וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבואנים מזהירים: "הייבוא האישי ימוטט אותנו"

24.1.2018 / 9:29

בעלי עסקים, בהובלת ארגון לשכות המסחר מוחים על הרגולציה הכבדה בישראל, המנוגדת להחלטות הממשלה להקל על העסקים ועל הפטור ממע"מ הניתן לייבוא אישי. "אלפי עובדים יאבדו את הפרנסה"

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת הצרכנות של וואלה! NEWS, יעל געתון, על ירידה במכירת מוצרי אלקטרוניקה בעקבות נטו הוזלות)

בעלי העסקים יוצאים למערכה ציבורית בדרישה שהממשלה תקיים את הבטחותיה להפחית את עלויות הרגולציה ולהפחית את המיסוי על הייבוא. את המערכה מוביל איגוד לשכות המסחר, המייצג חלק ניכר מהמגזר העסקי, ובין החברים בו ניתן למצוא יבואנים, ואלפי עסקים גדולים וקטנים.

"הרגולציה בישראל מכבידה, מעלה את יוקר המחיה, פוגעת בפריון העבודה, מונעת הפחתת מחירים ומעכירה את היחסים בין המגזר העסקי למדינה", אמר נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (שלישי) בתל אביב. באיגוד לשכות המסחר טוענים שעול הרגולציה, בצד הפטורים ממס על יבוא אישי יביאו לקריסתם של אלפי עסקים ואבדן פרנסתם של מאות אלפי עובדים.

באוקטובר 2014 קיבלה הממשלה החלטה להפחית את עלויות הרגולציה על העסקים בשיעור של 25%. בעקבות ההחלטה הוקמו צוותים במשרד ראש הממשלה ובמשרד הכלכלה שסרקו את התקנות הממשלתיות והציעו לבטל מאות תקנות וחוקים. חלק מההצעות התקבלו בממשלה, כמו למשל ביטול מגבלות טכניות על יבוא מכשירים המשתמשים בתדרי שידור לטווח קצר, או אימוץ תקן אוטומטי של תקנים אירופיים ואמריקאים כתחליף לתקינה המקומית.

חבילת דואר בארה"ב. GettyImages
"הפטור ממס על יבוא אישי הוא גבוה יותר מבכל מדינה אחרת"/GettyImages

"פטור ממע"מ גם על מוצרים הנרכשים בישראל"

"אפשר להוריד את יוקר המחיה בישראל על ידי הפחתת מיסי ארנונה, הפחתת רגולציה, הגברת התחרות ומאבק במונופולים - אבל עם אלה יותר קשה להתמודד"

עם זאת מצביעים באיגוד לשכות המסחר על עשרות תקנות וחוקים חדשים, שרובם נועדו להגן על הצרכנים, אך חלקם אינם ממלאים את יעודם ומכבידים על העסקים. לין הצביע כדוגמא על הצעת חוק האוסרת לערוך מבצעי הוזלות אלא לאחר שהמחיר הישן היה בתוקף במשך 30 יום לפחות. לדבריו, החוק המוצע לא יאפשר למשל להוזיל מצרכי מזון וימנע במקרים רבים מהציבור והסוחרים הוזלות המשרתות את טובת שני הצדדים.

"המדינה עשתה צחוק מעצמה ומאתנו כשהיא הבטיחה הפחתת הרגולציה", אמר לין. "אפשר להוריד את יוקר המחיה בישראל על ידי הפחתת מיסי ארנונה, הפחתת רגולציה, הגברת התחרות ומאבק במונופולים - אבל עם אלה יותר קשה להתמודד. אנחנו פותחים במאבק ציבורי שיגיע גם אישית למקבלי ההחלטות".

נושא נוסף של המאבק הוא הפטור ממע"מ שניתן ליבוא אישי בסכום של 75 דולר ומטה. "הפטור ממס על יבוא אישי הוא גבוה יותר מבכל מדינה אחרת", אמר לין. "היבוא האישי מאיים על פרנסתם של שני מיליון עובדים בישראל, ומשרת בעיקר עובדים בחו"ל.

הראל ויזל, בעל השליטה ומנכ"ל חברת האופנה פוקס הציע שהמדינה תעניק פטור ממע"מ גם על מוצרים הנרכשים בחנויות בישראל. ויזל אמר שהפטור בפועל גדול יותר מהמחיר הנקוב של 75 דולר שכן הוא אינו כולל את עלויות המשלוח וההובלה, הנחשבות על פי הכללים לחלק מעלות המוצר. ויזל מחה על הצעות שפרסמה חברת דואר ישראל לצרכנים, לחלק במידת האפשר את המשלוחים שהם מזמינים בחו"ל, על מנת לרכוש יותר מוצרים בפטור. "איפה נשמע שדוברת של חברה ממשלתית מחלקת לציבור הצעות כיצד להימנע מתשלום מס?" שאל ויזל.

יבואן הצעצועים מאיר קלוגהפט ציין שכללי היבוא האישי אינם מחייבם את הקונים לרכוש מוצרים העומדים בתקני הבטיחות המחייבים בישראל. כתוצאה מכך הוא נאלץ. להתחרות ביבוא אישי של תחפושות זולות ודליקות המסכנות את הציבור.

בכוונת איגוד לשכות המסחר לקיים בעוד שבועיים כנס מחאה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully