וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כסף במלצרות: קיבל ג'וינט במקום טיפ

בישראל אין חובת תשלום על שירות, ולמרות שמלצרים רבים מסתמכים על הטיפים לצרכי פרנסה - הלקוחות לא תמיד חולקים מכספם ביד נדיבה. האם ג'וינט שווה ערך לכסף?

ג'וינט במקום טיפ. באדיבות המצולמים
ג'וינט במקום טיפ/באדיבות המצולמים

במהלך משמרת עמוסה בבר בתל אביבי, ניגש דוד לפנות את השולחן של לקוח שזה עתה שילם את החשבון - וגילה שקיבל שני שקלים בלבד לטיפ, אך לידם פתק עם הכיתוב "זה אולי לא הרבה טיפ אבל היי, זה WHITE WIDOW", לצד ג'וינט מגולגל. כן כן, הלקוח השאיר למלצר סיגריה מגולגלת עם קנאביס מסוג "אלמנה לבנה", במקום טיפ.

"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי האמת", מספר דוד, שעובד במלצרות למעלה משלוש שנים, בשיחה עם וואלה! עסקים. "קרה כבר פעמיים בעבר שלקוחות שהיו חסרים להם מזומנים פשוט השאירו את ה'יקר להם מכל' - הג'וינט שלא סיימו באותו הערב - וחשבו שהם מצ'פרים את המלצר".

דוד העלה פוסט בפייסבוק ושאל את חבריו האם מדובר במחווה לגיטימית. מלבד התגובות ההומוריסטיות, קיבל באחת התגובות את החישוב הכלכלי הבא: "עשו מחקר ובפייסל יש בסביבות 0.3 גרם של חומר. גרם = 100 שקל, 0.3 = 30 שקל. תעשה חישוב אם זה מספיק טוב".

בניגוד למדינות העולם, בהן התשלום על התשר הוא חלק בלתי נפרד מהחשבון שמוגש ללקוח, בארץ מדובר במחווה וולונטרית שתלויה ברצונו הטוב של הסועד. זאת למרות שמעסיקים רבים מסתמכים על הטיפים בחישוב ובתשלום השכר של המלצרים - ולראייה, הזלזול של הלקוחות ב"מוסד הטיפים" בא לידי ביטוי במעשים מסוג זה.

עוד "טיפ" הזוי: ערכה משומשת לבדיקת הריון

באמצעות פייסבוק ערכנו סקר בנושא - הטיפים הכי מוזרים שקיבלו מלצרים במהלך עבודתם. התשובות שקיבלנו עלו על כל דמיון. המלצרים סיפרו על החפצים שחיכו להם בתוך תיקיית החשבון, ומתברר שסמים וכדורי הרגעה הם דבר די נפוץ.

המלצרים סיפרו שקיבלו חצי גרם MDMA, גרם קוקאין, כדור ציפרלקס וכדור ריטלין. שני מלצרים העידו שמצאו קונדום בודד מתוך החבילה בצמוד לדף החשבון; מלצרית סיפרה שמצאה בדיקת הריון משומשת עם תוצאה חיובית; ומלצר סיפר על מברשת שיניים בוב ספוג עם הקדשה. היו גם מחוות קטנות כמו סוכריה על מקל וחטיף מקופלת, דף מדבקות של אימוג'ים וגם מספר טלפון של מעדניה לקבלת מעדן חינם.

אבל היו גם מקרים של מתנות שוות יותר. מלצר באולם אירועים סיפר שקיבל מבעל האירוע בקבוק וודקה גריי גוס בשווי 250 שקל במקום טיפ של 100 שקל במזומן שהיה חסר. מלצר במלון סיפר על בקבוק ג'ק דניאלס שהלקוחות כמעט ולא לגמו ממנו. ואילו מלצר אחר באולם אירועים סיפר על טיפ של 1,500 שקל שקיבל בערב אחד של אירוע משולחן גדול, כשכל אחד מיושביו הפקיד 50 שקל לטובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully