וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחת עסק? אלה הדברים שכדאי לך לדעת כדי להצליח

רותם יחזקאל

8.3.2018 / 10:00

גם נשים בעלות אופי יזמי ומוטיבציה חזקה חוששות לעיתים מיציאה לעולם העצמאות והקמת עסק. לכבוד יום האישה, הנה מספר טיפים שיעזרו לכן להתגבר על החשש. מדריך

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

להישאר שכירה או לצאת לדרך עצמאית? שאלה זו עולה לא פעם במחשבתה של כל אישה בעלת אופי יזמי - כזו שיש לה תחביב, כישרון או מקצוע שהיא יכולה להרוויח ממנו סכומים משמעותיים. אלא שלא פעם, גם אישה בעלת מוטיבציה, שרואה עצמה כבעלת עסק, לא יודעת כיצד להתחיל את התהליך ומה צריך לקחת בחשבון על מנת להיות עצמאית.

אז לפניך מספר נקודות עליהן יש לתת את הדעת לפני שאת עושה את הצעד ופותחת בקריירה עצמאית:

השינוי התודעתי

כשאת יוצאת לדרך עצמאית, את צריכה לזכור כמה דברים. לפחות בהתחלה תצטרכי לעבוד יותר שעות וככל הנראה להרוויח פחות מה שהורגלת. כמו כן, משכירה בעלת תפקיד מוגדר בארגון, תהפכי להיות מנכ"לית, מנהלת כספים, סמנכ"לית שיווק, מכירות ואפילו נציגת השירות. לבסוף, את צריכה להפנים שכעצמאית עליך לשכוח מהמשכורת הקבועה שמופקדת בבנק ולהבין את הקשר הישיר שבין עבודה מאומצת לבין הגדלת שורת הרווח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישה עושה יוגה. ShutterStock
לא רק ספקית שיעורי יוגה אלה מספקת "חיבור בין הנפש לגוף"/ShutterStock

הגדרה ואפיון של העסק

לא מעט מהעסקים הקטנים שנסגרים בישראל מדי שנה חוטאים בכך שלא הגדירו מה הם בעצם מוכרים ללקוח. הטעות הנפוצה ביותר היא בעלי עסקים שיודעים מה המוצר שלהם, מה הכישרון שלהם ואפילו מה התמחור הנכון, אך לא אורזים אותו בצורה נכונה שתביא את הלקוחות. הצעד הראשון הוא להגדיר איך העסק שלך יכול לשנות, ולא בהיבט הקטן ביותר, את חייו של הלקוח הפוטנציאלי. לאחר מכן את צריכה לדעת להיות קשובה גם ללקוחות. אולי את קוראת לעצמך "סטייליסטית", אך עבור הלקוחה את זו "שמכניסה אור לארון הבגדים".

מעל הכל, העצה החשובה ביותר היא לזכור שהיום עסקים מוכרים הרבה יותר ממוצר או שירות אלא חוויה שלמה. את צריכה לחשוב ביחס לעסק על ה"איך" ולא רק על ה"מה". לדוגמא, עסק קטן של מורה ליוגה צריך לראות עצמו לא רק כספק של שיעורים, אלא כמקום שיוצר "חיבור בין נפש לגוף". זה הדבר שמאפשר לעסק לבלוט ולפרוץ.

לרוץ לספר לחבר'ה

גם בעולם המתקדם של היום, שיווק "מפה לאוזן" נחשב לאפקטיבי ביותר. יש לוודא שכל מי שמקיף אותנו יכיר את העסק החדש ויידע לספר עליו למעגל חברים נוסף

לנשים רבות המילה "שיווק" עלולה לגרום לנוע באי נוחות על הכיסא. שיווק העסק יכול להראות כמשהו גדול ובלתי אפשרי, אך למעשה מדובר בתהליך פשוט שכל בעלת עסק עוברת מידי יום מבלי לשים לב. בסופו של דבר ככל שמספרים אודות המוצר או השירות, אורזים אותו באריזה שיווקית מעניינת ועונים על הצרכים והרצונות של הלקוחות באמצעות העסק - למעשה מדובר בקידום של תהליך המכירה מבלי להרגיש כסמנכ"לית שיווק ומכירות.

אז איך עושים את זה? ישנם כמה ערוצי שיווק פשוטים ויעילים. גם בעולם המתקדם של היום, שיווק "מפה לאוזן" נחשב לאפקטיבי ביותר. יש לוודא שכל מי שמקיף אותנו יכיר את העסק החדש ויידע לספר עליו למעגל חברים נוסף. בעלת עסק לסדנאות אפיה למשל, יכולה לערוך סדנאות ראשונות למשפחה וחברים. אלו יעניקו תמונות אותנטיות בהן ניתן לעשות שימוש. לחילופין, מנחת סדנאות כתיבה יכולה להציע את שירותיה בהעברת פעילות בספריה או בית הספר הקרובים למקום המגורים ובכך לחשוף את העסק לקהל חדש.

לצד אלה חשוב לייצר נטוורקינג ושיתופי פעולה עסקיים שיביאו רווח לעסק. לדוגמא, מאפרת ומעצבת שיער יכולה לפנות לבוטיקים של שמלות כלה ולהעניק 10% הנחה למי שיגיע דרכם אליך. ולבסוף, רשתות חברתיות. מומלץ להקים ולהפעיל דף עסקי שיציג בצורה ויזואלית ככל האפשר את המוצר ואת העסק. בכך ניתן לייצר תקשורת ישירה עם אנשים שלא ניתן היה להגיע אליהם בדרך אחרת.

אילוסטרציה. ShutterStock
עדיף להתייעץ עם אנשים המכירים את ההתמודדות עם הבירוקרטיה/ShutterStock

התמודדות עם הבירוקרטיה

כמובן, איך אפשר בלי הבירוקרטיה. פתיחת עסק קטן בישראל כרוכה במספר הליכים בירוקרטיים הכרחיים. בכדי לפעול נכון ולמנוע סחבת מיותרת, מומלץ להיוועץ במי שבקיא בנושא ויוכל לסייע בהבהרת ההליכים והמושגים החדשים. בין השלבים שעל כל בעל עסק לבצע: פתיחת תיק במע"מ, פתיחת תיק במס הכנסה ופתיחת תיק בביטוח לאומי. כמו כן יש להכיר את הדרישה להגשת דוח שנתי למס הכנסה ודוח הצהרת עוסק פטור למע"מ.

הכותבת משמשת כמנטורית בהתנדבות ב"יוזמות עתיד" המקדמת הקמת עסקים עצמאיים של נשים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully