וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את החופש בשלום: כך תחסכו מאות שקלים במהלך הפסח

איל קרוליצקי

28.3.2018 / 7:30

הפסח המתקרב והחגים שאחריו הופכים את החודשים הקרובים לקשים מבחינה כלכלית. תכנון נכון וניצול מבצעים יעזור לכם לחסוך כסף רב. וממה כדאי להיזהר? מדריך

סלי מזון לפסח/צילום: אבי כהן עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: כמה יעלו לכם השנה הקניות לשולחן החג?)

במהלך חג הפסח יהנו אלפי משפחות מחופשות בארץ ובחו"ל, הצגות, מופעים, תערוכות ואטרקציות - כל אלה צפויים להגדיל בצורה משמעותית את הוצאות התא המשפחתי. לכך מתווספות הוצאות על ביגוד, אירוח, מוצרי חשמל ורכישת מתנות המאפיינות את תקופת החגים הבאה עלינו לטובה. מרבית המשפחות צפויות להוציא ממיטב כספן בחודשים הקרובים, כך שאין ספק שמדובר בחודשים לא פשוטים מבחינה כלכלית.

התפתחותה של המדיה הדיגיטלית, והעובדה כי כל פוסט תמים עלול לשבש פעילות עסקית של חברות, הובילה גופים עסקיים לעשות חישוב מסלול מחדש, להתנהל בשקיפות - ולהימנע ככל האפשר ממכירת מוצרים ושירותים במחירים גבוהים מדי.

במקביל, קמו בישראל במהלך השנים האחרונות מועדוני צרכנות רבים, המורידים את העלויות עבור חבריהם באמצעות מתן מגוון הטבות והנחות. אם בעבר חברות במועדון צרכנות הסתכמה בהנחה בימי הולדת, ימי נישואין וסוף עונה, היום מציעים המועדונים הטבות במגוון תחומים לאורך כל השנה, ואף מאפשרים לממש הטבות ברשתות ביגוד, אטרקציות, ריהוט וחשמל, תרבות ופנאי ורשתות מזון שונות.

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
חיסכון בהוצאות התא המשפחתי בחג הקרוב. משפחה בטיול/ShutterStock

חיסכון של יותר מ-1,000 שקל על חופשה

חיסכון בהוצאות התא המשפחתי בפסח, כמו גם בחגים הקרובים כמו יום העצמאות ושבועות, הוא מציאות אפשרית. פעלו בחוכמה, בדקו באילו מועדונים אתם חברים, השוו מחירים, בחנו מבצעים

משפחה בת 4 נפשות יכולה לחסוך מאות שקלים בחג פסח הקרוב ואף יותר, באמצעות הנחות לרכישת כרטיסים לאטרקציות ומופעים; ואפילו ליהנות מחיסכון של אלפי שקלים בחבילות נופש מוזלות בארץ ובחו"ל.

ניקח לדוגמא את מחירי השוק לחבילת נופש בארץ. במלון לה פלאיה+ באילת בשבוע חג הפסח ינוע מחיר לילה לזוג עם 3 ילדים ב-2 חדרים נפרדים על הטווח שבין 5,700-5,422 שקל אם ההזמנה תבוצע דרך מועדון צרכנות. זאת במקום מחיר מלא של 6,500 שקל. כלומר, מדובר בהנחה של כ-1,000 שקל ויותר שאפשר לנצל לבזבוזים. דוגמא נוספת: סט סירים 7 חלקים של חברת BERGNER יעלה החל מ-229 שקל דרך מועדוני הצרכנות, במקום מחיר מלא של כ-699 שקל.

דוגמא נוספת היא מופע קרקס "בראבו", אחד המופעים המרכזיים במהלך חופשת החג. מחיר המופע בקופה עומד על 109 שקל, כך שמשפחה בת 4 נפשות תשלם 436 שקל רק עבור כרטיסי הכניסה. סכום זה לא כולל נסיעות, חניה, מזון ושתיה.

מועדוני הצרכנות למיניהם מציעים את אותם הכרטיסים לאותו המופע במחירים המתחילים בסכום של 67 שקל לכרטיס יחיד, כך שמשפחה תשלם עבור 4 כרטיסים 268 שקל - חיסכון של 40%-60% ממחירי הקופה הרגילים. בפסח יעלו עוד עשרות סוגים של מופעים ואטרקציות בעלויות גבוהות, המוצעים לצרכנים בהנחות.

אחד הטריקים הידועים מהם צריך להיזהר הוא "מבצעים" שארגונים קמעונאיים מציעים ללקוחותיהם, בהם תקבלו הטבה לרכישה מוזלת של כרטיס למופע או אטרקציה בתמורה לרכישת מוצרים בסכום מסוים. כל עוד מדובר בהוצאה כספית שאינה חורגת מההוצאה השגרתית עבור סל המוצרים - הרי שמדובר בהצעה משתלמת. אבל אם קבלת ההטבה כרוכה ברכישת פריטים נוספים בסכום החורג מההוצאה הכספית הממוצעת שלכם, אז כדאי לוותר.

בשורה התחתונה, חיסכון בהוצאות התא המשפחתי בפסח, כמו גם בחגים הקרובים כמו יום העצמאות ושבועות, הוא מציאות אפשרית. פעלו בחוכמה, בדקו באילו מועדונים אתם חברים, השוו מחירים, בחנו מבצעים ושימו לב שאינכם משלמים עשרות שקלים מדי חודש על כרטיסים שאין בהם שימוש או על חברות במועדון שאינו משתלם.

הכותב הוא מנכ"ל מועדון "ביחד בשבילך" של ההסתדרות הכללית החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully