וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תדעי מתי לקחת את הסיכון ולפתוח עסק

אלון גל

23.2.2018 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - סטודנטית לנטורופתיה שחולמת על הקמת מתחם סדנאות יוגה

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסת תל אביב)

סטודנטית לנטורופתיה בת 35 התקשרה לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM וביקשה להתייעץ איתו לגבי התלבטותה המקצועית. "יש לי שתי אופציות. האחת היא לפתוח מרכז חדש לסדנאות והרצאות שלא יהיה מבוסס רק על העבודה שלי. האופציה השנייה היא להתמקד בהרצאות בלבד ולהמשיך לפעול לבדי, אבל זה עוד פעם ליפול לבור שהכל נופל עלי. מה עלי לעשות?", שאלה המאזינה.

"התיאור שלך של ההתלבטות הוא מוטעה", הבהיר גל. "גם אם תפתחי מרכז חדש לסדנאות האחריות תמיד תיפול עלייך בסופו של דבר. דברייך מעידים על חוסר הבנה לאיזו צרה את נכנסת. ההוצאות של המרכז כפי שאת מדמיינת יעלו לך הון. את תחושי שפסנתר ייפול עלייך ולא פחות מזה".

המאזינה הבהירה, שבכוונתה לפתוח מרכז ולארגן אותו ככה שהיא תוכל להתגורר בו, וכך לחסוך בהוצאות העסק ולכלול בהם את דמי השכירות למגוריה. "הטענה שלך היא רעיון רומנטי שלא מתקיים בפועל", ענה גל. "שכירות עולה הרבה כסף אך גם עסק. אם את רוצה להתמקד בתחום שלך ולא בדברים מסביב עלייך להתרחב וליצור שיתופי פעולה שיבססו אותך במקצוע. קבעי לעצמך נקודה בה תגיעי לאיקס הכנסות ואיקס לקוחות, שממנה את יכולה להרשות לעצמך להמר ולצאת לדרך חדשה. עד אז את נמצאת במקום טוב שעובד ומרוויח, שמרי עליו, תפתחי אותו ואת עצמך לאט לאט עד שתגיעי ליעדים שהצבת".

המאזינה התייעצה עם גל גם אם להמשיך להעניק הרצאות בחינם, דבר אותו היא עושה על מנת להשיג ניסיון. "הרצאות בחינם זה נחמד ולא יותר מזה", הסביר גל: "זה אמנם מעולה להתנסות שלך אך אני קורא לך לשבת עם עצמך ולהציב תנאים שיאפשרו לך ללכת ולהמר על עצמך לפי מה שאת אוהבת לעשות. כשתגיעי לייעדך תוכלי להתקדם לשלב הבא. עד אז המשיכי לעבוד בדיוק כפי שאת פועלת כיום על מנת שלא תקחי סיכון שלא תוכלי לעמוד בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully