וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד יומיים: שירות אובר יפסיק לפעול בישראל

27.11.2017 / 11:03

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הוציא צו מניעה קבוע על הפעלת שירותי אובר דיי ואובר נייט בישראל. השופט קבע שללא הסדרת נושא הביטוח אין היתכנות לנסיעות אלה

עריכה: תום זואילי

(בווידאו: תגובת אובר על החלטת בית המשפט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (שני) צו מניעה קבוע על פעילות שירותי אוברדיי (uberDAY ) ואובר נייט (uberNIGHT) של חברת אובר בישראל. הצו ייכנס לתוקף החל מה-29 בנובמבר בשעה 10:00 בבוקר.

בקביעתו על הוצאת הצו אמר השופט איתן אורנשטיין כי לא ניתן לאשר את הנסיעות במסגרת שירותים אלה כל עוד לא הוסדר עניין הביטוח: "כל עוד אין כיסוי ביטוחי לנסיעות הללו אני לא רואה היתכנות לנסיעות הללו. אני צריך להבטיח את שלומו של הציבור. אני לא אתן לכם ליסוע מטר ללא ביטוח".

אורנשטיין מתח ביקורת על צורת חישוב הרווחים של אובר. "החישוב שעשיתם לנהג אובר על פי קילומטר הוא חישוב לא נכון, כיוון שעלות הקילומטר שלו פחותה בהרבה ממה שחישבתם. שיטת הממוצעים שעשיתם לא עובדת אצלנו. לכו התמורה שאותו נהג מרוויח מהנסיעות באובר היא הרבה יותר גבוהה - הוא מרוויח מהנסיעה ולא מקזז הוצאות. יש פה רווח. יש פה רווח גלום במחיר שאתם גובים מהנוסעים שלכם. ראובן, נהג אובר, מה הוא צריך להתרוצץ בכבישים אם מה שהוא מרוויח רק מכסה לו את העלויות? אחרי ההכנסות של הנהג, הוא גם משלם לאובר עמלה של 25 אחוזים, לכן יש פה שכר".

בתחילת החודש הודיעה אובר כי היא מרחיבה את הפיילוט החדש לשירות שיתוף הנסיעות שלה - כך שיפעל 24 שעות ביממה באזור תל אביב והסביבה. מדובר בשירות uberDAY שהרחיב את שירות הפיילוט uberNIGHT שפעל בשנה האחרונה בשעות הלילה באזור תל אביב.

ההשקה של שירות אובר דיי הרתיחה את משרד התחבורה שהתבטא לא פעם בנחרצות כלפי כוונותיהם, כאשר במאי השנה, אף הגיש לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב כתב אישום כנגד חברת אובר בגין הסעת נוסעים בשכר, ללא רישיון מטעם המשרד, כמתחייב מהחוק. בכתב האישום עולה כי חברת אובר גייסה נהגי רכב פרטיים לצורך הפעלת שירות הסעות פרטיות, ללא רישיון הסעה, תוך שהיא גובה 25% מעלות כל נסיעה בכלי הרכב הפרטיים. הזמנת הנסיעות התבצעה באמצעות אפליקציה מיוחדת.

מחברת אובר נמסר בתגובה: "אנחנו עוצרים את הפיילוט לשירות uberDAY/uberNIGHT, אבל שירות המוניות ממשיך לפעול כרגיל. אנחנו מחויבים להמשך שיתוף פעולה עם הרשויות, לבחון כיצד הטכנולוגיה יכולה לספק פתרונות תחבורה אמינים, משתלמים ובטוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully