וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ישראלי ענק: נוירודרם נמכרת ב-1.1 מיליארד דולר

גלי וינרב

24.7.2017 / 9:24

הרוכשת היא מיצובישי טנאבה היפנית. נוירודרם נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 874 מיליון דולר. המחיר משקף פרמיה של 17% על מחיר המניה ב-21 ביולי

עודד ליברמן. צילום: יחצ, גלובס
עודד ליברמן/גלובס, צילום: יחצ

אקזיט ישראלי ענק בתחום הביומד: חברת התרופות נוירודרם נמכרת תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן - רכישת הביומד הגדולה בישראל, ואחת העסקאות הגדולות במשק הישראלי בכלל. הרוכשת היא מיצובישי טנאבה היפנית (Mitsubishi Tanabe Pharma).

העסקה אושרה פה אחד ע"י דירקטוריון נוירודרם ומשקפת ערך שוק של כ-1.1 מיליארד דולר כאמור. ההצעה של 39 דולר למניה במזומן מייצגת פרמיה של 17% על מחיר הסגירה של המניה ב-21 ביולי 2017, לאחר עליות במניה בחודשים שקדמו לכך. בהנחה שהאישורים הרגולטוריים ואישור בעלי המניות יתקבלו בלוח הזמנים המקובל לעסקאות מסוג זה, נוירודרם צופה שהעסקה תושלם ברבעון הרביעי של 2017.

מנכ"ל החברה הוא ד"ר עודד ליברמן. היו"ר ואחד המשקיעים המובילים הוא רוברט טאוב שייסד את אומריקס ומכר אותה תמורת 458 מיליון דולר לג'ונסון אנד ג'ונסון.

נוירודרם נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 874 מיליון דולר. מניית החברה נסחרת בוול סטריט בסך הכל כשלוש שנים. היא הונפקה בנובמבר 2014 לפי שווי של 164 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז ביצעה החברה מספר הנפקות נוספות בשוויים עולים. תשואת המניה על מחיר ההנפקה היא 230%!.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שיטת הולכה חדשה לתרופות

נוירודרם מפתחת שיטת הולכה חדשה לתרופות, כאשר התחום העיקרי בו היא מתרכזת הוא הפרקינסון. בתחום זה היא מקווה להשיק בשנה-שנתיים הקרובות תרופה במינון נמוך, המחליפה תרופה קיימת בשוק הניתנת בבליעה, וכן תרופה במינון גבוה שעשויה להחליף ניתוח במסגרתו משתילים מנגנון המשחרר את התרופה בגוף

נוירודרם פיתחה פורמולציה ייחודית של לבודופה, התרופה הפופולארית לפרקינסון, אותה ניתן להעביר דרך העור ישירות למחזור הדם, במקום בבליעה כפי שמקובל היום. העברת התרופה ישירות למחזור הדם אמורה לאפשר מתן מינון גבוה יותר של התרופה, וכן למנוע עליות וירידות חדות ברמות התרופות בדם, כפי שמתקבלות כאשר התרופה ניתנת בבליעה. מצבים של קיפאון נוצרים בין היתר כתוצאה ממינון לא אופטימלי של התרופה בדם, ונוירודרם הראתה בניסוי כי היא אכן מפחיתה אותם.

סנטרוויו פרטנרס (Centerview Partners LLS) משמשת כיועצת הפיננסית, ווייט & קייס (White & Case LLP) ומיתר, ליקוורניק, גבע, לשם טל משמשים כיועצים משפטיים של חברת נוירודרם.

"אנו מאמינים שהעסקה תניב יתרונות חשובים לבעלי המניות של נוירודרם ולחולי מחלת פרקינסון הזקוקים בדחיפות לטיפולים חדשניים", אמר ד"ר עודד ליברמן, מנכ"ל נוירודרם. "מיצובישי טנאבה הפגינה מומחיות בפיתוח ומסחור בתחום הנוירולוגי ואנו בטוחים ששילוב משאביהם והנתונים החזקים התומכים ב-ND0612, התרופה המתקדמת שלנו למחלת פרקינסון והנמצאת בניסוי שלב III, יסייע להפוך את הטיפול החדש והחשוב הזה לזמין במהירות האפשרית. העסקה גם מעניקה לבעלי המניות שלנו תשואה משמעותית על השקעתם בנוירודרם ומשקפת את הערך שכבר יצרנו", לדבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully