וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: העסק לא עומד בעומס - כך תגדילו אותו

אלון גל

1.12.2017 / 9:24

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזינה שמתלבטת כיצד להגדיל את עסק הניקיונות המצליח שלה

צילום: אריה כהן

(בווידאו: אישה מנקה חלון דירה בקומה ה-18 ללא ציוד בטיחות)

"עבדתי שנים עם נוער בסיכון. אחרי שנמאס לי להיות שכירה החלטתי יחד עם שתי חברות מחיפה לפתוח עסק בשם 'רווח נקי' המציע פתרונות ניקיון", כך סיפרה מאזינה למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "גילינו שאמנם התחום אינו זוהר אך קיים בו ביקוש אדיר, מניקיון בתים ועד סידור מדפים. העסק משגשג ואנחנו מוצפות בעבודה ובפניות. אנחנו רק שלוש נשים שמתחלקות לאזורים ולא עומדות ברשימות ההמתנה הארוכות. כיום אנחנו אלו שמנקות ואנחנו מרגישות שאנחנו לא מצליחות להתפתח קדימה. אנחנו לא מוצאות אנשים חדשים שיצטרפו אלינו לעסק למרות השכר שהצענו. מה עלינו לעשות?"

גל המליץ לה לשנות את דרך החשיבה. "לדעתי המחשבה שלכן שגויה, זה מורכב מאוד למצוא עובדים רציניים שיסכימו לעבור בשכר שעתי, דרושה לכם מערכת גיוס 'פסיכית' לדבר הזה, לכן עליכן לאתר אנשים בחצי משרה, חפשו עובדים שירוויחו שכר של כ-2,500 שקלים עם אפשרות להתפתח, הגדירו להם את תחום העבודה בצורה מסודרת ושנו את צורת המחשבה של העסק שלכן.

"עליכן להגדיר את חלוקת העבודה ביניכן ולקבוע תוכנית פעולה, המחולקת בין שלושת המייסדות, למען הגדלת העסק. במקום לחשוב כיצד אתן שורדות כל יום מחדש, חשבו כיצד אתן מגדילות את העסק. אם משפחה משלמת לכן על עבודה כ-800 שקל ואתן יודעות שכ-30 משפחות ממתינות לשירות שלכם בחודש את יכולה לעשות את החישוב, 24 אלף שקל, ולחלק את השכר בין כמות העובדים שחסרים לך (שלושה עובדים בערך). אם תחליטו על משרה מלאה לכל עובד, בשכר של כ-5,000 שקל לכל אחד, תוכלי להישאר עם רווח נקי של בערך 16 אלף שקל".

לסיכום אמר גל למאזינה: "העסק שלכם צריך לעבוד לפי פדיון כל עובד שאתן מגייסות. כשיש לך פדיון של 30-40% הכנסה עודפת מכל עובד תוכלי להיות עסוקה בגיוס בלבד. את והמנהלות שלצידך צריכות להתחיל לחשוב כיצד אתן בונות את העסק עם ההכנסות של העובדים והמנהלות גם יחד ולהשקיע מאמצים בגיוס משפחות ועובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully