וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: פערים משמעותיים במחירים של מוצרי היגיינה נשית

26.9.2017 / 14:53

בדיקה שערך המשרד מצאה הבדלים משמעותיים בין עלות המוצרים בישראל לעומת חו"ל. השר אלי כהן ליבואנים הבלעדיים: "נפעל נגד מי שמנסה לגזור קופון על הצרכן הישראלי"

מוצרי היגיינה נשית בחנות פארם בגרמניה. ShutterStock
מוצרי היגיינה נשית בחנות פארם בגרמניה/ShutterStock

בדיקה שערך משרד הכלכלה והתעשייה לגבי המחירים של מוצרי היגיינה נשית בישראל לעומת המחירים בחו"ל מגלה פערים משמעותיים. מדובר בסקירה השוואתית של מוצרי ההיגיינה, המבוססת על דוח נתוני נילסן אשר כולל את המחיר הממוצע של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-16 מדינות, כולל ישראל.

במשרד הכלכלה מסבירים כי על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו התאמות של שער החליפין ונטרול המע"מ. הבדיקה שנערכה היא חלק מפעולות שבהן נוקט המשרד לצורך הפחתת יוקר המחייה במשק. הסקירה בוצעה במטרה לבחון את רמת המחירים בישראל במוצרים אלו ולעמוד על פערי המחירים ומקורם.

תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה העלתה כי כמו במוצרי הטואלטיקה קיימים פערי מחירים בחלק מהמותגים בתחום ההיגיינה הנשית ביחס למדינות הנסקרות. ממשרד הכלכלה נמסר כי "נוכח הממצאים וטרם פרסומם, מזמין המשרד את היבואנים הרשמיים להעביר את התייחסותם לפערים האמורים. התייחסות זו תהווה מצע לשימוע בעל פי שיתקיים במשרדי מנכ"ל המשרד בתוך חודש ימים".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "יבואנים פועלים לקבל בלעדיות מיצרנים בינלאומיים, במטרה לצמצם תחרות ולגבות מחירים גבוהים. אנו נזהה את כשלי השוק במגוון התחומים השונים ונפעל נגד אותם יבואנים ויצרנים המנסים לגזור קופון על חשבון הצרכן הישראלי. מסחר הוגן זה לא מילה גסה, זה צריך להיות דבר שבשגרה".

עוד הוסיף כי "התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחו"ל וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה היא תעודת עניות לרשתות הפארם, ליבואנים הבלעדיים בישראל וליצרנים. אנו נחושים לקדם את כל הצעדים הנדרשים שיבטלו את האפליה של הצרכן הישראלי, ויובילו למכירה במחיר הוגן וישימו סוף לתופעת הקניות בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully