וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בביטוחי הנסיעות לחו"ל יוצאת לדרך: מה השינויים?

הרפורמה שצפויה לעשות סדר בפוליסות - אבל גם לייקר אותן - נכנסה היום לתוקף. מה כוללים הביטוחים החדשים והאם למרות ההתייקרות הם יקלו על חיי הנוסעים מעבר לים?

עריכה: רן צימט, אביחי ברוך

(בווידאו: מה צריך לדעת על הפוליסות החדשות - אירה אימרגליק מדווחת למהדורת וואלה! NEWS)

אולי זה קרה גם לכם: תבעתם את חברת הביטוח שלכם על אירוע שקרה לכם בחו"ל, וגיליתם שלא קראתם את האותיות הקטנות - ולא הייתם מכוסים. תלונות רבות של ישראלים על ביטוחי הנסיעות הולידו רפורמה חדשה שנכנסת היום (ראשון) לתוקף.

בין השאר מבקשת הרפורמה להקל על המבוטחים הטסים לחו"ל בהיבטים שונים, אולם כפועל יוצא הפכה את הביטוחים ליקרים יותר. בנוסף להקלות בנוגע לאופן ההצטרפות לחברת הביטוח ובחירת הפוליסה, שורה של שינויים הביאה לכך שעל השירותים שפעם היינו מקבלים ללא תשלום - נצטרך להוסיף תשלום בנוסף.

אז מה כללו פוליסות הביטוחים לחו"ל עד כה ומה אנחנו צפויים לגלות בהן עכשיו כשהרפורמה ניכנסה לתוקף? ריכזנו עבורכם את עיקרי השינויים שכדאי להכיר - ולהיערך אליהם בהתאם, במיוחד לקראת תקופת החגים הקרבה, המאופיינת בנסיעות רבות מעבר לים.

דיילת דיילים בורדינג מטוס טיסה. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
דיילת דיילים בורדינג מטוס טיסה/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock
seperator

סוף לבלאגן: נקבעה רשימת כיסויים בסיסית לפוליסות של כל החברות

עד כה, שלל הכיסויים שנתנו הפוליסות השונות יצרו מצב בו מבוטחים רבים התלוננו על הקושי לקבל החלטה מהיכן לרכוש את הפוליסה. בהיעדר מבנה אחיד של הכיסוי הבסיסי וההרחבות שניתן לקבל, בין אם בתשלום ובין אם כהטבה, המבוטחים התקשו לבחור את הפוליסה המתאימה להם, בהתאם למדינת היעד ולאופי הנסיעה. במסגרת הרפורמה נקבעה רשימת כיסויים בסיסית לפוליסות של כל החברות.

seperator

זהירות: כבר אין כיסוי אוטומטי לביטול הנסיעה

עד כה, מבוטח שרכש פוליסה לביטוח נסיעות לחו"ל היה מבוטח במסגרתה גם כנגד ביטול הנסיעה, בעיקר מסיבות רפואיות בלתי צפויות. כיסוי זה מהווה את אחד הסעיפים העיקריים בתשלומי התביעות.

נסיעה לחו"ל כרוכה בהוצאה לא קטנה שכוללת טיסות, הזמנת בתי מלון, תשלום עבור טיול מאורגן ועוד, כך שאם המבוטח נאלץ לבטל את נסיעתו בגין אירוע בלתי צפוי שקרה לו או לבני משפחתו הקרובים, הרי שחברות הביטוח היו מפצות את המבוטח בעשרות אלפי שקלים. עם זאת, בחוזר האחרון של הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, הוחלט כי ביטוח כיסוי זה מפסיק להיות חלק אינטגרלי מהפוליסה והופך להיות וולונטרי.

seperator

איזה כיסויים יכללו בפוליסה הבסיסית?

על מנת ליצור סדר, נקבעה רשימת כיסויים שימכרו כפוליסה בסיסית וכן רשימת כיסויים נוספת שיהוו הרחבה לפוליסה. הכיסויים הבסיסיים הם הוצאות רפואיות בחו"ל, לרבות כיסויים אלה: הוצאות אשפוז, הוצאות רפואיות שלא בעת אשפוז, פינוי ממקום האירוע הביטוחי לבית חולים, הטסה רפואית לישראל, תרופות וטיפול חירום בשיניים.

כמו כן, הכיסויים הבסיסיים צריכים לכלול את גובה החזר הוצאות מיוחדות בחו"ל בשל הטסת מלווה למקום אשפוזו של מבוטח בחו"ל, או בשל הארכת שהות בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח.

בנוסף, גובה ההחזר צריך להתייחס גם לסיטואציות הבאות: העברה של גופה, לרבות בדרך של טיסה ומקרה של הריון, עד שבוע 12 שאובחן לראשונה בחו"ל. ובנוסף, גם כיסוי לאיתור וחילוץ, במדינות שבהן ניתן להפעיל כיסוי זה, אלא אם ביקש המבוטח שלא לכלול כיסוי זה.

seperator

סכומי הביטוח יקבעו בהתאם למדינת היעד

עד כה, גובה הכיסוי בפוליסה להחזר הוצאות רפואיות בחו"ל נקבע באופן אחיד, מבלי להתחשב בפערי התעריפים בין מדינה למדינה. אולם לכל מדינה יש את סרגל התעריפים שהיא גובה עבור טיפולים רפואיים שמוענקים בה. לפיכך, נקבע שגובה ההחזר הכפסי בפוליסה יותאם בהתחשב בעלויות שכרוכות בקבלת טיפול רפואי, בהתאם למדינת היעד של הנסיעה.

seperator

מהן ההרחבות שחברת הביטוח רשאית להציע למבוטח?

מעבר לחבילה הבסיסית, חברת הביטוח רשאית להציע את אחת מההרחבות הבאות: ביטול וקיצור נסיעה, הריון, החמרה של מצב בריאותי קיים, ספורט חורף, ספורט אתגרי, כבודה כולל דברי ערך, מחשב נייד או טאבלט, אופניים, טלפון סלולרי.

seperator

לראשונה: הגדרה לשאלה מהי החמרה של מצב רפואי קיים

הרפורמה החדשה קובעת באופן מפורש מהו מצב רפואי קיים - מחלה שבגינה היה המבוטח בטיפול או בהשגחה בעת צאתו לחו"ל או במשך ששת החודשים שקדמו לצאתו.

seperator

הכיסוי להריון יכסה את כל העלויות ללא הגבלה של תת סעיפים

עד כה, לכל חברת ביטוח הייתה הגדרה משלה לגבי הכיסוי הביטוחי של מצבים רפואיים שנגזרים מהריון. כך למשל, חברה מסוימת הייתה מכסה ניתוח קיסרי, ואילו חברה אחרת לא הכלילה זאת במסגרת הכיסוי הביטוחי. מעתה הכיסוי יהיה ללא הגבלה. בנוסף, חברת הביטוח לא תתנה את גובה השיפוי בכיסוי הכבודה, בגילו של המבוטח..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully