וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המכירה למזרחי: הוכרז סכסוך עבודה בבנק אגוד

3.8.2017 / 14:01

ועד עובדי בנק אגוד וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה במחאה על כך שהעובדים לא שותפו במשא ומתן המתנהל למכירת מניות הבנק לבנק מזרחי טפחות

אילוסטרציות בנקים בנק אגוד. אורי לנץ
אילוסטרציות בנקים בנק אגוד/אורי לנץ

על רקע כוונת בעלי בנק אגוד למכור את מניות הבנק לבנק מזרחי טפחות, ללא קיום היוועצות ומו"מ עם נציגות העובדים, הכריזה היום (חמישי) ההסתדרות על סכסוך עבודה בבנק. לדברי ההסתדרות "למהלך צפוי של שינוי הבעלות, השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי". הסכסוך יחול על כל עובדי הבנק, בהם מנהלים ופקידים.

לדברי ההסתדרות, על אף שבעלי המניות פרסמו על כוונתם לפעול לאיתור קונים פוטנציאליים, הבעלים לא פעלו בתום לב ולא מילאו אחר חובתם לגילוי נאות של כל פרטי המהלך.

"למעשה לא דווח על שום התקדמות בתהליך עד להודעה על העסקה הנרקמת עם בנק מזרחי טפחות כפי שהתברר מהודעת בנק מזרחי, שאף כללה את סכום הצעת המכירה. ההתקדמות בתהליך לשינוי הבעלות התבצע על ידי בעלי המניות, ללא שיתופם של העובדים תוך בלימת האפשרות של העובדים להגן על זכויותיהם הבסיסיות", נכתב בהודעת ההסתדרות.

במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז, ההסתדרות וועד העובדים קוראים להנהלת הבנק ולבעלי המניות למלא את חובתם כחוק ולקיים מו"מ מיידי, תכליתי וענייני מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות הנוגעות להשלכות המהלך על זכויותיהם של העובדים. העובדים דורשים כי כל מו"מ שיתנהל בנוגע למכירת מניות הבנק המוחזקות על ידי הבעלים, יכלול בחובו דרישה להתחייבות הקונים להבטיח את בטחונם התעסוקתי של עובדי הבנק, וזאת בכל תרחיש אפשרי, בין אם הבנק ימוזג ובין אם ימשיך לפעול כבנק עצמאי בבעלות בנקים אחרים. עוד דורשים העובדים כי ההתחייבות של הרוכשים הפוטנציאליים, תכלול רציפות מלאה של זכויותיהם ותנאי העסקתם, כפי שמעוגנים בהסכמים קיבוציים או בנוהגים החלים על עובדי הבנק. העובדים נאבקים גם על זכותם להיות שותפים ברווחי המכירה כהוקרה על תרומתם המשמעותית להצלחת הבנק.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר היום כי "הניסיון לחמוק מאחריות כלפי עובדי הבנק שעשו לילות כימים להצלחת החברה, הוא לא רק צעד תמוה ולא מוסרי אלא מהווה הפרה בוטה של יחסי העבודה הקיבוציים בבנק. בית הדין הארצי לעבודה עמד לא פעם על חובת ההגינות ותום הלב שחלה על הצדדים במקרים אלו, הן במישור המשפטי והן במישור יחסי העבודה. לא נאפשר להציב עובדות מוגמרות בשטח בנוגע לעתידם וגורלם המקצועי של עובדי הבנק. אני קורא להנהלה ולבעלי המניות להתעשת ולפעול באופן שמכבד את הצדדים, תוך קיום מו"מ מיידי להשגת הסכם שיבטיח את ביטחונם התעסוקתי של עובדי הבנק, בהקשר לכל עסקה או הצעה של רוכשים פוטנציאליים".

עו"ד מנחם מליק, ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, הוסיף כי "המשמעויות וההשלכות שיש להליך מכירת המניות על ציבור העובדים, פקידים ומנהלים כאחד, ברורות לכל. לאור זאת, אנו מצפים לקיום משא ומתן ענייני ורציני כבר כעת, שתכליתו הגעה להסכם מוקדם עם נציגות העובדים, אשר יבטיח את ביטחונם התעסוקתי של עובדי הבנק ואת המשך קיומם של כל ההסכמים הקיבוציים החלים עליהם".

מבנק אגוד נמסר בתגובה: "יחסי העבודה בבנק אגוד לאורך השנים טובים ותקינים והבנק מייחס חשיבות רבה להון האנושי ומעריך את תרומת העובדים. ההנהלה והוועדים נמצאים בדיאלוג שוטף המתקיים בין כותלי הבנק ובכוונת הבנק להוסיף ולהידבר עם נציגות העובדים תוך פתיחות וכבוד הדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully