וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים ביטוח סיעודי פרטי? כך תדאגו לשימור זכויותיכם

אריק בן-עזרא

25.2.2018 / 7:07

כמיליון מבוטחי פוליסות סיעוד קבוצתיות נותרו ללא ביטוח לאחר שהן בוטלו בהנחיית האוצר. חלון ההזדמנויות לחידוש הפוליסות באופן פרטי יסתיים בקרוב - מה צריך לעשות? מדריך

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח על הביטוח הסיעודי במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

החל מה-1 בינואר השנה בוטלו בהחלטת משרד האוצר לכמיליון עובדים וגמלאים פוליסות הסיעוד הקבוצתיות בהן החזיקו, וכעת הם נותרו ללא ביטוח סיעודי. למבוטחים אלו עומדת האפשרות להסדיר את הצטרפותם לביטוח פרטי המשכי ברצף זכויות מלא, אך לא כולם מבינים מה עליהם לעשות בפועל.

לכן, לפניכם הדברים שחשוב לכם לדעת על מנת שתוכלו להצטרף לביטוח פרטי תוך כדי שמירה על זכויותיכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
מעל גיל 60 תוכלו להצטרף לביטוח הסיעודי של קופות החולים ללא הצהרת בריאות/ShutterStock

מרוץ נגד הזמן

ההצטרפות לביטוח הסיעודי הפרטי בתנאים מועדפים מוגבלת בזמן. במכתב שקיבלתם מהמעסיק או מחברת הביטוח צוין הזמן העומד לרשותכם - 60 ימים (שמסתיימים ב-28 בפברואר) או 90 ימים (שמסתיימים ב-31 במרץ). במסגרת הזמן שנותרה, עליכם להחליט אם ואיזה ביטוח סיעודי אתם רוצים. השבוע או החודש הקרובים (תלוי בפוליסה) הם חלון ההזדמנויות.

בפניכם עומדות 3 אפשרויות:

הצטרפות לביטוח סיעודי פרטי אצל המבטח הקיים - ניתן להצטרף לביטוח סיעודי פרטי בחברת הביטוח בה הייתם מבוטחים במסגרת הקבוצתית, באותם תנאים, אך בעלות חודשית (פרמיה) גבוהה יותר, לעיתים בצורה משמעותית. בחלון ההזדמנויות, ההצטרפות היא ללא הצהרת בריאות וגם ניתן לקבל הנחות שונות, בהתאם לפוליסה אליה השתייכתם.

הצטרפות לביטוח סיעודי של קופת החולים - אם אין ברשותכם ביטוח סיעודי של קופת החולים, אינכם במצב סיעודי וגילכם 60 ומעלה, אתם זכאים להצטרף לביטוח זה ללא הצהרת בריאות עד ל-120 ימים ממועד סיום הכיסוי הסיעודי הקבוצתי. עליכם לפנות אל קופת החולים בה אתם חברים ולהצטרף בהתאם לתקנון.

אם אתם מתחת לגיל 60, אתם זכאים, כמו כל אזרח, להצטרף לביטוח הסיעודי של קופות החולים - בכפוף למילוי הצהרת בריאות.

הצטרפות לביטוח סיעודי פרטי בחברת ביטוח אחרת - לא בטוח שהביטוח הפרטי של המבטח הנוכחי הוא הטוב או הזול ביותר - ולכן מומלץ לבדוק. בניגוד לפוליסה האחידה של קופות החולים, בפוליסות הפרטיות המחירים משתנים בין חברות הביטוח ובין סכומי הכיסוי שהמבוטח רוכש לעצמו. חשוב לזכור כי רכישת פוליסה סיעודית בחברת ביטוח שאינה המבטח הקבוצתי, תהיה בדרך כלל בכפוף למילוי הצהרת בריאות וללא הנחות.

חשוב לדעת שאם חס וחלילה מבוטח שהכיסוי הסיעודי הקבוצתי שלו בוטל, ייהפך לסיעודי בחלון ההזדמנויות (עד סוף פברואר או מרץ, לפי הפוליסה) הוא יוכל עדיין לתבוע את הפוליסה. במידה והמצב הרפואי גבולי - כדאי להגיש תביעה.

עוד באותו נושא

שערוריית הביטוח הסיעודי: כך ייאבדו מאות אלפים את חסכונותיהם

לכתבה המלאה

מה היתרונות והחסרונות בביטוח סיעודי שמציעות קופות החולים לעומת הביטוחים הפרטיים?

היתרון המשמעותי ביותר של פוליסת סיעוד בקופת חולים הוא עלותה הנמוכה יחסית. לעומת זאת, הכיסוי שלה מוגבל, קבוע ונגזר ממועד ההצטרפות לפוליסה (ככל שמצטרפים מאוחר יותר, הפיצוי קטן). הפוליסה אינה מכסה מקרי סיעוד שנגרמו מתאונת דרכים או עבודה ואין בפוליסה ערכי סילוק.

היתרונות המשמעותיים ביותר של פוליסת סיעוד פרטית הם הגמישות, הן מבחינת סכום הפיצוי והן מבחינת תקופת הפיצוי. הפוליסה מכסה גם מקרי סיעוד שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים או עבודה והיא צוברת ערכי סילוק (סכום שנצבר ועומד לזכותנו, גם אם הפסקנו לשלם את הפרמיה). לעומת זאת, העלות גבוהה - לעיתים בצורה משמעותית.

החלטתם להצטרף לביטוח סיעודי פרטי מה לעשות?

קחו בחשבון שלשהות בבית תזדקקו ל-7,000-10,000 שקל בחודש ומוסד ידרוש 15-25 אלף שקל בחודש ואף יותר

4 הצעדים שיסייעו לכם ברכישת ביטוח סיעודי פרטי:

• ראשית, עליכם להחליט היכן תרצו להיערך לסיעוד - בבית או במוסד?

• קחו בחשבון שלשהות בבית תזדקקו ל-7,000-10,000 שקל בחודש ומוסד ידרוש 15-25 אלף שקל בחודש ואף יותר.

• יש לבדוק אילו מקורות מימון יעמדו לרשותכם: קרן פנסיה, קצבה מהביטוח הלאומי, תוכנית חיסכון, נכסים מניבים, ביטוח סיעודי של קופת החולים (ל-5 השנים הראשונות).

• עליכם לחשב מהו הסכום החסר ואותו להבטיח באמצעות פוליסת ביטוח סיעוד פרטית.

כעת התייעצו עם סוכן הביטוח, השוו ובדקו בין החברות היכן כדאי לבטח. במידה ואין סוכן ביטוח בפוליסה, צרו קשר עם חברת הביטוח המבטחת אתכם בביטוח הקבוצתי.

חשוב לזכור כי ביטוח הבריאות הקבוצתי חי וקיים וחשוב כעת יותר מאי פעם. הדבר היחיד שבוטל הוא הכיסוי הסיעודי - שהיה כיסוי אחד מתוך כיסויים רבים בתוך פוליסת הבריאות הקבוצתית.

הכותב הוא מנכ"ל חברת פרש קונספט - מומחים לביטוחים קבוצתיים, מקבוצת ד"ר פרישמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully