וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית: רכבת ישראל מוכרת כרטיס למקום שמור - ברכבות ללא קרון כזה

4.2.2018 / 8:30

חגית ניב-דרורי שילמה עוד 5 שקלים למקום שמור ברכבת מפתח תקווה לבאר שבע, אך כשעלתה לקרון גילתה להפתעתה שאין בכלל מקומות שמורים. היא החליטה לא לוותר והגישה בקשה לתובענה ייצוגית: "זה עניין עקרוני - למכור שירות למוצר שכלל אינו קיים"

באדיבות המצולמים

(בווידאו: כך המכונה מוכרת כרטיס למקום שמור)

מי שנסע בשנים האחרונות ברכבת ישראל ורכש כרטיס במכונות האוטומטיות, בוודאי שם לב שבאפשרותו לקנות כרטיס למקום שמור. מדובר בתוספת של 5 שקלים למחיר הכרטיס הרגיל, שמקנה את האפשרות לשריין מקום בקרון המיועד לכך. המכונה האוטומטית מציעה את האפשרות בכל נסיעה, ומחייבת את הנוסע בכרטיס האשראי שלו במחיר הכרטיס ובמחיר התוספת.

אך למרבה ההפתעה, מתברר שלא כל הרכבות מחזיקות קרון למקומות שמורים - ונוסע שלא בדק את האפשרות באתר הרכבת או שוחח עם הקופאית, עלול למצוא את עצמו עם הוצאה מיותרת וללא כיסא בתוך רכבת נוסעת.

ייתכן שמדובר בבעיה טכנית, שלא מאפשרת למכונה לעדכן בזמן אמת באילו רכבות יש מקום שמור, אולם לא מדובר בתקלה חד פעמית. מי שבכל זאת מתעקש ובודק עם הפקח, יכול להחליף רכבת באמצע הנסיעה ולהמתין לקו עם קרון שמור. מי שמסרב, יכול להגיש בקשה להחזר כספי בתום הנסיעה.

ND רכבת ישראל - עבודות תשתית המתקיימות בשבת זוכות לגינוי מינורי מטעם המפלגות החרדיות. מערכת וואלה! NEWS
רכבת ישראל/מערכת וואלה! NEWS

רכבת ישראל: "נגיב בבית המשפט"

הנוסעת חגית ניב-דרורי בחרה בדרך נוספת: אם ברכבת גובים 5 שקלים עבור מוצר שלא קיים, הם אלה שצריכים לשלם, היא טוענת - והגישה בקשה לתובענה ייצוגית נגד רכבת ישראל, באמצעות משרד עוה"ד רפפורט, לוין ביטון.

ניב-דרורי מאזור השרון, המנהלת את המעבדה לפתולוגיה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה, נסעה עם קולגה לפני כחודש לפגישת עבודה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. השתיים קנו כרטיס לקרון שמור ונסעו לתחנת הרכבת, שם החנו את רכבן.

בכניסה לתחנה רכשו כרטיס למקום שמור בשביל לשבת יחד ולעבוד בזמן הנסיעה. אולם בפועל הן לא מצאו את הקרון הייעודי, ואחרי חיפושים פנו לפקח - שהזמין אותן לרדת בתחנת תל אביב האוניברסיטה ולהחליף לרכבת עם קרון שמור.

"אם היינו מחליפות רכבת, היינו מאחרות לפגישה", מסבירה ניב-דרורי לוואלה! עסקים. לדבריה, היא לא מצאה שום התייחסות מוקדמת לכך שאין קרון שמור, למעט באתר הרכבת. אין לה עניין בפיצוי, היא מדגישה, מדובר בעניין עקרוני - למכור שירות למוצר שכלל אינו קיים.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב, נכתב כי "חברת רכבת ישראל מפרה את חוק הגנת הצרכן, ולכאורה מטעה את הציבור". לדברי עו"ד יונתן רפפורט, היקף התביעה מוערך ב-5 מיליון שקל.

"אנו סבורים שמדובר בתובענה מוצדקת, שנועדה להיטיב עם לקוחות הרכבת, ולמנוע מצב שבו ירכשו שירות מקום שמור לרכבות שלא קיים בהן קרון מקום שמור", הוא אומר לוואלה! עסקים.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "לא התקבלה תביעה בעניין זה במשרדי החברה. ככל שתתקבל, הרכבת תגיב לה בבית המשפט".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully