וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: 7,000 מבצעים בהנחות של עד 80% ביום הקניות הישראלי

9.11.2017 / 0:00

חגיגת הקניות הישראלית ברשת של גוגל ישראל ממשיכה גם היום עם 1,300 בתי עסק ממגוון קטגוריות שמציעים מבצעים שונים בקניות אונליין. המבצעים החלו אתמול ונמשכים 48 שעות

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת הצרכנות אירה אימרגליק על חודש הקניות בהמדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

הגולשים הישראלים פותחים את חודש הקניות המקוון עם חגיגת הקניות "כחול-לבן" ברשת. לפני יום הרווקים הסיני והסייבר מאנדי, החל מהיום (רביעי) ולמשך 48 שעות יתקיים ShoppingIL, במסגרתו יוצעו מבצעים של בתי עסק ישראלים במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, טכנולוגיה ומוצרי חשמל, עיצוב ומתנות, בריאות וטיפוח, תיירות ועוד.

מיזם ShoppingIL נולד לפני 3 שנים ביוזמת גוגל ישראל, במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית באמצעות העלאת מודעות וחשיפת הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת; וכן מתן במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה.

השנה משתתפים 1,300 בתי עסק - פי 8 ממספר העסקים שלקחו חלק בשנה הראשונה. למעלה מחצי מיליון ישראלים השתתפו בשנה שעברה בחג הקניות הישראלי, כאשר על פי נתוני גוגל, אחד מכל 11 ישראלים ביצעו רכישה "כחול- לבן" ביומיים אלו.

השנה מפעילה חברת zap השוואת מחירים את "זירת המבצעים החמים" - פלטפורמה שתציג כ-7,000 מבצעים בהנחות בגובה של עד 80% ובהטבות כמו מבצעי 1+1 ,אפשרויות משלוח חינם, משלוח מהיר ועוד. גוגל ישראל פרסמה טבלת מחירים לגבי ההנחות, אם כי יש לקחת את הנתונים בעירבון מוגבל ולעקוב אחר המבצעים בזמן אמת.

לצפייה בטבלת המחירים של גוגל ישראל לחצו כאן
לכל מבצעי האופנה ביום הקניות הישראלי לחצו כאן
לכל מבצעי הג'אדג'טים ביום הקניות הישראלי לחצו כאן

שופינג IL לוגו. יח"צ,
שופינג ישראל/יח"צ

בגוגל ישראל מבהירים כי "ShoppingIL" במתכונת פתוחה, אשר מאפשרת לכל בית עסק מקוון בישראל לקחת חלק בחגיגה, כאשר גובה ההנחות, מספר המבצעים או הדילים השונים יהיו תחת אחריותו הבלעדית של בית העסק ויופיעו באתר בית העסק. חשוב לציין כי בתי העסק המשתתפים אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר".

נתוני zap מראים כי הקטגוריות המובילות עם שיעור ההצעות הגבוה ביותר בימי המכירות הן אופנה ולייף סטייל, בית וגן, משרד וחשמל ואלקטרוניקה. בנוסף, 33% מהעסקים בחרו לתת משלוח חינם ו-14% מעניקים משלוח מהיר.

דואר ישראל ושירות השליחים של חברת Gett מציעים אף הם הטבות לימי המכירות. הלקוחות יוכלו לבחור היכן תימסר החבילה באחד מבין 1,100 מרכזי מסירה ברחבי הארץ, וכן ניתן יהיה לבחור שירות איסוף חבילות מהסניף עד הבית ללא המתנה באמצעות שירות 'my post' באתר הדואר; או שליחות מהירה של חצי שעה בגוש דן באמצעות שירות השליחים Gett.

אילוסטרציה. ShutterStock
91% מהישראלים קנו באמצעות האינטרנט/ShutterStock

סל הקניות הממוצע - 371 שקל

המוצרים הפופולריים לקנייה באתרים ישראלים הם ביגוד (36%) ותיירות (36%). הרשימה זהה לזו של מוצרים הפופולריים מאתרים בינלאומיים - ביגוד (66%), תיירות (47%), מוצרי אלקטרוניקה (45%) והנעלה (42%)

על פי מחקר שערכה גוגל לקראת חודש הקניות ברשת, כ-91% מהישראלים קנו באמצעות האינטרנט בחודש האחרון. סל הקניות הממוצע בישראל עומד על 371 שקל, עם מספר הרכישות הממוצע של 2.8 פריטים. 12% מהישראלים העידו כי הם מוציאים בקנייה אחת סכום הנע בין 500-1,000 שקלים. רוב הקונים (72%) מוציאים בין 50-300 שקל בקנייה בודדת באינטרנט.

23% מהישראלים מעידים כי הם רוכשים רק או בעיקר באתרים ישראלים, לעומת 53% שרוכשים בעיקר או רק באתרים מחו"ל. המוצרים הפופולריים לקנייה באתרים ישראלים הם ביגוד (36%) ותיירות (36%). הרשימה זהה לזו של מוצרים הפופולריים מאתרים בינלאומיים - ביגוד (66%), תיירות (47%), מוצרי אלקטרוניקה (45%) והנעלה (42%).

הקטגוריות בהן קיימת העדפה לרכישות אונליין בישראל הן מוצרי חשמל לבית (26% רוכשים בארץ לעומת 13% בחו"ל), מזון טרי (23% בארץ לעומת 8% בחו"ל) ומזון יבש (20% בארץ לעומת 8% בחו"ל).

93% מהישראלים קונים עבור עצמם באינטרנט. 50% קונים עבור בן או בת זוג ו-47% אמרו כי הקניות הם עבור הילדים. המעסיקים לא ישמחו לגלות כי 30% מהנשאלים ציינו שהם מבצעים קניות בזמן העבודה. אך שעות הערב הן הפופולריות ביותר להוצאת כספים, עם 78% שביצעו רכישות בשעות אלו.

אילוסטרציה. ShutterStock
נשארים מול המחשב, נוטשים את החנויות/ShutterStock

רוכשים פחות בחנויות הפיזיות

סקר נוסף שערכה חברת לאומי קארד, על ידי חברת מדגם בקרב חברי הפאנל האינטרנטי iPanel, מצא כי 68% מהישראלים שמתכננים לרכוש בחגי האונליין מחכים עם קניות מתוכננות עד ימי המבצע, כאשר ל-43% יש כבר רשימה מוכנה. 74% הודו כי קניות ברשת הביאו אותם לרכוש פחות בחנויות הפיזיות.

ההטבות המועדפות לקניות ברשת הן החזר כספי (45%) ומשלוח חינם (42%). 74% דיווחו שהם רוכשים פחות בחנויות הפיזיות, ו-57% מההורים מדווחים שילדיהם ביצעו קניות ברשת. 80% מהם מודים כי ילדיהם החלו לרכוש מוצרים ברשת כבר בגיל 14.

אגב, המוצרים הכי מוזרים שנקנו ברשת הם אוכל לדגים, ברזים, זרעים לגינה, מכשיר להפחתת נחירות, פסלי חתולים ופקק לאמבטיה. 56% מהקונים ברשת מתייעצים או עוקבים אחר המלצות ברשתות החברתיות.

האתרים הפופולריים ביותר לרכישות ברשת הם עלי אקספרס (59%) ו-ebay (58%). האתר הישראלי המוביל לרכישה ברשת הוא וואלה שופס (28%). לאחר מכן דורגו האתרים נקסט (19%), אסוס (12.5) ו-iHerb עם 8.4%.

מה היתרון הגדול של רכישה ברשת? היתרון הנתפס המשמעותי ביותר לרכישות ברשת הוא המחיר (51%); אחריו, בפער ניכר - נוחות (21%). 43% סבורים שהחיסרון המשמעותי ביותר בקניות ברשת הוא שלא ניתן לראות ולחוש את המוצר.

עם זאת, למעלה מ-90% מהנשאלים ציינו שהמוצרים אותם הם רוכשים תואמים את הציפיות שלהם. מה קורה אם המוצרים לא תואמים? 38% מחזירים אותם, 34% מוסרים למישהו אחר, 10% זורקים אותם ו-3% מוכרים אותם.

פרסום ראשון: 8.11.2017, 06:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully