וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול אחרי צבא או חופשת סקי? המחירים החדשים של ביטוחי הנסיעות לחו"ל

4.9.2017 / 13:00

רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון פרסמה באתר שלה את המחירים של הפוליסות החדשות. אז כמה תשלם אישה בהריון שטסה לארה"ב, מה המחיר לתרמילאי בן 24 שטס לדרום אמריקה והאם באמת חלה התייקרות בתעריפים? בדיקת וואלה! עסקים

מטוס של חברת קונדור איירליינס. ShutterStock
מטוס של חברת קונדור איירליינס/ShutterStock

הרפורמה בביטוחי הנסיעות לחו"ל יצאה אתמול לדרך, וכעת מפרסמת רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון באתר שלה את המחירים של הפוליסות החדשות. מדובר בתעריפים המרביים שנקבעו על ידי חברות הביטוח, אשר אינן יכולות למכור פוליסה במחיר גבוה מהמחיר שנקבע, אך כן רשאיות להציע הנחות ומבצעים בערוצי השיווק השונים

התעריפים המקסימליים בביטוח נסיעות לחו"ל שפרסמה הרשות מציגים את עיקרי הכיסויים, כאשר בוצעה חלוקה מבוססת גיל. עם זאת, לא הוצגו בנתוני הרשות כיסויים ייחודיים כגון כיסויים למחשב נייד, אופניים וכדומה. כל המחירים שמציגה הרשות הם בדולר ארה"ב ליום, כאשר מבנה הפוליסה אחיד בין כל חברות הביטוח.

מבנה הפוליסות נחלק כך: הכיסוי הבסיסי (הוצאות רפואיות בחו'"ל, איתור וחילוץ ונזק לצד ג'); הרחבות (בהתאם למצב המבוטח ולכיסויים המבוקשים על ידו); הרחבת מצב קיים (למצבים רפואיים שנוצרו במחצית השנה שלפני החיתום הרפואי); והרחבות ספורט חורף ואתגרי. לגבי סעיף איתור וחילוץ ונזק לצד ג', שנמצא בכיסוי הבסיסי, הצרכן יכול להסיר את הכיסוי הזה ולקבל עבורו הפחתה בפרמיה.

מחיר ליום עבור נוסעת לארה"ב בת 30 ובהריון

המחירים נחלקו לפי דוגמאות של מקרים מסוימים. למשל - מחיר ליום עבור נוסעת לארה"ב בת 30. המחיר המרבי הוא בחברת הראל (4.48 דולר ליום); והנמוך ביותר בקופות החולים באמצעות חברת כלל (1.85 דולר ליום). אם הנוסעת בהריון המחיר הנמוך ביותר יהיה בביטוח ישיר (5.25 דולר ליום); והיקר ביותר עדיין בהראל (19.91 דולר ליום).

עוד באותו נושא

הרפורמה בביטוחי הנסיעות לחו"ל יוצאת לדרך: מה השינויים?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרמילאי בן 24 דרום אמריקה ללא ספורט אתגרי - מחיר ל-100 ימי טיול

דוגמא נוספת: ביטוח תרמילאים בסיסי למטייל בן 24 שטס לדרום אמריקה יעלה בחברת מגדל 330 דולר ל-100 ימים ובמנורה רק 171 דולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן 70, אירופה, מצב רפואי קודם

עוד דוגמא: בן 70 שנוסע לאירופה ישלם את התעריף הנמוך ביותר (2.73 דולר ליום) בחברת AIG; ואת התעריף הגבוה ביותר (8.29 דולר ליום) בחברת כלל. אם לנוסע יש "מצב רפואי קודם", הוא ישלם תוספת של 2.04 דולר ליום ב-AIG (התעריף הנמוך); ותוספת של 21.50 דולר ליום במנורה (התעריף הגבוה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בת 15, ארה"ב

עוד דוגמא התייחסה לתעריף הנמוך ביותר לפוליסה עבור בת 15 שטסה לארה"ב הוא בקופות החולים באמצעות חברת כלל (1.49 דולר ליום); ואילו התעריף הגבוה ביותר הוא 4.48 דולר להיום בחברת הראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בת 44, חופשת סקי של 7 ימים כולל כיסוי לכבודה, ביטול וקיצור נסיעה

ואילו במקרה של אישה בת 44 שטסה לחופשת סקי בת שבעה ימים (כולל כיסוי לכבודה, ביטול וקיצור נסיעה) - התעריף הנמוך ביותר לחבילה בסיסית הוא בחברת AIG (11.2 דולר ליום); והתעריף הגבוה ביותר לחבילה בסיסית הוא בחברת הכשרה (22.75 דולר ליום).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרימו טלפון לחברות הביטוח - ותתמקחו על המחירים

היתרון העיקרי ברפורמה הוא בהצגת מבנה אחיד של פוליסה, באופן המאפשר לנוסע להשוות בין מחירי הפוליסה, ולבחור בכיסוי הביטוחי המתאים והזול ביותר

יש לציין שמחירים אלה הם מחירי מקסימום בלבד ואינם בהכרח המחירים שתקבלו כאשר תרימו טלפון לחברת הביטוח ותתמקחו על המחירים. טבלת המחירים שפורסמה מציגה, לעתים, פערים לא הגיוניים במחיר של אותה פוליסה בין החברות השונות. פערי המחירים אינם ניתנים להצדקה בכל הקשור לאמינות ולאיכות השירות.

רשות שוק ההון והביטוח מציגה באתר שלה גם טבלאות השוואתיות בין החברות, המדרגות את איכות השירות ואת נכונותן לשלם ללקוח בקלות ובמהירות במקרה של תביעת ביטוח. יש להניח שבעתיד הקרוב יצומצמו פערי המחירים המרביים שמציגות החברות - והתחרות אף תגרום לירידה.

היתרון העיקרי ברפורמה הוא בהצגת מבנה אחיד של פוליסה,
באופן המאפשר לנוסע להשוות בין מחירי הפוליסה, ולבחור בכיסוי הביטוחי המתאים והזול ביותר. לפני הרפורמה נתקלו הלקוחות במחירים שונים, אולם קשה היה להעריך מהי הפוליסה המציעה את המחיר הטוב ביותר, מפני שכל פוליסה הציעה תנאים שונים.

באתר שוק ההון מיוצגים כל הסוגים של הפוליסות לביטוח נסיעות, והמחירים המרביים להם מתחייבים החברות. על פי ההערכות בענף, ישולבו הפוליסות בקרוב גם במנועי החיפוש המציעים השוואת מחירים - והנוסעים יוכלו להרכיב בעצמם את הפוליסה הזולה והמתאימה להם ביותר.

כאן תוכלו לראות את מדד השירות בביטוח נסיעות לחו"ל של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לשנת 2016

היה חשש להתייקרות הפוליסות - אבל ייתכן שהמחירים דווקא יירדו

חברות הביטוח מעדיפות להמשיך לספק לנוסעים פוליסות מורכבות במתכונת מלאה, וייתכן שיגבו מחירים גבוהים יחסית ממי שיעדיף לחסוך ולקנות פוליסה בסיסית בלבד. בפיקוח על הביטוח מעריכים שייתכן שבהמשך המחירים יירדו

סוכן הביטוח יואל זיו, המתמחה בשיווק פוליסת ביטוח נסיעות, הסביר בשיחה עם וואלה! עסקים כי היה חשש שחברות הביטוח ינצלו את המבנה החדש - פוליסה בסיסית אחידה שאליה ניתן לצרף תוספות מוגדרות מראש בתשלום נוסף - על מנת להעלות את המחיר הכולל של הפוליסה, באופן שהחבילה הפריקה תהיה יקרה מחבילות הביטוח שנמכרו כמקשה אחת לפני הרפורמה.

אולם מבדיקה ראשונית עולה שהחברות המציעות את הפוליסה הבסיסית במחיר מלא, מציעות לצרף אליה תוספות ללא תשלום או במחירם נמוכים. התוצאה הסופית היא שהחבילות המורכבות נותרו במחירים דומים למחירי הפוליסות לפני רפורמה.

המשמעות היא שחברות הביטוח מעדיפות להמשיך לספק לנוסעים פוליסות מורכבות במתכונת מלאה, וייתכן שהן יגבו מחירים גבוהים יחסית ממי שיעדיף לחסוך ולקנות פוליסה בסיסית בלבד. בפיקוח על הביטוח אף מעריכים שייתכן שבהמשך המחירים יירדו.

בענף הביטוח מדגישים שזוהי תוצאה ראשונית בלבד לשעות ואולי לימים הראשונים בהם חברות הביטוח טרם הספיקו לקבל את תגובת השוק ולגבש מתכונות שיווקיות, ובהמשך עשוי התמחור להיות משוקלל יותר ונוח יותר לנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully