וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרענו: מה מציינים המספרים על קופסאות המלפפונים?

9.10.2017 / 11:17

בעקבות ויכוח שניצת בקבוצת הפייסבוק "אימהות מבשלות ביחד" יצאנו לברר סופית את התשובה לשאלה - האם המספר המצויין על קופסאות המלפפונים החמוצים הוא גודל או כמות המלפפונים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך מתוך קבוצת הפייסבוק "אימהות מבשלות ביחד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוסט שעלה בקבוצת הפייסבוק "אמהות מבשלות ביחד" עורר תגובות רבות ברשת והצביע על צורך להבהיר אחת ולתמיד את הסוגייה – על מה מצביעים המספרים על קופסאות שימורים של מלפפונים חמוצים - כמות המלפפונים בקופסה או גודלם?

האמא שהעלתה את הפוסט צירפה אליו צילום של קופסת שימורים ועליה הכיתוב "גודל 7-9 large". האם שאלה: "בנות התערבות על טבעת יהלום... מה זה אומר הכיתוב של 7-9, גודל המלפפון או כמות המלפפונים???". בתגובות לפוסט טענו חלק מהמשיבות כי מדובר בגודל ואחרות כי מדובר בכמות.

"קיימים בארץ ארבעה גדלים של מלפפונים חמוצים – קטן מאוד, קטן, בינוני וגדול", מסביר משה מוטולה, בעלי המפעל "שימורי מוטולה" ויצרן מלפפונים חמוצים. " עבור כל גודל יש את כמות המלפפונים שאמורה להיכנס לקופסה – המצוינת בטווח מספרים על הקופסה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בתקן ישראלי שמחייב את כל היצרנים הישראלים. כל למשל, מסביר מוטולה, כמות המלפפונים בגודל "קטן מאוד" שנכנסת לקופסת שימורים היא בטווח של 18-25, כמות בגודל "קטן" היא 13-17, כמות בגודל "בינוני" היא 10-12 וכמות בגודל "גדול" היא 7-9.

המעניין הוא שהתקן לא מתייחס לגודל הקופסה. למרות שהסטנדרט היום הוא קופסת שימורים של 560 גרם, כשמדובר בהגדלת כמות ב 20% כפי שמופיע בתמונה, התקן לא מחייב לשנות את הסימון של הכמות, למרות שעל פי ההיגיון בקופסה גדולה יותר אמורים להיכנס יותר מלפפונים. "לא מדובר כאן במדע מדויק כי לא כל המלפפונים אחידים בגודל – בקופסה אחת נכנסים יותר מלפפונים ובקופסה זהה אחרת פחות. כמות המלפפונים מסומנת בטווח על מנת לאפשר גמישות ליצרנים ומצד שני לתת כלי מידה ללקוחות", מסכם מוטולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully