וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לפורים: התחפושת של סטטיק ובן אל - מהיקרות בשוק

27.2.2018 / 11:00

הורים רבים קונים תחפושות בזירות הסחר המקוון ברחבי העולם, אבל את צמד הכוכבים ניתן להשיג רק בארץ. יצרנית התחפושות שושי זוהר היא היחידה שמשווקת את דמויות השניים באישורם - המחיר בשמיים וההורים זועמים: "אלמנט של ניצול, התחפושת יקרה מאחרות"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:רן צימט

בכל שנה יצרניות התחפשות מנסות לקלוע לטעם המקומי - הרי זה לא פשוט לייצר תחפושת בארץ. הרגולציה חונקת, היצרניות מתמודדות עם מחירי רצפה מול זירות האונליין, וההורים מצביעים ברגליים וקונים תחפושות עוד בחנוכה, בקבוצות יד שנייה או ברשת. אולם לא הכול אפשר למצוא בחו"ל: כך, למשל, גיבורים מקומיים בלתי אפשרי למצוא בזירות הסחר המקוון - קשה לתאר שספק סיני כלשהו ידע לייצר את נועה קירל.

היצרניות מודעות ליתרון: כך למשל שושי זוהר, אחת השחקניות המרכזיות בשוק התחפשות בארץ, יודעת בכל שנה לאתר את הדמויות המובילות בעולם הילדים - ולייצר תחפושות בדמותם. בקולקציות שלה משנים עברו אפשר למצוא את יובל המבולבל, קופיקו, מיכל הקטנה, דמויות מהפסטיגל ועוד רבים אחרים. זוהר משווקת תחפושות לרשתות הצעצועים המובילות בארץ, בהן טויס אר אס, כפר השעשועים, הפיראט האדום ועוד, וחולשת על שוק שלם.

המחיר בהתאם: השנה, לדוגמא, זוהר היא היחידה שיצרה תחפושת של צמד הכוכבים סטטיק ובן אל, באישור השניים. מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי המחיר הוא בין היקרים בשוק לתחפושת בודדת, וכאשר מדובר בתחפושת זוגית של הכוכבים ובתוספות כובעים ואביזרים - ההורה עלול למצוא את עצמו מול הוצאה של מאות שקלים.

סטטיק ובן אל תבורי נמסטה. משה נחומוביץ',
סטטיק ובן אל. עולים ביוקר/משה נחומוביץ'

169 שקל לפני הנחה - רק לסטטיק. ומה עם בן אל?

באתר האונליין של עזריאלי, למשל, תחפושת יחידה (של סטטיק או בן אל) עולה 169 שקל לפני הנחה. מי שיחפוץ בתחפושת זוגית של השניים יאלץ להיפרד מ-338 שקל לפני הנחה. לשם השוואה, התחפושת הזוגית היקרה ביותר באתר עולה 308 שקל - של ספיידר מן וספיידר וומן.

בטויס אר אס המחיר דומה: 169.90 שקלים ליחידה לפני הנחה. תחפושת משולבת של השניים עולה לא פחות מ-339.80 שקלים לפני הנחה - זו התחפושת השלישית הכי יקרה למוצר בודד ברשת. במקום הראשון תחפושת של קיילו רן (מלחמת הכוכבים) שעולה 189.90 שקלים ליחידה; ובמקום השני וונדר וומן דה לוקס ואיש הברק, שעולות כל אחת 179.90 שקלים.

חשוב לציין שהורה המבקש לאבזר את התחפושת של סטטיק ובן אל, עלול למצוא עצמו מול הוצאות גדולות מאוד: כובע עם פייטים בסגנון השניים עולה בטויס אר אס 49.90 שקלים - ומעלה את החשבון ל-439.60 שקלים; וכמובן יש עוד משקפיים, שרשרת וטבעות.

תחפושת סטטיק ובן אל. שלי רוזן, מערכת וואלה! NEWS
מימין: תחפושת של סטטיק/מערכת וואלה! NEWS, שלי רוזן

הורים: "הילדים באובססיה ויש את ההיבט של יסורי המצפון"

"צריך להתמודד עם ילד שבוכה ורוצה דווקא את התחפושת הזו. זה מעמיד את ההורים במצב לא נעים, כשהתחפושת הזו יקרה בעשרות אחוזים מתחפושות אחרות שהן באותה איכות ובאותו סטנדרט"

ההורים זועמים על המחירים הגבוהים ומתקשים לעמוד מול תגובות הילדים: "בתור אמא זה מממש הפתיע אותי, יש משהו נורא ציני בלנצל את הפופולריות שלהם ואת העובדה שאי אפשר להזמין את התחפושות שלהם באיביי ולהשיג בזול", מספרת לוואלה! עסקים אמא לילדים קטנים.

לדבריה, "הילדים באובססיה עליהם, ויש את ההיבט של יסורי המצפון ההורי - להתמודד עם ילד שבוכה ורוצה דווקא את התחפושת הזו. זה מעמיד את ההורים במצב לא נעים, כשהתחפושת הזו יקרה בעשרות אחוזים מתחפושות אחרות שהן באותה איכות ובאותו סטנדרט. יש בזה משהו שהוא נורא לא הוגן. אפילו אלמנט של ניצול".

חשוב להדגיש שמדובר באחת התחפושות הפופולריות ביותר לבנים לשנת 2018, כך קבע ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר. התחפושת מובילה את המכירות לבנים לצד תפושת "כוח פיג'י", "סמי הכבאי" וליצנים מפחידים. היקף המכירות עד כה לתחפושות ואביזרי פורים עומד על כ-200 מיליון שקל, אבל למרות הסכום הגבוה - השוק ספג זעזוע ורשם קיטון של כ-10%.

מחירי תחפושות  של סטטיק ובן אל לפורים. עיבוד תמונה
כמה עולות תחפושות סטטיק ובן אל?/עיבוד תמונה

"דרישות מכון התקנים מייקרות תחפושות ב-10%"

"היבואנים נדרשים לעמוד בדרישות מכון התקנים, המייקרות את עלות התחפושות בכ-10% בממוצע, ואילו בייבוא אישי ניתן לייבא תחפושות מסוכנות ודליקות"

"נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה", מסביר מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא. לדבריו, השנה חל שינוי בהרגלי הצריכה - וההורים לא מסתפקים עוד בתחפושת אחת, אלא קונים 2 ואפילו 3 תחפושות. עוד הוא מוסיף שמחירי התחפושות ירדו השנה בכ-20% לעומת השנים הקודמות, למרות העלויות הגבוהות של הייצור והרגולציה המחמירה.

"היבואנים נדרשים לעמוד בדרישות מכון התקנים, המייקרות את עלות התחפושות בכ-10% בממוצע, ואילו בייבוא אישי ניתן לייבא תחפושות מסוכנות ודליקות", הוא ממשיך, "פועל יוצא מהמצב הזה הוא שעסקים הפועלים על פי החוק הולכים ונסגרים, ואחרים מייבאים ללא בדיקות תקינה. חשוב להביא לידיעת הציבור את הסכנות".

מה בכל זאת ניתן לעשות? לרכוש פריטים בודדים שאינם ממותגים תחת הצמד או תחת קטגוריית תחפושות ,ולייצר לבד את המראה של השניים. אמנם זו עבודה מורכבת יותר, הדורשת התארגנות מראש ויצירתיות, אבל היא ללא ספק תחסוך לכם כמה מאות שקלים, ואפילו תחזיר מעט את רוח החג והיצירה העצמית.

מיחסי הציבור של שושי זוהר לא נמסרה תגובה.

seperator
ילדים מחופשים לסטטיק ובן אל. שרית חדד, מערכת וואלה! NEWS
ילדים מחופשים לסטטיק ובן אל/מערכת וואלה! NEWS, שרית חדד

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully