וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תהפוך משכיר להנדימן עצמאי בגיל 50

אלון גל

26.1.2018 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזין שרוצה להפוך את התחביב למקצוע ולפתוח קריירה שנייה בגיל מבוגר

נגר. ShutterStock
רוצה להפוך את התחביב למקצוע/ShutterStock

מאזין בן חמישים פנה לאלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM וסיפר שהוא שואף לעזוב את עבודתו הקבועה ולהפוך את התחום אותו הוא אוהב לקריירה שנייה. "סיימתי פרק א' של הקריירה שלי תוך הגעה לעצמאות כלכלית עם נכסים ומשכורת חודשיים קבועים. גיליתי שפרק ב' בקריירה זה תהליך לא פשוט ואני חש שאני מתפזר. אני מאוד אוהב לתקן דברים וטוב בהתעסקות עם כלי עבודה. כיצד עליי להתחיל קריירה שנייה בגיל 50 כעצמאי בתחום בו לא התמקצעתי בעבר?"

בהמשך השיחה, דיבר המאזין על החששות שעוצרים אותו: "עד היום התרגלתי להיות שכיר ואני חושש שיימאס לי מההקמה של עסק במהרה. אני לא רגיל לסיים דברים שהתחלתי ואני חושש שהתמקדות בחצי משרה לא תמלא לי את היום".

"אתה בהחלט חייב ללמוד למלא את היום שלך כעצמאי גם בתחום של שיווק, פרסום ושיתופי הפעולה", הסיר גל. "שכיר הוא אדם שרק רוצה לעבוד, עצמאי הוא זה שלוקח על עצמו את כל העסק ומקים אותו מאפס. עצמאי צריך עקביות, כשאתה מקים עסק חדש אתה תשקיע שש שעות ביום בהתמקדות בשיווק ויצירת שיתופי פעולה ורק שעתיים בעבודה השוטפת. ככל שאתה צובר קהל לקוחות אתה משקיע פחות בשיווק ויותר ביצירה. לפי מה שאתה מתאר זה יכול לקרות". גל סיפר למאזין כי יש לו חבר שהתפרנס במשך שנים מעבודות יד. "הוא גילה שיש בתל אביב המון אנשים שלא יודעים לתפעל דברים בסיסיים בבית והוא החליט לספק להם את השירות. עם השנים הוא צבר קהל לקוחות שמאפשר לו להתפרנס בכבוד".

גל המשיך בהמלצותיו למאזין: "עליך ללמוד את התחום ולקחת קורס כלשהו שילמד אותך להתמקצע. במקומך הייתי מייצר סדרת סרטונים שתלמד אנשים לנהל את תחזוקת הבית. תוכל גם לבצע סדנאות במתנ"ס ולצבור קהל. בכך תיצור לעצמך את השם של המשפץ הביתי האולטימטיבי, אם יש לך את הרצון אין סיבה שלא תצליח. אל תחשוש מהקדמה ומהטכנולוגיה, יכול להיות שתיחשף אליה ותאהב אותה עד מאוד. יש המון הדרכות בסרטוני יוטיוב שיאפשרו לך ללמוד לעשות הכל תוך דקות, יכול להיות שאפילו תראה בטכנולוגיה דבר מרתק והיא תשאב אותך. לסיכום, צור חוג לניהול הבית במתנ"ס בו תחשוף טיפים ייחודיים לתחזוקה יום יומית של הבית. כך אותם המשתתפים יהפכו בעתיד ללקוחות של השירות שלך ותוכל להרוויח, בעיניי זה שלאגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully