וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלנו את שקיות החטיפים: האם הכמות תואמת את המשקל?

23.1.2018 / 7:00

נדמה לכם שחטיף הבייגלה שקניתם קטן משמעותית ממה שכתוב על האריזה? משוכנעים שאריזת הקורנפלקס כמעט ריקה? בדקנו עבורכם כמה שוקלים החטיפים שכולנו אוהבים. התוצאות הפתיעו גם אותנו. צפו

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: בדקנו - כמה שוקלים החטיפים שכולנו אוהבים?)

גולש העלה בקבוצת הפייסבוק "איך זה נראה באמת" פוסט ובו הוא טוען ששקית חטיף הדובונים שקנה שוקלת משמעותית פחות ממה שכתוב על האריזה. ליתר דיוק, משקל החטיף כולל האריזה הוא 9 גרם, ואילו על המוצר כתוב 20 גרם, ללא האריזה כמובן. מכון התקנים מאפשר לחברות סטייה של אחוזים בודדים בין הכתוב על המוצר לבין משקלו, אולם נדמה שכאן מדובר בפער של מאות אחוזים.

הפוסט זכה לתגובות רבות ושיתופים: הגולשים מצד אחד הביעו תדהמה, מנגד האשימו אותו בשקילה לא מדויקת. "מפעל אסם מייצר למעלה ממיליוןן שקיות דובונים מדי חודש בבקרת איכות גבוהה ביותר", אמרו באסם בתגובה לפניית וואלה! עסקים, "נראה כי מדובר בתקלה נקודתית ואנו מתנצלים על כך. הלקוח מוזמן לפנות לשירות הצרכנים שלנו ונתייחס לפנייתה ברצינות המתבקשת".

המשקל מראה רק 9 גרם

כמה שוקלים החטיפים שכולנו אוהבים. צילום מסך, צילום מסך
שקית הדובונים/צילום מסך, צילום מסך

לכאורה מדובר בטעות בודדת, אולם הרשת החברתית מלאה בתלונות מסוג זה. כך, למשל, גולש נוסף מדד את כמות הנוזל של שמנת שופרסל, ומצא שנפחה כ-200 מ"ל, לעומת הכתוב על המיכל - 250 מ"ל. גם כאן גולשים רבים הגיבו, בהם גם חברת שופרסל, שהמליצה לבדוק את קיבולת המוצר בכלי נוסף והזמינה ליצור איתה קשר. בשיחה עם וואלה! עסקים, לעומת זאת, מודים שייתכן שנפלה טעות: "יתכן שמדובר בתקלת ייצור נקודתית ונשמח לבדוק זאת מול היצרן, מחלבות רמת הגולן, אך בהיעדר המוצר ובהיעדר מספר אצווה ותאריך הייצור, אנו מתקשים לבצע את הבירור".

לנוכח ריבוי התלונות ברחבי הרשת ערכנו בדיקה - כמה שוקלים החטיפים שכולנו אוהבים? התוצאות מפתיעות: מצאנו פעמים רבות פער דווקא לטובת הצרכן. אמנם מכון התקנים מאשר סטייה כזו, במקרים רבים, אבל אם הצרכן מבקש לספור קלוריות, הוא עלול לגלות שאכל יותר משתכנן. כמו כן, חשוב לציין שלקחנו בחשבון כי מדובר במשקל ביתי, וישנה סטייה טבעית של 1-2 גרם.

לאן נעלמו 50 מ"ל?

כמה שוקלים החטיפים שכולנו אוהבים. צילום מסך, צילום מסך
שמנת שופרסל/צילום מסך, צילום מסך

פערים לטובת הצרכן עלולים להטעות את מי ששומר על דיאטה

ואלה התוצאות: על האריזה של "בייגל אצבעות שומשום" של שופרסל כתוב 330 גרם. אחרי שקילה מצאנו פער של 15 גרם לטובת הצרכן, משקלו 345 גרם. פער דומה מצאנו גם בקורנפלקס "אלופים" של תלמה: על האריזה כתוב 750 גרם, אחרי שקילה גילינו תוספת של 24 גרם לטובת הצרכן - 774 גרם. ומה לגבי קורנפלקס של שופרסל? כאן דווקא מצאנו פער של 3 גרם לרעת הצרכן, על האריזה של הקורנפלקס כתוב 750 גרם, משקלו 747 גרם.

ויש גם חטיפים ששקלו בדיוק כמו על האריזה: פופקורן בטעם טבעי של עלית 65 גרם, במבה של אסם 80 גרם, צ'יטוס של עלית בטעם קטשופ 55 גרם, צ'יפסי בטעם שמנת בצל של אסם 50 גרם, כיפלי של תלמה 70 גרם, אפרופו של אסם 50 גרם, ודובונים של אסם, חדשות טובות, בדיוק כמו על האריזה, 100 גרם.

"בייגל אצבעות שומשום" של שופרסל, על האריזה כתוב 330

משקל החטיפים. וואלה!NEWS, מערכת וואלה! NEWS
משקל החטיפים/מערכת וואלה! NEWS, וואלה!NEWS

"התקן הישראלי מאפשר סטייה של 15 גרם"

מרשת שופרסל, יצרנית בייגל "אצבעות שומשום" וקורנפלקס שופרסל, נמסר בתגובה: "יצרני המותג הפרטי של שופרסל עומדים בתקני איכות מחמירים ומבצעים שקילה לאריזה הסופית, כחלק ממערך בקרת האיכות שלהם. מפנייתכם לא ברור לנו כיצד נעשתה שקילת המוצרים, אך למיטב הבנתנו כדי לבדוק סטיות במשקלי מוצרים, יש לבצע מדידה במכשור מכויל ולבצע מספר חזרות כדי לקבל מידע מלא על העמידה בדרישות. בנוסף, מפנייתכם לא ברור האם בעת השקילה נוטרל משקל האריזה.

"מכיוון שלא נמסר לנו מספר האצווה או המוצר עצמו, אנו מתקשים לתת תשובה ספציפית בנוגע למוצרים אלו. לו היינו מקבלים את המידע היינו יכולים לבדוק את סדרות המוצרים. יחד עם זאת, אנו מפנים אתכם לתקן ישראלי - תקן 1059 - סיבולת המשקל וסיבולת הנפח של מוצרי מזון ארוזים מראש.

"לאור האמור בתקן וביחס לבייגלה, סטייה חיובית של 15 גרם למוצר בעל תכולה 330 גרם אינה חורגת מהתקן. ביחס לקורנפלקס, סטייה כזו מותרת על פי התקן, בכפוף לבדיקות שאמורות להתבצע לפיו.

"שופרסל שמה לה למטרה לספק ללקוחותיה מוצרים באיכות בלתי מתפשרת ועל כן החברה מפעילה מערך בקרת איכות קפדני. נוסף על כך, כל פנייה בנוגע למוצרינו נבדקת באופן יסודי ומטופלת כדי להבטיח תמורה מקסימלית ללקוחותינו".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully