וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאורגיה ביטלה חוזה עם חברה ישראלית: "ניסתה להשתלט על הוצאות תושבי העיר"

18.3.2018 / 16:13

לוואלה! עסקים נודע כי ראש עיריית טביליסי ביטל הסכם תשתיות בבירה הגיאורגית עם חברת סיטי פארק, בטענה שחילקה דוחות חניה לתושבי העיר מבלי שהעמידה שילוט מתאים כדי להכניס כסף לקופת החברה. סיטי פארק: "הנושא מטופל בבית המשפט"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח מהבורסה לני"ע למהדורה המרכזית)

ראש עיריית טביליסי, קאחה קאלדזה, ביטל בשבוע שעבר הסכם שיתוף פעולה להקמת תשתיות בבירה הגיאורגית עם חברה סיטי פארק הישראלית, בעקבות הפרות ואי ביצוע חלקה של החברה בהסכם, כך לטענת קלדזה. על פי ראש העיר, החברה הישראלית רשמה מספר גבוה ולא הגיוני של הודעות קנס בלתי חוקיות שהונפקו על ידיה.

ב-2008 חתמה סיטי פארק על הסכם עם ראש העיר הקודם, שמאז הואשם בשחיתות והודח מתפקידו. בהסכם זה הוגדרה החברה הישראלית כספקית תשתיות חניה ותחבורה של עיר הבירה, במסגרתו הייתה אמורה לספק תחזוקה קבועה של סימני כביש, כולל סימונים מיוחדים עבור אנשים עם מוגבלות; סימוני הגבלה ותמרור של אין עצירה או אין חניה; שילוט באזורי חניה, עמדות מידע ועוד. בתמורה לכך, כל הכנסות העירייה שהיו אמורות להתקבל מדוחות החניה, היו אמורים להתחלק באופן הבא: 60% לעירייה ו-40% לחברה עצמה.

אולם בפועל טוענים בטביליסי כי החברה הישראלית ניצלה לרעה את ההסכם, לא ביצעה את עבודות התשתית, לא תלתה שלטי הגבלה, תמרור ושילוט חניה - וחילקה מספר מופרז של דוחות כדי להכניס כסף לקופת החברה. על פי העירייה, ב-23 באוגוסט 2017 פרסמה הממשלה צו שנתן לסיטי פארק תקופה של 60 יום לתיקון הפרות דומות למקרים אלה. הודעה בכתב נמסר בצורה רשמית ב-31 באוקטובר באותה השנה.

טביליסי, גאורגיה. ShutterStock
טביליסי, בירת גאורגיה/ShutterStock

750 מקומות חניה בעייתיים

על בסיס מידע שנאסף בעיריית טביליסי, מתוך כ-2,080 מקומות חניה יש כ-750 מקומות בעייתיים: ב-470 מקומות אין שלטי חניה, ב-145 מקומות אין שלטי דרכים בכביש, ב-100 מקומות אין סימני דרכים או סימונים, ויותר מ-35 מיקומים אינם מאורגנים באופן מלא. לטענת ראש העיר, תושבי טביליסי החלו לקבל הודעות שהונפקו בצורה לא חוקית - ועל כן הגישו ערעורים לרשויות.

בעירייה טוענים עוד כי מעבר לנזק שנגרם לה ברמת היחסים מול התושבים בבירה, היא נגררה להוצאות מיותרות ולבזבוז משאבים, כגון כוח אדם, זמן וכסף - מה שהוביל לפגיעה בפעילות השוטפת של העירייה למען התושב. "אם זה לא מספיק, בחרה חברת סיטי פארק להתעלם מהמצב שהיא יצרה והחל לפעול מול הלשכה הלאומית לאכיפה לגבי קנסות שלא שולמו - כל זה בזמן שהעירייה בחנה תלונות של תושבי העיר".

ממנכ"ל חברת סי טי פארק, דוד פילה, נמסר בתגובה: "זה נושא עסקי, אנחנו באמצע הטיפול שלו בבית המשפט, אין לי מה להגיב בעניין ואני לא רוצה להפוך אותו לעניין תקשורתי בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully