וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד הטקסטיל: הורדת המכסים תהרוס התעשייה

23.1.2018 / 9:37

רמזי גבאי תקף את תוכנית נטו הוזלות של שר האוצר משה כחלון וטען כי בעוד הורדת המכסים לא תגיע לכיס הצרכן, היא תסכן את עבודתם של אלפי עובדים - בעיקר מהפריפריה והכפרים הדרוזיים

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת הצרכנות, יעל געתון, מדווחת במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על ההאטה במכירת מוצרי האלקטרוניקה)

תוכנית נטו הוזלות של שר האוצר משה כחלון במסגרתה בוטלו מסי קנייה ומכסים על שורת מוצרי חשמל, מוצרי טקסטיל ועוד, אולי תסייע בהורדת המחירים לצרכן, אך לא כולם מרוצים ממנה. יו"ר איגוד הטקסטיל, רמזי גבאי, תקף לפני שעה קלה את התוכנית בשל פגיעתה הישירה בתעשיית הטקסטיל הישראלית.

לדברי גבאי "התוכנית 'נטו הוזלות', היא 'נטו הרס' של תעשיית הטקסטיל הישראלית. ויתור הממשלה על 400 מיליון שקל הכנסות ממכסי הטקסטיל, הוא בזבוז מוחלט של כספים שיכלו להגיע לציבור, כי כל הכסף הזה יילך רובו ככולו הישר לכיס התפוח ממילא של היבואנים. הרי יבואן שמוכר חולצה ב- 70 שקל, לא ימכור אותה בשקל ועשרים פחות בגלל הפחתת המכסים". גבאי המשיך וטען כי "לעומת זאת, בצד השני של המתרס, הפגיעה בתעשיית הטקסטיל הישראלית תהיה קטסטרופאלית, לא פחות. הפחתת המכסים תעמיד בסכנה ממשית את מקום העבודה של מאות עובדים בתעשיית הטקסטיל, אשר רובם ככולם מגיעים מערי הפריפריה והכפרים הדרוזים, מקומות שבהם גם כך אין הרבה אלטרנטיבות תעסוקתיות".

גבאי ציין כי מי שייפגע בעיקר מהמהלך הן עובדות הטקסטיל הדרוזיות. "מפעלי הטקסטיל מעסיקים ברובם מאות נשים דרוזיות, והן אלו שיפגעו ראשונות במידה ומפעלים אלו ייסגרו כתוצאה מהפחתת מכסי הטקסטיל. לנשים הללו אין את הגנת ההסתדרות ואין לוביסטים בכנסת, ונראה כי הממשלה החליטה להפקיר אותן לגורלן ולהשליך אותן היישר לסטטיסטיקה של מעגלי העוני, אך ורק כדי לקבל עוד כותרות על 'הוזלות' בעיתון".

ענף הטקסטיל והאופנה בישראל מגלגל כ- 7.15 מיליארד שקל בשנה. היצוא עומד על כ-800 מיליון שקל בשנה, ומספר המועסקים בענף נאמד בכ-11.5 אלף עובדים.

מפעל נגב טקסטיל. אוגוסט 2013. רמי שני
הפחתת המכסים תעמיד בסכנה ממשית את מקום העבודה של מאות עובדים בתעשיית הטקסטיל. מפעל נגב טקסטיל/רמי שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully