וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק בדצמבר יעלה ב-1.3% - יעמוד על 6.14 שקלים לליטר

29.11.2017 / 12:50

משרד האנרגיה הודיע כי מחירי הדלק שוב ממשיכים לעלות: בלילה שבין חמישי לשישי יטפסו ב-8 אגורות מהחודש הקודם. תוספת שירות מלא תעמוד על 20 אגורות לליטר

צילום: משטרת ישראל, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: זה מה שקורה למי שפותח תחנת דלק פיראטית)

מחירי הדלק ממשיכים לעלות: משרד האנרגיה הודיע היום (רביעי) כי בחצות הלילה שבין חמישי לשישי יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.14 שקלים לליטר - עלייה של 8 אגורות מהחודש הקודם (עלייה של 1.32%). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 20 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.24 שקלים לליטר - עלייה של 6 אגורות מהחודש הקודם (עלייה של 1.16%). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 17 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

אילוסטרציה. ShutterStock
משאבת דלק/ShutterStock

הגורם העיקרי לעליות המחירים - עלייה במחירי הנפט הגולמי

הגורם העיקרי לעליית מחירי הבנזין החודש הוא עלייה במחירי הנפט הגולמי. מס הבלו, שהוא תוספת קבועה של כשלושה שקלים למחיר הדלק, עודכן בהתאם לשנויים במדד המחירים לצרכן - והופחת באגורה אחת.

היו אלה עליות במחירי הנפט העולמיים, שמהם נגזר מחיר הדלק, אשר היוו את הגורם העיקרי להמשך העליות במחירי הדלק, אשר התגלגלו לכיסו של הצרכן הישראלי; אולם ההפחתה של אגורה אחת במס הבלו היא זו שהובילה להאטה היחסית בעליות.

מחירי הדלק נעים בשנתיים האחרונות סביב שישה שקלים לליטר - מחיר נמוך גם בהשוואה למרבית מדינות אירופה. הסיבה למחיר הנמוך היא בעיקר מפולת מחירי הנפט, וכן השער הגבוה יחסית של השקל, שמוזיל את כל מוצרי היבוא.

תנודות מחירי הדלק הן קטנות יחסית לתנודות מחירי הנפט העולמי, מפני שהמרכיב העיקרי במחירו הוא סכום קבוע של שלושה שקלים לליטר. בענף האנרגיה טוענים שמשאבת הדלק בתחנה אינה אלא משאבת מסים, אשר מרבית הכנסותיה עוברת לקופת המדינה. שכן מס הבלו אינו משתנה בהתאם למחיר הדלק, אלא מעודכן אחת לשלושה חודשים בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully