וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובר מחפשת מנכ"לית - אבל תמנה ככל הנראה גבר לתפקיד

חברת שירות הנסיעות המשותפות מנסה לשקם את תדמיתה לאחר הדחתו של המנכ"ל - באמצעות מינוי אישה לתפקיד. הבעיה: לא נמצאו נשים שמעוניינות לאייש את המשרה

אובר. ShutterStock
חברת אובר/ShutterStock

אחרי הדחתו המתוקשרת של טראביס קלניק מתפקיד מנכ"ל אובר, מנסה החברה לפייס את המשקיעים, הלקוחות ועובדים פוטנציאלים עתידיים. לצורך כך פתחה החברה בחיפוש אחר המחליף של קאלאניק מתוך מטרה ברורה - למצוא אישה שתמלא את התפקיד. למרות מאמציה, מדווח הוושינגטון פוסט, כוללת רשימת המועמדים הסופית שלושה גברים. לבנים.

על פי גורמים המעורבים בתהליך החיפוש, עברו ראשי החברה על פרטיהן של מנכ"ליות רבות ופנו אליהן - אך כל הפניות נענו בשלילה. בין הנשים שהשיבו בשלילה ניתן למצוא את מנכ"לית פייסבוק שריל סנדברג, מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווג'סיקי, מארי בארה, בכירה בג'נרל מוטורס ומנכ"לית איזיג'ט קרולין מק'קול. גם מג וויטמן מ-HP דחתה את הפניה ואף צייצה על כך בחשבון הטוויטר שלה.

כך שנראה שבסופו של דבר, המנכ"ל החדש, עליו מתכוונת אובר להכריז לפני ספטמבר לא יהווה גיוון מגדרי או אתני למנכ"ל המודח - אלא יהיה גבר לבן, שצמח בתעשייה הוותיקה בארה"ב. המועמד המוביל לתפקיד הוא כרגע ג'פרי אימלט, היו"ר היוצא של ג'נרל אלקטריק.

טראביס קלניק מנכ"ל אובר. AP
המנכ"ל המודח טראביס קלניק/AP

הנשים צריכות לנקות את הבלאגן של הגברים?

לתופעה הזו, במסגרתה פונות חברות הנמצאות במשבר לנשים על מנת למסור להם את הנהגת החברה, וכתוצאה מכך חושפות אותן לביקורת מחמירה יותר, קוראים המומחים "צוק הזכוכית". מחקר שפורסם ב-2013, אשר בדק מינויים ב-500 חברות מובילות על פני תקופה של 15 שנה, מצא שבעתות משבר גוברים סיכוייהן של נשים, כמו גם של גברים לא לבנים, לקידום לתפקידי הנהגה.

"עד כמה שהייתי שמחה לראות יותר נשים כמנכ"ליות, מוטלות יותר מדי פעמים על נשים 'עבודות ניקיון' והייתי מעדיפה שזה לא יהיה כך", אומרת אליזבת' איימס, סגנית נשיא במכון אניטה בורג לנשים בטכנולוגיה. איימס מצביעה כדוגמא על מאריסה מאייר שהמעבר המתוקשר שלה מגוגל ליאהו זכה לתשומת לב רבה - והכישלון שלה בהצלת יאהו זכה לביקורת רבה.

קלניק פרש מניהול אובר בעקבות לחץ רב מצד משקיעים שנבע משורה של תלונות על התנהלותה של אובר. החברה נקלעה בתקופה האחרונה לשורת סקנדלים, כשבין היתר נחשפה לתלונות רבות על הטרדות מיניות בשורותיה. לפני קלניק פוטר מהחברה אריק אלכסנדר ששימש כמנהלה באזור המזרח הרחוק בעקבות דיווחים כי שמר את התיק הרפואי של אישה שנאנסה בידי נהג של אובר ב-2014. על פי הדיווחים חלק אלכסנדר את המידע עם קלניק, סגן נשיא החברה אמיל מיכאל ובכירים אחרים. גם מיכאל עזב את החברה בעקבות הדיווחים.

  • עוד באותו נושא:
  • אובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully