וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערי מחיר של מאות אחוזים: כמה יעלה לכם בילוי בחוף הים?

מבדיקת וואלה! עסקים וסיירת המועצה לצרכנות ב-18 חופים נבחרים ברחבי הארץ עולים פערי מחיר גבוהים במוצרי מזון ושתייה. כמו כן, נמצא כי ברוב החופים תאלצו לשלם עשרות שקלים עבור שמשיה וכיסא נוח, בנוסף לתשלום על החניה. "הגיע הזמן להפסיק את הניצול"

צילום: יותם רונן, עריכה: נועה לוי

המדוזות אמנם החלו לפקוד את חופי הארץ, אבל כבכל שנה הדבר לא מטריד את מנוחתם של המוני הרוחצים בים. אלפי ישראלים גודשים את חופי הרחצה בכל יום מימות השבוע, והמספר רק יעלה ככל שעונת הרחצה תתקדם. לרוב, נתפס הבילוי בים כ"חינמי", או לכל הפחות זול, וזאת בניגוד לבילוי בבריכה, למשל. ואולם, מבדיקת וואלה! עסקים וסיירת המועצה לצרכנות בכמה חופים נבחרים שנסקרו באופן מדגמי ברחבי הארץ, עולה כי מדובר בחוויה לא זולה כלל וכלל.

הבדיקה בוצעה ב-18 חופים, הבולטים שבהם – מציצים בתל אביב, אכדיה בהרצליה, ירושלים בבת ים, דלילה ובר כוכבא באשקלון, הקשתות באשדוד, בת גלים ודדו בחיפה, קריית חיים, נהריה וראשון לציון. שלושה מוצרים בולטים שרבים מהרוחצים בחופים משלמים עליו כסף בחופים הם שמשיית צל, כיסאות נוח ומיטות שיזוף. מהבדיקה של סיירת המועצה לצרכנות עולה כי המחיר המרבי להשכרת שמשיה בחופים שנסקרו עומד על עשרה שקלים. מחיר כיסא הנוח הנלווה מגיע גם הוא לעשרה שקלים והמחיר המירבי למיטת שיזוף הוא 15 שקלים. עם זאת, יצוין כי בלא מעט חופים נמצא כי אין כלל מיטות שיזוף.

בחופים בת גלים ודדו בחיפה ובחוף קריית חיים הסמוך המתקנים עומדים לשירות הציבור בחינם, ובחופי תל אביב מחירם בפיקוח – שישה שקלים לשמשייה וכיסא לתושבי חוץ ושני שקלים לתושבי העיר שמחזיקים בכרטיס דיגיטל. מיטת שיזוף תעלה לתושבי חוץ 12 שקלים ומחצית מהסכום, שישה שקלים, לתושבי העיר.

חכמים בשמש - פרויקט הקיץ של וואלה! עסקים:
דמי הבראה: כך תדעו כמה חייב המעסיק לשלם לכם הקיץ
תכינו תקציב מראש: מדריך להישרדות עם הילדים בחופש הגדול
עוברים דירה? אלו הטיפים הקטנים שיקלו עליכם בגדול את התהליך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חניה היא עסק יקר בחופים - בעיקר במרכז הארץ. יום שלם של חניה בחוף שנבדק בתל אביב יעלה 60 שקלים, בחוף ירושלים בבת ים 30 שקלים, בראשון לציון 22 שקלים לכלל המבלים וחינם לתושבי העיר ו-20 שקלים בחוף אכדיה הרצליה. בחוף נהריה תשלום על חניה עומד על 4.2 שקלים לשעה. בחופים שנבדקו בחיפה, בקריות, באשדוד ובאשקלון החניה בחינם.

עוד באותו נושא

בריכות שחייה: למה הבילוי הקיצי מרוקן לכם את הארנק?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל הנוגע למחירים במזנונים נמצאו פערי מחירים של מאות אחוזים בין החופים השונים. הפער המשמעותי ביותר היה במחיר של ארטיק קרח - 167%. את הארטיק הזול ביותר מצאנו בחוף מציצים בתל אביב – שלושה שקלים, ואת הארטיק היקר ביותר בחוף דדו בחיפה - שמונה שקלים.

גם במחירי בקבוקי המים מצאנו פערים גדולים מאוד. בעוד שבחוף בר כוכבא באשקלון בקבוק עולה חמישה שקלים, בשני חופים אחרים – אכדיה בהרצליה וירושלים בבת ים, נמכר אותו הבקבוק ב- 12 שקלים - פער של 140%.

בנוגע לגלידות הכה פופולריות בחופים, גם כן, נמצאו פערי מחיר משמעותיים. במחיר של טילון קטן, לדוגמה, נמצא כי בחוף אכדיה בהרצליה מחירו הוא היקר ביותר - 17 שקלים. את המחר הזול מבין החופים שנבדקו ניתן למצוא בחוף הקשתות באשדוד – 11 שקלים.

ומה עם המשקאות האהובים על הישראלים, קוקה קולה וקוקה קולה זירו? המחיר היקר ביותר לבקבוק קטן של המשקאות הללו נמצא בחוף ראשון לציון – 14 שקלים, והזול ביותר בבת גלים שבחיפה – שמונה שקלים. בבת ים ובתל אביב המשקה נמכר ב-13 שקל, ובהרצליה המחיר עומד על 12 שקלים.

מבלים בחוף הים בתל אביב במהלך חול המועד פסח, 12 באפריל 2017. ראובן קסטרו
שמשיות וכיסאות נמצאים תחת פיקוח בעיר. מבלים בחוף בתל אביב/ראובן קסטרו

מנכ"ל המועצה לצרכנות ג'וש גולדשמיד התייחס לממצאי הבדיקה ואמר כי "הגיע הזמן להפסקת ניצול הצרכנים המגיעים לשהות בחופי הים. כולנו יודעים כי ביקור ושהיה בחופי רחצה כרוכים בעלות מכבידה בצד ההנאה והנופש".

לדבריו, "במרבית המקרים, המחירים במזנונים גבוהים, לא סבירים ומקשים על יחידים וכמובן משפחות שבסך הכול רוצות לבלות בחוף. הפעם נדגמו מוצרים בסיסיים בלבד וברור כי במוצרים יקרים יותר כמו גם בהזמנת ארוחות ושתייה אחרת – הפערים הינם משמעותיים יותר לרעת הצרכן. לכן, מומלץ לבחור בחירה מושכלת, להצביע ברגליים ולהגיע יותר לחופים בהם המחירים הוגנים וסבירים. במידת האפשר כדאי אף להצטייד מראש ולהביא מזון ושתייה מהבית . לדוגמה, בקבוק שתייה משפחתי של 1.5 ליטר שתביאו קר מהבית יעלה הרבה פחות מבקבוק 500 מ"ל שתקנו בחוף הים. חשיבה ותכנון נכון יחסכו לכם לא מעט כסף שלאורך חודשי הקיץ והשנה מצטבר לסכומים לא מבוטלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully