וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הביטקוין סביב 7,000 דולר: מה הוביל לקריסה?

שירות גלובס

5.2.2018 / 21:20

הודעת הבנקים הגדולים בארה"ב כי לא יאפשרו רכישת מטבעות דיגיטליים למחזיקי כרטיסי האשראי שלהם היא רק האחרון בשורת אירועים בעלי השפעה שלילית על המטבעות הדיגיטליים בכלל - והביטקוין בפרט

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

ההתרסקות של מחיר הביטקוין מהשיאים שרשם בסוף 2017 ממשיכה, על רקע שלל אירועים בעלי השפעה שלילית על המטבע (ועל המטבעות הדיגיטליים באופן כללי). במקביל צונח גם המטבע השני בחשיבותו, האת'ריום.

ביום ו' האחרון, הודיעו הבנקים הגדולים בארה"ב - JP מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ - שלא יאפשרו ללקוחותיהם לרכוש מטבעות דיגיטליים באמצעות כרטיסי האשראי של החברה.

בכירים בתעשייה פיננסית הביעו בעבר ספיקות חוזרים ונשנים לגבי הקיימות של הביטקוין בטווח הארוך. ג'יימי דיימון, מנכ"ל JP מורגן צ'ייס, כינה את המטבע הזה "רמאות", ו-וורן באפט מברקשייר האתאוויי תהה אם ממשלות צריכות להמשיך להניח לו לצמוח בלי להתערב.

בשבוע שעבר, מספר אירועים גרמו לירידת מחירים חדה במטבעות הדיגיטליים:

התבטאות של שר הכלכלה בממשלה הפדרלית של הודו, ארון ג'איטלי, לפיה: "ממשלת הודו לא מכירה במטבעות קריפטו כאמצעי חליפין חוקי או מטבע, ותנקוט בכל האמצעים על מנת לחסל את השימוש בנכסים אלו במימון פעילויות לא לגיטימיות או כחלק ממערכת התשלומים".

דיווח של ה"ניו-יורק טיימס" כי מספר גדל והולך של משקיעים במטבעות הדיגיטליים חוששים שמחיר הביטקוין ומטבעות אחרים נופח בצורה מלאכותית על ידי בורסת המטבעות הדיגיטליים Bitfinex, המשוקללת במסגרת אגרגציות מחירים של אתרים שונים בעולם (ביניהם Coindesk).

הודעה של פייסבוק שאמרה כי החליטה לאסור על פרסום הנוגע לקידום מוצרים ושירותים פיננסיים המקושרים לעתים תכופות עם הטעיית המשקיעים, ביניהם אופציות בינאריות, הנפקות מטבע (ICOs) ומטבעות דיגיטליים.

בינואר היו אלה שורת ממשלות אסיאתיות - בהן אינדונזיה, סין ודרום קוריאה - שהביעו התנגדות למטבעות הדיגיטליים ונכונות לפעול כנגד משקיעים במטבעות אלו ונגד פעילות ה"כרייה" שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully