינטציה היא תכנון. מלבד זאת, הבוגרים שלנו זכאים לרישיון חשמל בסיסי עם סיום לימודיהם, ובהמשך, עם צבירת הוותק, הם מקבלים רישיון גבוה יותר. במכללות אורט כולן קיים צוות מרצים ותיק ומנוסה".

אורט חשמל. ShutterStock
בלימודי הנדסאי חשמל האוריינטציה היא תכנון/ShutterStock

כמה נשים לומדות את המקצוע?

"לצערי מעט מאוד. הרוב המוחלט של הסטודנטים הם גברים, וממש ללא הצדקה, כי בתחומים רבים כבר ממש לא נדרש כוח פיזי. נשים יכולות בהחלט להשתלב בעבודה. נשמח מאוד לקלוט עוד נשים לתחום".

ומהו הצפי להתפתחות עתידית בתחום?

"דוגמה אחת מיני רבות היא בתחום ההתייעלות האנרגטית. הפיתוחים בתחום נובעים משמירה על ערכים סביבתיים. כך למשל ,שוק החשמל משתנה ובמקומות מסוימים בעולם עוברים מיצור מרוכז של חשמל על ידי גוף מרכזי אחד ליצור מבוזר על ידי הצרכנים עצמם. כלומר, משתמשי הקצה בבתים מייצרים אנרגיה, אוגרים אותה ויכולים גם לסחור בה. בארץ, כבר היום, בחלק מהבתים מותקנות מערכות פוטו וולטאיות (התקנים סולריים להפקה ישירה של אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה אלקטרומגנטית מן השמש) או מערכות רוח לייצור אנרגיה חשמלית.

"להערכתי השימוש באנרגיה ירוקה והצורך בהתייעלות אנרגטית ישנה את משק האנרגיה ויגדיל את הצורך באנשי מקצוע מיומנים, בעלי הכשרות פורמליות, בעלי ידע תיאורטי נרחב – הנדסאים ומהנדסים. צפויה פריחה ולכן חשוב ללמוד ולצבור ניסיון בתחום".

אורט חשמל. ShutterStock
השימוש באנרגיה ירוקה והצורך בהתייעלות אנרגטית ישנה את משק האנרגיה ויגדיל את הצורך באנשי מקצוע מיומנים/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף רשת מכללות אורט, בשיתוף רשת מכללות אורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully