וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה: מועדוני לקוחות יודיעו מראש על שינויים

על פי הצעת החוק שהגיש יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל מועדוני לקוחות יחויבו להודיע על שינוי בתנאי העיסקה כ-3-4 חודשים לפני סיום ההתקשרות או 8-9 חודשים אם העיסקה לא כוללת הגבלת זמן

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה , נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
איתן כבל/נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של כבל לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהסדיר את נושא מועדוני הלקוחות ותוכניות ההטבות לצרכנים. לפי ההצעה, מועדוני לקוחות המציעים הצטרפות לתוכנית של קבלת הטבות או צבירת זכויות לתקופה קצובה, למשל של שנה, לא יוכלו לשנות את התנאים במהלך אותה תקופה. השינוי יוכל להתבצע רק לאחר תום התקופה ואם הצרכן בחר להמשיך להיות חבר במועדון. במקרה זה אף נקבע כי מפעיל המועדון יודיע ללקוחות 3 עד 4 חודשים מראש על סיום תקופת ההטבות. במקרה של מועדוני לקוחות שהחברות בהם לא קצובה בזמן ומאפשרת צבירת זכויות או נקודות, נקבע כי מפעיל המועדון יצטרך להודיע לצרכן על השינוי 8 עד 9 חודשים מראש, ולאפשר לו באותה תקופה לממש את ההטבות שצבר בהתאם לתנאים לפני השינוי. כמו כן נקבע כי ההודעות ישלחו לצרכן בדרך שבה בחר (בדואר רגיל, דואר אלקטרוני או במסרון).

"אנחנו בעד מועדוני הלקוחות, אבל צריך לעשות סדר בשוק. אני בעד שעוסקים ינסו לקדם מכירות וינסו להציע ללקוחות הצעות לפנק, לפנק, לפנק אותם – רק שיעמדו בהתחייבויות שלהם", אמר כבל. במהלך הכנת ההצעה לקריאה הראשונה החליט כבל להחיל את ההצעה גם על הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, באמצעות תיקון חוק הבנקאות וחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.

אם יאושר החוק הוא ייכנס לתוקף 4 חודשים לאחר פרסומו ברשומות ויחול על כל מועדוני הלקוחות שיהיו פעילים באותו מועד. כמו כן קבעה הוועדה כי עוסק שלא ימסור את ההודעות כפי שנקבעו צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקל לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד, ועוסק שלא יאפשר מימוש ההטבות בהתאם להצעה או יסיים את התוכנית לפני תום התקופה שנקבעה בהצעה צפוי לעיצום כספי של 45 אלף שקל לתאגיד ו-25 אלף שקלים ליחיד. מנפיקי כרטיסי אשראי ש שיפרו את החוק צפויים לעיצום כספי של 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully