וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לחג: כמה כסף יקבלו ועדי העובדים לחג הפסח

20.3.2018 / 7:00

מקבלים לחג תווי קנייה, מתנה או רק בקבוק יין? ועדי העובדים הוציאו השנה 4 מיליארד שקל על מתנות לחג הפסח - עלייה של 12% לעומת השנה שעברה. הסכום הממוצע אותו יקבלו הוא בין 650-900 שקלים, ובראש הרשימה משרד הביטחון. כמה קיבלו יתר הוועדים?

סלי מזון לפסח/צילום: אבי כהן עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: השוואת מחירים בין רשתות השיווק לקראת פסח)

בימים הקרובים מקומות העבודה יחלקו לעובדים שי לחג הפסח. הקומקום החשמלי משנות ה-90 של המאה הקודמת מזמן איננו, ואת מקומו תפס פטנט נוח הרבה יותר: תווי הקנייה. כרטיס פלסטיק טעון בסכום משתנה, שניתן למימוש ברשתות הקמעונאות השונות. למעסיקים נחסכה ביורוקרטיה של אריזות ובחירת מתנות, ואילו העובדים מקבלים שווה כסף שיכול לשמש גם לקניות.

על פניו נשמע פיתרון אידיאלי, אבל לא כולם מרוצים. לדברי מנכ"ל חברת ועדים, יעקב אלוש, מישהו מפסיד מהעסקה הזו, והפעם זה הציבור הרחב. לפני 4 שנים עבר חוק המחייב את רשתות השיווק לכבד את מלוא ערכו של התו. המשמעות היא שיותר לא ניתן לקבל תו בשווי 100 שקלים, ולגלות במעמד הקנייה שהוא שווה רק 90 שקלים ואינו חל על מבצעים, או תקף לזמן מוגבל וניתן למימוש חלקי.

"בעבר רשתות השיווק ניסו כל מיני תרגילים כדי להרוויח מעסקת תווי הקנייה כמה שיותר, היום החוק לא מאפשר להן", מסביר אלוש. לשיטתו, רשתות השיווק יצרו שיתופי פעולה עם רשתות קמעונאיות נוספות - עסקה שאינה משתלמת, בסופו של דבר, לרשתות השיווק שמפיקות את התווים. "המשמעות היא שרשתות השיווק מוכרחות לעלות מחירים בשביל לגזור רווח על תווי הקנייה", הוא מוסיף.

ועדי העובדים וההנהלות הוציאו לקראת חג הפסח למעלה מ-4 מיליארד שקלים על מתנות עבור 2.7 מיליון עובדים, כך עולה מסקר שערכה חברת ועדים. מדובר בעלייה של 12% מתקציב השנה שעברה. הסכום הממוצע אותו מקבלים לחג נע בין 650-900 שקלים לעובד ו-6,000-9,000 שקלים למנהלים בכירים. עוד עולה מהסקר כי רק 40% מועדי העובדים מעניקים תווי קנייה. ומה לגבי השאר? 5% נותנים לעובדים סכום כסף לחשבון הבנק או מעניקים אותו במזומן, והשאר, 55%, קונים מתנות, ממש כמו פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תווי קנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

100 שקלים בלבד במכללת לוינסקי לחינוך

בראש הרשימה משרד הביטחון, שיחלק לעובדיו 1,500 שקלים. לא רחוק משם עובדי חברת טבע, שלמרות המצב הקשה יתגמלו את העובדים ב-1,400 שקלים

ומי מקבל את הסכום הגבוה ביותר? בראש הרשימה משרד הביטחון, שיחלק לעובדיו 1,500 שקלים בממוצע. לא רחוק משם עובדי חברת טבע, שלמרות המצב הקשה יתגמלו את העובדים ב-1,400 שקלים בממוצע, כמו גם עובדי חברת חשמל, עובדי ועד האקדמאים של רפא"ל ועובדי כביש חוצה ישראל. עובדי עיריית ירושלים יהנו החג מסכום של 1,300 שקלים בממוצע לכל אחד, ועובדי המשרד לשוויון חברתי יקבלו 1,000 שקלים בממוצע.

סוגרים את רשימת 4 הספרות עובדי פרויקט מסע, עיריית אשקלון, רכבת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, קבוצת עזריאלי, עובדי חברת מקורות, עובדי התעשייה האווירית, המכון הגיאופיסי, עובדי נתיב, עובדי סמינר הקיבוצים, עובדי עירית נצרת ועובדי בית חולים וולפסון שיקבלו כל אחד 1,000 שקלים בממוצע בתווי קנייה לחג.

ומי יקבל את הסכום הנמוך ביותר? בתחתית הרשימה עובדי מכללת לוינסקי לחינוך, שיקבלו כל אחד 100 שקלים בלבד לחג. מיד אחריהם ברשימה עובדי גשר מפעלים חינוכיים, שיקבלו 150 שקלים; עובדי בזק ועובדי קליל תעשיות יקבלו כל אחד 200 שקלים, ובנעמת יחלקו 250 שקלים בתווי קייה לחג.

עוד ברשימה עובדי עיריית חולון והמרכז האקדמי שלם, שיקבלו 300 שקלים; ועובדי שירות בתי הסוהר שיהנו מ-370 שקלים בתווי קנייה. עובדי שירותי בריאות כללית, משרד מבקר המדינה, כלל ביטוח, אוניברסיטת בן גוריון, אל על, אלבטק, האוניברסיטה העברית, קיסריה אלקטרוניקה רפואית, החברה למתנ"סים בישראל ועובדי מאפיות אנגל יקבלו כל אחד 400-450 שקלים לחג.

כמה יקבלו ועדי העובדים לחג? החמישייה המובילה
 
1,500 שקלים עובדי משרד הביטחון
 
1,400 שקלים  עובדי טבע, חברת חשמל, עובדי כביש חוצה ישראל, עובדי רפא"ל
 
1,300 שקלים  עובדי עיריית ירושלים
 
1,200 שקלים עובדי המשרד לשוויון חברתי
 
1,000 שקלים עובדי פרויקט מסע, עיריית אשקלון, רכבת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, קבוצת עזריאלי, עובדי חברת מקורות, עובדי התעשייה האווירית, המכון הגיאופיסי, עובדי נתיב, קבוצת עזריאלי, עובדי סמינר הקיבוצים, עובדי פרויקט מסע, עובדי עירית נצרת, ועובדי בית חולים וולפסון.. עיבוד תמונה
כמה קיבלו העובדים/עיבוד תמונה

אז כמה יקבלו ועדי העובדים לחג?

1,500 שקלים עובדי משרד הביטחון

1,400 שקלים עובדי טבע, חברת חשמל, עובדי כביש חוצה ישראל, עובדי ועד האקדמאים של רפא"ל

1,300 שקלים עובדי עיריית ירושלים

1,000 שקלים עובדי המשרד לשוויון חברתי, עובדי פרויקט מסע, עיריית אשקלון, רכבת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, קבוצת עזריאלי, עובדי חברת מקורות, עובדי התעשייה האווירית, המכון הגיאופיסי, עובדי נתיב, קבוצת עזריאלי, עובדי סמינר הקיבוצים, עובדי פרויקט מסע, עובדי עירית נצרת, ועובדי בית חולים וולספון.

900 שקלים עובדי עיריית הרצליה, עובדי הקרן הקיימת, עובדי אלתא

800-850 שקלים עובדי בנק ישראל, עובדי הקרן הקיימת, E.C.I, ועובדי מיקרו פוקוס.

700-750 שקלים עובדי פלרם, עיריית אריאל, עובדי משרד העבודה והרווחה, עובדי בנק דיסקונט, עובדי טבע מדיקל, עובדי משרד הבריאות, משרד החקלאות, עיריית אריאל, עובדי תנובה, עובדי מרכז משען, עובדי פריגו, עובדי מאפית אנג'ל, עובדי סופר גז

650 שקלים עובדי עיריית תל אביב ועובדי עיריית פתח תיקווה

600 שקלים עובדי סנו, שטראוס מים, עובדי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עובדי קואופרטיב דן, עובדי קופת חולים לאומית, עובדי הוט, מ.א. שפיר, עיריית תל אביב ועובדי לאומי קארד

500-550 שקלים עובדי קרסו מוטורס, עובדי קווים, אלביט, אלישרא, רשת שופרסל, שלמה, סודה סטרים, עובדי חברת YES, בזק בינלאומי, עמידר, עובדי אלקטרה אנרגיה ופירמת דלוייט

400-450 שקלים עובדי שירותי ביראות כללית, עובדי מבקר המדינה, כלל ביטוח, עובדי אוניברסיטת בן גוריון, עובדי אל-על, עובדי אלבטק, עובדי האוניברסיטה העברית, עובדי עיריית ערד, עובדי קיסריה אלקטרוניקה רפואית, החברה למתנ"סים בישראל ועובדי מאפיות אנגל.

370 שקלים עובדי שירות בתי הסוהר

300 שקלים עובדי עיריית חולון והמרכז האקדמי שלם

250 שקלים נעמת

200 שקלים עובדי בזק, עובדי קליל תעשיות

150 שקלים עובדי גשר מפעלים חינוכיים

100 שקלים עובדי מכללת לוינסקי לחינוך

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully