וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים וחובות כבדים: בטבע מחכים לתוכנית המפנה של המנכ"ל החדש

23.11.2017 / 11:03

קאר שולץ בחן מאז כניסתו לתפקיד דרכים לצמצום החוב הכבד של החברה, אך תוכנית פעולה מלאה טרם גובשה. רמז לשינוי כיוון ניתן למצוא בעזיבת סגן נשיא הפיתוח. פרשנות

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הכלכלן אלדד תמיר מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המשבר בחברת טבע)

בחברת טבע עדיין ממתינים לתוכנית המפנה שיציג המנכ"ל החדש, קאר שולץ. במהלך החודשים האחרונים הוכנו בחברה מספר תוכניות התייעלות, אולם ביצוע מרבית המהלכים נדחה עד למינוי המנכ"ל, האמור לקבל את ההחלטות האסטרטגיות ולהתמודד עם המצב הסבוך אליו נקלעה לחברה.

הבעיה העיקרית הניצבת בפני החברה היא חוב החוב העצום שצברה, המתקרב ל-40 מיליארד דולר. החוב נצבר כתוצאה ממסע מיזוגים ורכישות אליו יצאה החברה בניסיון לפתור בעיה אחרת שלה: הירידה הצפויה בהכנסות עם אובדן זכויות הפטנט שלה על הקופקסון – תרופה שפיתחה לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה.

מכירות הקופקסון הן מקור הרווחיות הגבוהה של החברה ובעבר היו הגורם לצמיחתה המהירה ולשווי הגבוה של מניותיה. טבע קיוותה לחפות על הירידה ברווחיות ובהיקף המכירות באמצעות רכישה של חברות ועסקים שירחיבו את מאגר התרופות שלה ויכניסו למערך הייצור שלה תרופות בלעדיות אחרות. אולם חלק ניכר מהרכישות לא הניבו את התוצאות המקוות.

בשוק ההון חוששים הבנקאים והמשקיעים, שאם טבע לא תמהר להוציא לפועל תוכנית ארגון מחדש, היא עלולה להתקשות בפירעון חובותיה. כדור השלג שיתגלגל כתוצאה מכך עשוי להביא לפירוק החברה או החלפת השליטה בה. אחד הגורמים לעיכוב תכניות ההבראה היה הקושי לאתר מנכ"ל שייקח לידיו את ניהול החברה, לאחר התפטרותו הכפויה של המנכ"ל הקודם, ארז ויגודמן.

עוד באותו נושא

ההסתדרות על הפיטורים בטבע: לא נקבל בשום אופן צעדים חד צדדיים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל טבע, קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפויים שינויים נוספים

החברה לא צפויה לבצע בזמן הקרוב רכישות ענק כמו אלה שביצעה במהלך השנים 2014-2015

מאז כניסתו לתפקיד עסק שולץ בעיקר בשיחות עם בנקאים ובחינת אפשרויות למכירת פעילויות שיצמצמו את החוב הכבד. הפרסומים לגבי תוכניות ההתייעלות והפיטורים מתייחסים בעיקר לתוכנית ההתייעלות שהוכנה במהלך החודשים האחרונים בחברה, אולם היא צריכה לעבור עוד התאמות שונות על פי התוכנית שיתווה שולץ. על פי ההערכות תפטר החברה כחמשת אלפים עובדים במערך הבינלאומי שלה, מתוכם כ-1,000 עד 2,000 עובדים בישראל.

רמז לכיוון השינוי התקבל הבוקר, עם הפרסום על עזיבתו הצפויה של סגן הנשיא לפיתוח בחברה, מייקל היידן. בחברה לא צופים שפעילות המחקר והפיתוח תופסק שכן טבע תלויה ביחידות הפיתוח שלה לצורך ייצור תרופות חדשות, גנריות ומקוריות. עם זאת לא צפויה החברה לבצע בזמן הקרוב רכישות ענק כמו אלה שביצעה במהלך השנים 2014-2015, והיא תמשיך להתבסס בשנים הקרובות על ייצור ושיווק תרופות גנריות. מקורבים לחברה צופים שינויים נוספים בצמרת החברה, במערכי השיווק ובמועצת המנהלים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully