וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 מוצרים במקום אחד: הסופר הטבעוני הראשון בישראל

בשורת הטבעונות מגיעה גם לשוק הקמעונאי. היום הושק בשוק הכרמל בתל אביב הסניף הראשון ברשת קמעונאית חדשה הממוקדת כולה בתזונה טבעונית. ואיך המחירים? בדקנו

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:אביב אירגז

בשורה לציבור הטבעונים בישראל: היום (שני) הושק בשוק הכרמל בתל אביב הסניף הראשון של רשת הסופרמרקטים הטבעונית "הגל הירוק". על פי ההערכות, כ-5-7% מהצרכנים בישראל הם טבעוניים (כ-300 אלף בני אדם), כאשר הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה. הגידול במספר הטבעונים השפיע כמובן גם על השוק. מסעדות טבעוניות רבות נפתחו בשנים האחרונות וליותר מסעדות יש תפריט טבעוני או לפחות מספר מנות טבעוניות בתפריט - וגם השוק הקמעונאי התאים את עצמו.

יצרניות המזון הגדולות לא נותרו אדישות לקהילה ההולכת וגדלה והחלו בשנים האחרונות ל"טבען" ולהתאים את מוצריהן כך שיתאימו לצרכני מזון ללא רכיבים מן החי. אולם עד היום נאלצו הטבעונים ללקט את סל הקניות שלהם ברשתות השיווק שמחזיקות בנתח קטן מהמוצרים הטבעוניים וברשתות בריאות ובתי טבע שמציעים לרוב מוצרים בריאותיים ואורגניים שחלקם טבעוניים.

סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
כ-4,000 מוצרים טבעוניים. הכניסה לסופר/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

כעת, נפתחה החנות הטבעונית שמיועדת להיות הראשונה מתוך רשת קמעונאית עתידית. החנות משתרעת על פני מאה מ"ר ומציעה ללקוחותיה כ-4,000 מוצרים טבעוניים: תחליפי גבינות, תחליפי בשר, דגנים וקטניות, רטבים, שימורים, תבלינים, מוצרי סופר פוד (סוגי אצות שונים, שעועית אזוקי, אסאי קפוא), קמח מיוחד ללא גלוטן ועוד.

תחת המותג הפרטי של "הגל הירוק", תוצע סדרת מוצרים מגוונת המיוצרת על ידי קהילת העבריים בדימונה המובילים את תחום הטבעונות בישראל. המותג הפרטי כולל מוצרים ייחודיים לרשת: 11 סוגי גלידות, גבינות סויה, מאפים, פשטידות, פסטרמות, מוצרי טופו וסייטן מיוחדים - מוצר אב , דמוי בשר ובטעם בשר שבסיסו חלבון חיטה - למשל המבורגר, כדורי בשר, שווארמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטבעונות נתפשת כשיטת תזונה יקרה, בעיקר כי המשווקים מתייחסים ללקוחות הטבעוניים כקהל שבוי ונתח הרווחים במוצרים רבים גדול משמעותית מהמקובל בקמעונאות. בדקנו את מחירי המוצרים ברשת לעומת מוצרים זהים ודומים בשוק כיום.

משקה חלב סויה של המותג The bridge organic נמכר בחנות החדשה תמורת 10 שקל לליטר, בעוד אותו המותג נמכר ברשת טבע קסטל ב-11 שקל ובניצת הדובדבן ב-11.90 שקל. חלב הסויה הזול ביותר כיום הוא חלב המותג הפרטי של שופרסל במחיר של 8.5 שקל.

תחליף הגבינה של מותג VIOLIFE נמכר ב"גל הירוק", ב-19.90 שקל לאריזה של 200 גרם, המחיר הזול ביותר שקיים כיום גם ברשתות האחרות. רשתות אחדות מוכרות את המוצר ב-22-24 שקל.

המוצר שמחליף בשר – סייטן בסגנון מקורי נמכר ברשת החדשה תמורת 5.38 שקל ל-100 גרם, ברשת טבע קסטל תמורת 5.40 שקל ובניצת הדובדבן תמורת 5.11 שקל.

ניתן לראות שהמחירים של הסופרמרקט החדש הם לא הזולים ביותר בשוק, אולם מהווים תחרות לרשתות הקיימות, וככל הנראה הבשורה האמיתית לצרכנים היא במגוון המוצרים שמרוכזים במקום אחד.

סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
המחירים לא זולים, אלא תחרותיים/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

מאחורי המיזם עומדים איילון זקצר - יבואן ומפיץ מוצרי מזון לשוק המוסדי (בתי מלון, קייטרינג, אולמות, גני אירועים) ורפאל אברהם, מנהל הסניף הראשון של רשת "מזרח ומערב". "לפני כשלוש שנים הבן שלי שהיה אז בן 15 הפך לטבעוני, וגיליתי עד כמה קשה לו להפוך את האוכל להנאה ולהשיג מוצרים טבעוניים טעימים", מספר איילון זקצר. "אז התחלנו להתמחות באוכל טבעוני ופיתחנו קו מוצרים ללקוחות המוסדיים שלנו שיאפשר לו להגיש תפריט טבעוני עשיר. את אותה המהפכה אנו רוצים לחולל בתחום הקמעונאי".

"הגל הירוק" נולד בהשראת רשת הסופרמרקט הטבעוני veganz הגרמני המחזיק בסניפים בברלין, פרנקפורט והמבורג, והינו בית העסק היחיד בישראל שהוא "בטוח" לטבעונים וחתום על אמנת מחויבות לטבעונות. "אנו מחתימים את כל הספקים שלנו על אמנת טבעונות לספקים, מחייבים אותם לבצע בדיקות מחמירות ולהתחייב להביא אך ורק מוצרים בהתאם לעקרונות הטבעונות", אומר רפאל אברהם. "אנו מוודאים כי המוצר עונה לצרכים ולהגדרות הטבעוניות, טרם הכנסתו למגוון. בתי המסחר בישראל, לא יוצא מהכלל, מציעים מוצרים טבעוניים עם מוצרים שאינם טבעוניים. "תו טבעוני" חדש של "הגל הירוק", יאפשר ללקוחות להיות בטוחים ב -100% כי המוצר טבעוני".

סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן
סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן
סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017/אבי כהן
סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן
סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully