וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי: "אי אפשר לשנות את התחזקות השקל"

27.6.2017 / 14:40

לדברי רוני חזקיהו לא בנק ישראל ולא משרד האוצר יכולים להשפיע באופן מהותי על שער הדולר וזה אתגר שעומד בפני היצואנים שיש להתמודד איתו

המפקח על הבנקים רוני חיזקיהו בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
רוני חזקיהו/אורי לנץ

"התחזקות השקל היא עובדה קיימת ואתגר ליצואנים שצריך להתמודד איתו, ששום התערבות לא תוכל לשנות. אף אחד, גם לא בנק ישראל או משרד האוצר, לא יוכל יותר מלדגדג את שער הדולר", כך אמר הבוקר (שלישי) החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, בכנס 60 שנה לאשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, שהתקיים בתל אביב. הכנס נערך בנוכחות שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן; מנכ"ל אשרא צחי מלאך; יו"ר אשרא יואל לביא; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא ובכירים במשק.

במהלך הכנס התחייב חזקיהו כי "נעלה את תקרת הערבויות שמספקת המדינה ליצואנים באמצעות אשרא ככל שיהיה צורך".

מנכ"ל אשרא, צחי מלאך, אמר בכנס כי "שנת 2017 צפויה להיות שנת שיא של כל הזמנים בהיקף הסיוע שמעניקה אשרא ליצוא הישראלי, בדרך של ביטוח עסקאות ייצוא בביטוח סיכוני סחר חוץ. להערכתי, עד סוף השנה נבטח עסקאות ייצוא בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שיביא את היקף ערבות המדינה בעסקאות ייצוא לסכום שיא של 2.5 מיליארד דולר, לעומת 1.9 מיליארד דולר בסוף 2016 – גידול של למעלה מ-30% בשנת 2016 וגידול של קרוב למיליארד דולר ב-3 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully