וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הצמחים מזהירה: אל תקנו קיווי בוסר שהגיע למדפים

קטיף מוקדם של קיווי ישראלי מזן "היווארד" ו"ברונו" הוביל למכירת פירות בוסר שלא יבשילו ורכישתם תסתיים במפח נפש. המועצה קוראת לצרכנים להמתין לקטיף הרשמי באוקטובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הצמחים פרסמה הבוקר (שני) אזהרה לציבור הצרכנים והתריעה מפני קניית קיווי "בוסר" שעלה על המדפים. "בימים אלה עולים על המדפים ברשתות השיווק, המזון ואצל הירקנים פירות מסוג 'קיווי' משני הזנים הפופולריים בישראל - 'היווארד' (הזן הנפוץ בישראל; צורתו עגלגלה) ו'ברונו' (קיווי מוארך שטעמו מתוק יחסית)", נכתב בהודעה. "מועצת הצמחים קוראת שלא לרכוש את הפירות הללו מאחר ואינם בשלים - וגם לא יבשילו".

מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, ארנה סנדל, הסבירה כי "הקיווי בארץ נקטף ומשווק רק החל מחודש אוקטובר, וגם זאת - בתנאי שעבר את כל הבדיקות המחייבות שמצאו אותו בשל ותקין. לצערי, ישנם כמה מגדלים הממהרים לשווק לצרכנים פרי מוקדם (בוסר)".

לדבריה, "מי שירכוש כעת קיווי יתאכזב מאוד - הפרי לא יבשיל, יישאר בלתי אכיל, וקנייתו תסתיים במפח נפש. אנשי ענף הפירות במועצת הצמחים פועלים במטרה למנוע קטיף מוקדם, ובמקביל - אנחנו קוראים לצרכנים להמתין לקיווי הישראלי הבשל שישווק מתחילת אוקטובר".

את הקיווי מניו זילנד דווקא אפשר לאכול

במועצה אומרים כי ענף הקיווי בישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלת הצפון והפרי גדל בעיקר בגליל ובגולן. הקיווי הישראלי נקי כמעט לגמרי ממזיקים וממחלות וגידולו בארץ אינו מצריך שימוש בחומרי הדברה. עוד מסבירים במועצה כי את הקיווי עדיף לקנות כשהוא קשה יחסית, ולאפשר לו להתרכך בטמפרטורת החדר. כאשר הוא רך - הוא מוכן לאכילה.

יבול הקיווי בישראל בשניפ 2016-2017 היווה כ-4,500 טון לשוק המקומי, בהיקף שטח נטוע של כ-1,800 דונם מניב ועוד כ-500 דונם צעיר, וכן כמות זהה של שתילים במשתלות.

יצוין כי מדובר בקיווי המקומי בלבד, ולא בפרי הקיווי המיובא מניו זילנד של המותג ZESPRI שנמצא על המדפים - קיווי ירוק וקיווי סאן גולד. "זהו הקיווי המובחר בעולם, בריא ומוכן לאכילה", מציין גיל גבעוני, מנכ"ל פירות אביב בע"מ, יבואן קיווי לישראל. "חבל שמועצת הצמחים לא טורחת להבחין בין סוגי הפירות השונים שיש על המדפים ובכך פוגעת בנו היבואנים ומטעה בצורה גסה את ציבור הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully