וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוקטובר: תוכלו לדעת כמה עולה קולגייט וג'ילט גם בחו"ל

13.8.2017 / 12:40

שר הכלכלה חתם על צו לסימון מוצרי טואלטיקה, שהמחיר שלהם גבוה ביחס למחיר בחו"ל. בין המוצרים שיסומנו: מוצרי קולגייט, סכיני גילוח של ג'ילט וחלק מהדאודורנטים. בארה"ב חוששים שבעקבות הצו הרפורמה תכונה "רפורמת הקולגייט": "מכוונים לחברה אחת"

דיאודורנטים. אבי כהן
דיאודורנטים/אבי כהן

שר הכלכלה, אלי כהן, חתם בסוף השבוע האחרון על צו לסימון מוצרי טואלטיקה, שהמחיר שלהם גבוה ביחס למחיר בחו"ל. הצו צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש וחצי, ובמסגרתו על תווית המחיר של המוצרים יחויבו הקמעונאים הגדולים לנקוב גם במחיר הממוצע של המוצר במדינות ברחבי העולם.

מדובר במוצרי טואלטיקה הנמכרים במדינות אחרות, שלגביהם קיימת ריכוזיות בשוק הישראלי ובעקבות זאת פער המחירים מול העולם הוא משמעותי. לצורך בחירת המוצרים עליהם יסומנו המחירים הורה השר על מינוי ועדה שתרכז נתונים בסיסיים אודות מחיר המוצרים.

אולם, לוואלה! עסקים כבר נודע כי מדובר, בין היתר, בכל המוצרים של המותג האמריקאי "קולגייט", בסכיני גילוח של "ג'ילט", בדיאודורנטים לגברים של המותגים "ספיד סטיק", "ג'ילט" ו"רקסונה"; וכן בדיאודורנטים לנשים של המותגים "דאב", "רקסונה" ו"ליידי ספיד סטיק". רשימת המוצרים המלאה תפורסם בהמשך באתר הרשות להגנת הצרכן ותתעדכן אחת לרבעון, ככל שיחול שינוי בהחלטת השר.

האמריקאים מתנגדים: "אל תקראו לרפורמה - רפורמת הקולגייט"

החתימה על הצו היא שלב נוסף ברפורמת הטואלטיקה, והיא מצטרפת לשורה של צעדים נוספים - כמו קידום תקנות תמרוקים; חובת פרסום מחירים של רשתות הפארם החל מחודש יולי; הקמת ועדה לייבוא אישי שתציג את מסקנותיה בספטמבר; קידום החוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים; הפסקת הבלעדיות של רשת "סופר פארם" בקניונים ועוד.

ואולם, במכתב שהגיע אתמול (שבת) למשרד הכלכלה הישראלי ממשרד הכלכלה והמסחר האמריקאי, נכתב כי במעצמה החזקה בעולם מבקשים לעכב את הצו שיורה על סימון המחירים בארץ לעומת מדינות אחרות, בעיקר כדי לא ייעשה שימוש בשם הרפורמה "רפורמת הקולגייט". זאת בטענה כי מדובר ביוזמות רגולטוריות המכוונות באופן פומבי כלפי חברה אחת.

השר כהן אמר בתגובה כי ישראל מצפה מהרשויות בארה"ב להפסיק את אפליית המוצרים לישראל. "אנו מודאגים מאוד מפערי המחירים בין ישראל לעולם, ומאמינים כי הפער אינו מוסבר על ידי הבדלים בתנאי השוק בלבד", כתב כהן. "מצאנו תופעה מטרידה נוספת - חסימה גיאוגרפית שבה מותגים בינלאומיים מפלים, לכאורה, את הצרכנים הישראלים. לדוגמא, המחקר שלנו הצביע על כך שמחירי הצרכנים של חברת ספורט בינלאומית, המוצגים באתר האינטרנט של החברה עבור לקוחות ישראלים, גבוהים באופן משמעותי ממחירים של אותם מוצרים המוצגים ללקוחות ממדינות אחרות".

עוד כתב שר הכלכלה: "בנוסף, מצאנו כי הלקוח הישראלי אינו יכול לרכוש מוצרים של חברות מסוימות ישירות דרך אתר האינטרנט הגלובלי, שכן הוא אינו מספק משלוח לישראל - בניגוד ללקוחות מעשרות מדינות אחרות אשר יש להן הזדמנות לעשות כן". שר הכלכלה חתם את מכתבו בהדגשה כי "ממשלת ישראל נחושה לצמצם את יוקר המחייה בישראל. אנו מוכנים לעבוד יחד אתכם ועם חברות אמריקניות הפועלות בישראל להשגת מטרה זו".

לאחרונה ערך משרד הכלכלה סקירה השוואתית הבוחנת את רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות במוצרי טואלטיקה נבחרים. תמונת המצב שהתקבלה העלתה פערי מחירים משמעותיים במותגים שונים ביחס למדינות הנסקרות. כך, ישראל יקרה ב-48% בממוצע סל המוצרים הנבחר, בקטגורית מוצרים מוטי יבוא. "יצרנים בינלאומיים ויבואנים מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים לטובת מחירים גבוהים בשוק הישראלי, מה שמביא לפערי מחירים בלתי סבירים בין ישראל לעולם. הגיע הזמן לשים סוף לחגיגה הזו. סימון המוצרים הוא צעד נוסף לשינוי כשלי השוק, לטובת שקיפות וסחר הוגן. הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר, לא אסכים שיגזרו עליו קופון", סיכם השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully