וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הרוויח יוסאין בולט למעלה מ-100 מיליון דולר בעשור

מהיר ועשיר: יחד עם התהילה העולמית השתלב האצן הג'מייקני בצמרת רשימת הספורטאים המרוויחים בעולם, בעיקר בזכות פרסומים וחסויות, ונחשב לאתלט היחיד שנכנס לרשימה

יוסאין בולט, שהודיע כי יפרוש מריצה אחרי אליפות העולם באתלטיקה שהסתיימה בלונדון, הוא ככל הנראה האצן הטוב ביותר בתקופה המודרנית. על פי סקירת המגזין האמריקאי "טראבל אנד ליז'ר", הוא גם כנראה אחד מהאתלטים העשירים ביותר בעולם.

על פי מגזין הכלכלה "פורבס", ירשום בולט בן ה-30 הכנסה של 34.2 מיליון דולר השנה - עלייה לעומת השנה שעברה, אז הוערכה ההכנסה שלו ב-32.5 מיליון דולר. נתון זה הופך את בולט לספורטאי ה-23 ברשימת הספורטאים המכניסים בעולם.

דירוג זה מציב אותו ברשימה של פורבס במקום גבוה יותר מכל שחקני הבייסבול הכלולים בה (ויש לא מעט כאלה). קרובים אליו ברשימה גם שחקן הגולף ג'ורדן ספיית' וכוכב הכדורסל דרק רוז. יש לציין שב-100 המקומות הראשונים ברשימה זו אין עוד אף ספורטאי אחד מענף האתלטיקה הקלה.

על פי המגזין, מרבית הכסף אותו הרוויח בולט השנה מגיע מחסויות - הוא חתם על הסכמי חסות עם פומה, ספרינט ואדוויל. רק 2.5 מיליון דולר מתוך סך ההכנסות מגיעים מזכיות במירוצים ותעריפים על הופעה בתחרויות.

ג'סטין גאטלין משתחווה, יוסאין בולט, גמר ריצת 100 מטר אליפות העולם אתלטיקה 2017. רויטרס
סיכוי נמוך שאתלט נוסף ירוויח סכומים דומים. בולט זוכה לכבוד/רויטרס

רכב בשווי 105 אלף דולר ואחוזה בג'מייקה

ההכנסות השנתיות של בולט טיפסו ביציבות במהלך השנים, וגדלו משמעותית מאז החל לצבור את שמונה מדליות הזהב האולימפיות שלו. על פי פרסום בבלוג הריצה "RunBlogRun" מ-2009, ההכנסות שלו עמדו על עד שלושה מיליון דולר בשנה. כך, הגיעו ההכנסות ב-2012 ל-20 מיליון דולר; ועד 2014 הגיעו ל-23 מיליון דולר לשנה - סכומים שהציבו אותו במקומות ה-63 ב-2012 ובמקום ה-45 ב-2014 ברשימות הספורטאים העשירים בתבל.

על פי אתר החדשות CNBC, בולט חתום על הסכם חסות עם המותג פומה מאז 2002. לפני המשחקים האולימפיים של 2016, עמד ההסכם על סכום של 10 מיליון דולר בשנה. לא ברור מה גודל ההסכם נכון להיום. על פי העיתון "פיננשל טיימס", עוד לפני חוזה זה שילמה פומה לבולט סכום של 1.5 מיליון דולר בשנה. לאחר המשחקים האולימפיים בבייג'ינג ב-2008, חתם בולט על הסכמים עם מותגים נוספים כגון גייטורייד, Hubolt, וירג'ין וויזה.

בריכוז כל ההסכמים, בטראבל אנד ליז'ר מעריכים שבמהלך העשור האחרון בולט הכניס יותר מ-100 מיליון דולר. הערכות פחות שמרניות מציינות סכום של יותר מ-150 מיליון דולר.

האם נראה בקרוב אתלט נוסף שיצטרף לבולט בפסגה? ישנו סיכוי קטן מאוד לכך. אתלטים לרוב משתכרים מעט יחסית - גם המובילים. על פי מגזין פורבס, המקום הראשון באליפות העולם, לדוגמא, מקנה לזוכה 60 אלף דולר. שיאי עולם כוללים בונוס של 100 אלף דולר. בנוסף, מדינות רבות משלמות לאתלטים שלהן עבור השתתפות בתחרויות וזכייה באולימפיאדה, אך התשלום על מדליות הוא כסף קטן לעומת הסכמי חסויות סטנדרטיים.

נראה שבולט נהנה מהתהילה וההון. על פי המגזין הכלכלי "Business Insider", הוא מחזיק ברכב מסוג ניסאן GTR בשווי 105 אלף דולר והוא בעל אחוזה גדולה בקינגסטון, בירת ג'מייקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully